2.734 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

liana m
liana m
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Min hankat piver hele tiden Min hankat piver hele tiden

Min kat piver hele tiden når vi er hjemme. Vi bliver vækket mellem kl 4.00-4.30 hver eneste nat ved han piveri og er ved at drive os til vandvid.

Han er kastereret indekat på lidt over 2 år og ene kat i en lejlighed.
Jeg har prøvet at give ham mere opmærksomhed, men det er ikke altid han gider at lege og når jeg stopper begynder piveriet igen.

Jeg synes det startede da jeg skiftede fodder så troede den havde fået hård mave, men er gået tilbage til det gamle igen, men den piver stadig.

Hvad kan der være galt og hvad kan man gøre ved det??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hankat piver hele tiden
  • #1   6. sep 2009 det kan være han savner en at lege med, har han altid været enekat.
    hvordan har hans afføring været.
    har han adgang til mad hele tiden.

prøv at gemme noget guf rundt i lejlighedder så han kan blive aktiveret i nattens løb.

• #2   6. sep 2009 Det er lige det tidspunkt, det er mest spændende at gå på jagt.
    Hvis han ikke har adgang til foder om natten, så kan det måske være fordi han er sulten....

Synes han lyder til at være frustreret - det du skriver med at han ikke altid gider at lege og alliegel begynder at pive når du holder op.

Har han været vant til at komme ud? Vant til andre katte?

• #3   7. sep 2009 Det kan være fordi han savner en artsfælle. Nu ved jeg ikke hvad slags kat det er du har? Nogle katteracer egner sig ikke som ene katte. En burmeser f.eks. er meget social og har det bedst hvis man har minimum 2 men gerne flere.

• Betty S
    Betty S Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Emner: 38 Svar: 122
    #4   7. sep 2009 Ja der er mange katte ude nu - da det er jagt sæson. Når der blir høstet søger musene bla. ind smiley så jeg tror også han savner en artsfælle..

• liana m
    liana m Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   7. sep 2009 han er en almindelig huskat og har altid været alene.
    Jeg synes hans afføring ser lidt tør ud, men det eneste han gider at spise er tørfodder og det står fremme hele tiden.
    Han er hentet fra en gård men har ellers altid været inde, har været ude et par gange med ham i snor.

• #6   7. sep 2009 At han har været ude i snor kan måske have genvakt hans udetrang - han kender jo udelivet fra gården.

Jeg tror, han keder sig. Bor I, så det er muligt at han kan komme ud (altså uden snor)? En kat mere kunne også være en mulighed ...

Kommentér på:
Min hankat piver hele tiden

Annonce