4.652 visninger
|
Oprettet:
~ • DK So Magical • ~ Venter killinger i Maj
21. jan 2009 Følger: 26 Følgere: 25 Katte: 5 Emner: 207 Svar: 798
21. jan 2009 Følger: 26 Følgere: 25 Katte: 5 Emner: 207 Svar: 798
Hvis du vil fodre kat så køb din egen! {{forumTopicSubject}}
Jeg er så træt af mennesker der fodre på andre folks katte..!
Min kat Nemo har kørt på Hills slankekost i over et halv år, og hun bliver tykkere og tykkere.
Hun får lidt mindre end hvad der står på posen, og hun får absolut ikke andet.
Jeg går meget op i ærnæring og synes det er træls at købe dyrt kvalitets foder, når hun alligevel får alt muigt andet... Hun virker heller ikke intereseret i sin mad længere.
Jeg er sikker på hun bliver fodret et andet sted..
Jeg er så træt af det!!! Og jeg synes bestemt ikke det er sjovt at se min kat blive tykkere og tykkere.. ihhh
sep 2009
Følger: 3 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 47
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 22 Svar: 184
Nogen gange tager hun ham også ind og lader katten blive inde i flere dage. så til sidst må min mor gå hen til hende og tage katten med hjem.
Ligeså snart naboen kan se min mor lukker Mulle ( Katten ) ud, åbner hun døren og kalder på katten. Er så irriterende ..
sep 2009
Følger: 3 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 47
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 25 Katte: 5 Emner: 207 Svar: 798
så siger folk til mig at je skal holde katten inde, men det er jo heller ikke nemt. jeg har heller ikke mulighed for at hegne hele haven ind....
Min hovedmistænkte til kattefodringen er også en gammel dame der bor allene...
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 367
jan 2009
apr 2007
Følger: 71 Følgere: 63 Katte: 9 Emner: 27 Svar: 1.472
Det er også træls, men måske se det postivt på det !! Altid noget at naboen ikke hader katten, man kan næsten ikke gøre andet end og holde den inde eller lave en løbegård, pøj pøj
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Katte: 4 Emner: 144 Svar: 820
Det er ikke ders ansvar derfor får de ikke kat selv men låner bare andres.
Syntes bestemt os det er forkert det din nabo gør, det er jo ikke hendes og hun ved hvor han hører til.
Michelle S : det er delme bare så svært at stoppe når katten går ude desvære, kunne ha været godt hvis din kat var mega kræsen så den kun vil ha det du køber
Vi havde selv udekat på et tidspunkt han blev os fodret her og der, men viste hvor han hørte til, selv hver torsdag når fiskemanden kom, sad Laban troligt og ventede for fiskemanden havde altid noget til ham
Vi gav folk lov til det for alle viste han var vores, han var heldigvis så stædig at han ikke ville gå ind til folk, kun ind hjemme
jan 2009
men jeg ved at folk i mit nabolag synes det er sjovt at stille mad ud til katten og se den spise.. det er SÅ træls!!!
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
Så skal man lade være med at have en udekat
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 22 Svar: 184
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Her er i området en del vildlevende katte, og i takt med jeg får dem indfanget, bliver de genudsat i området (neutraliseret, øremærket og vaccineret).
Jeg har samtidig forpligtet mig til at være fodervært for dem, så jeg sætter mad og vand ud hver dag.
Men jeg har også af og til besøg af de omkringboende naboers fritløbende katte, som lystigt spiser med, og jeg kan altså ikke sidde ude ved madskålene i døgndrift for at jage dem væk.
Så hvis jeres katte ikke må spise andre steder end hos jer og måske tilmed er på specialkost, SÅ HOLD DEM PÅ JERES EGET OMRÅDE, og husk at fortælle dem, at de heller ikke må spise de mus og fugle, de fanger.
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 52
Hvis du ved hvem der evt fodrer din kat..
Jeg har tidligere oplevet at folk har fodret mine katte med Dårlige/halv dårige produkter (efter min overbevisning) så de ikke orkede at spise hjemme.
Løsningen var at tage kontakt til de flinke og ualmindelige rare mennesker der har meget glæde ved at hygge fodre netop mine meget kælne katte ! også har jeg givet disse meget flinke dyrevenner foder/godbidder jeg mener er godt for netop min katte og fortælle hvilken mængde jeg syntes er acceptabelt at give netop mine katte og samtidig forklare hvordan situationen er.
Har aldrig haft problemer med det ! Syntes at man som katte ejer eller dyre ejer i det hele taget må informere de nærmeste naboer osv om hvad de skal gøre hvis ens Kat/dyr kommer på deres grund...
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 306
apr 2007
Følger: 71 Følgere: 63 Katte: 9 Emner: 27 Svar: 1.472
De er ens ansvar så holde den på ens egen grund...
HOLD KATTEN INDE..
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Jeg syntes det er dejligt der er nogen der gider at tage sig af vildkattene
sep 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 21
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 29
Desuden syntes jeg det er noget pjat at sige at vi der har valgt at have ude kat bare kunne holde dem inde..or nu er vi jo så af den overbevisning at vores katte har bedst af at komme ud og "Lege" og jage, hvilket er deres natur ;0)
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Og lege og jage kan de nu også gøre indenfor, så de kan sagtens få ædfærdsberigelse indenfor
jun 2009
jun 2009
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Jeg må så samtidig sige, at hos mig kan omegnens strejfende katte også finde mad, da jeg har 2 løsrendende kastrater, så derfor står der altid en fad fyldt med god nærende kattemad på vores høloft.
dec 2008
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 22
Men det med at hende der damen der holder Forældrenes kat lukket inde hos sig selv i flere dage, det er jo noget svineri, og jeg vil voge mig så langt ud og sige det er tyveri på et eller andet plan, det kan man bare ikk tillade sig, få da din egen kat kvinde menneske.
Sys det er fedt at der er nogen der gider og fodre de katte der ikk har noget hjem, og der er vist ikk ret meget og gøre ved det at dem der så har hjem også spiser hos dem...
Og man kan bare ikk holde en kat på ens egen grund hvis den går ude,sådan er det bare...
okt 2007
Den sad på trappen en dag jeg kom hjem, og ville ind den var noget tynd men maven bulede stadig lidt, den har vel været omkring de 15-20 uger vil jeg tro, og jeg ville hellere end gerne have taget den til mig, men da jeg på det tidspunkt havde 4 små killinger der var godt 8uger så havde jeg ikk ligesom plads, tid eller overskud til en ny.
Men så for at den ikk skulle gå og smitte de katte der er her i området eller min egen, så gav jeg den det den skulle have i forhold til dens vægt, lidt mad og vand og sendte den så videre på dens rejse...
Den var ikk øremærket og jeg kunne heller ikk mærke en Chip...
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Svar: 5
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
hmm jeg foder osse de katte der render rundt her i vores by.. altså genudsætnings katte..
Har detproblem med min ene nabo's kat,han vil ikke have vi fodere hans kat.. tja, jeg sagde så må du sørger for at den ikke kommer i min have..
okt 2007
dec 2008
dec 2006
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Nej vel!
dec 2006
Jeg er ligeglad med hvem der spiser af det foder jeg stiller derud....
så længe der er nok til alle..
Hvis du vil fodre kat så køb din egen!