Ny killing mase spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Jeg har 2 katte og vi skal nu have en dejlig killing her i slutningen af september når hun er blevet de 12 uger.
men nu har jeg aldrig haft en killing før og jeg synes ikke rigtig jeg kan finde nogen svar på mine spørgsmål så hvad er mere logisk end at spørge jer
som sagt har vi jo 2 katte, hvordan gør man så lige når man for en killing, skal hun møde dem med det samme, eller skal hun introduceres for et værelse først og lige få lov til at slappe lidt af,?
nu bor vi i et rækkehus med en stue etage og første etage. på 1 etage har vores 2 katte deres kattebakker, men jeg kan huske at jeg læste noget med at killinger og trapper ikke er så smart, så er det bedst at den står nedenunder??
er der andet jeg skal være opmærksom på?? også omkring vores bolig osv?? (med hendes sikkerhed)
undskyld hvis spørgsmålene lyder lidt dumme, men vores katte er brødre så har ikke skulle præsentere dem for hinanden, og de laver helelr ikke så meget ballade herhjemme
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
Jeg ville have en kattebakke ovenpå og en nedenunder, så skal den lille misser ikke løbe for langt når det er tid
hvis killingen kan falde igennem trapperne, ville jeg sørge for at sætte noget på, f.eks. plexiglas har jeg set nogle super pæne løsninger.
Sørg for massere af aktivering og godt med legetøj.
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 54 Svar: 277
maj 2009
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 31
nov 2008
Følger: 84 Følgere: 92 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.096
På anden dagen fik hun lov at snuse rundt i huset - hvor vores hankat var i soveværelset ....på den måde lugtede hun hans lugte og da han så kom ud fra soveværelset kunne han lugte hende.
På 5. dagen kunne de være sammen uden at han tæskede hende hehe Han skulle selvfølgelig have lov at markere sig og det gjorde han også og gør det stadigvæk :o)
Der er mange måder at sammenføre to eller flere katte - men en killing har godt af ikke at have for store vidder at koncentrere sig om de første par dage. Og måske slet ikke den første dag.
Tror hurtigt du finder ud af hvad der er bedst at gøre.
Pøj pøj med det!
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 67 Katte: 7 Emner: 22 Svar: 1.733
det hele skal self. foregå under opsyn.
En kattebakke både ovenpå og nedenunder vil nok være en god idé i starten. sæt den lille ud i bakken med jævne mellemrum, og rod måske i gruset med en finger.
Ny killing mase spørgsmål