{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.855 visninger | Oprettet:

Tæge {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen,
Her for lidt siden fandt jeg en rimelig stor tæge på min hunkat Molly,
har aldrig set sådan en stor tæge før, og kan ikke forstå hvordan jeg har kunne overse den, da jeg tjekker hende dagligt, men ville høre om der er risiko for at hun kan blive syg af den, nu hvor den var så stor som den var, ca på størrelse med et kongen af danmark bolsje ;),
har fået den ud med hovedet og det hele, og den levde stadig da den kom ud.

håber i kan hjælpe (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæge
  • #2   29. aug 2009 Først og fremmest så er det højst sandsynligvis ikke en tæge, men en flåt smiley

Og nej det er ikke det samme smiley

Der er ikke større riciko for at blive syg af de store flåter som der er af de små smiley

Husk at slå flåten ihjel smiley

• #3   29. aug 2009 Krista N, nu har jeg sådan set lagt den ved siden af et kongen af danmark bolsje, og jo den var så stor, så nej jeg overdriver ikk, også derfor jeg blev nervøs for om den kunne gøre hende syg, da jeg aldrig har set en blive så stor.

Tanja, oki, det er jeg glad for og høre, oki vidste ikke at de ikk var det samme, hvad er forskellen egentlig på dem ?
    og ja du kan tro den er blevet slået ihjel (:

• #4   29. aug 2009 tægen er et insekt, mens flåten er en mide smiley

jeg ser lige om jeg kan finde en beskrivelse på google smiley

• #5   29. aug 2009 Oki, tak Tanja (:

• #6   29. aug 2009 http://geowiki.wegge.dk/wiki/Fl%C3%A5t der er også et billed af en lilel flåt smiley

http://www.skovflaaten.dk/artikler.asp?PgID=741&1Mid=39&2Mid=59 i den artikkel er der billeder af tæger smiley

• #7   29. aug 2009 Oki tanja, ja den godt se at det var en flåt smiley nu ved jeg heldigvis hvad forskellen er (; vidste bar ikk at de kunne blive så store som den var smiley

• #9   29. aug 2009 jeg har set dem store før, så store at bagkroppen var helt hår, det var på en internat hund jeg så det smiley

• #10   29. aug 2009 katten har ikke fået infektion eller nogen form for smitte, medmindre området er rødt, ser usundt ud, og pelsen udeom falder af. Hvis området er rødt/betændt eller på andre måder ser usundt ud, plejer man at sætte katten på antibiotika 10 dage nogle gange sammen med en enkelt indsprøjtning også. Der er underordnet hvor stor flåten er. Som regel får de infektionen meget hurtigt efter at den har bidt sig fast, ellers får de den ikke. Eftersom du ikke nævner nogle symptomer, tror jeg ikke du skal bekymre dig om noget.

• #11   30. aug 2009 Monica har helt ret - hvis området hvor flåten har siddet ikke er betændt, hævet eller lignende, så tror jeg slet ikke du skal urolige dig.

For ikke så længe siden fjernede jeg en flåt på min hankats ene kind - og ja den var også stor - desværre gik der betændelse i og han fik sår. Et smut til dyrlægen, en antibiotika indsprøjtning og 3 dage efter var såret væk.

• #16   30. aug 2009 Felis - ved du så også godt at når man vælger at lade flåten sidde og den så falder af, så klækker den æg? Dvs måske under sofaen eller i en revne....

Jeg har bestemt intet ønske om, at have en lille koloni af flåter i mit hus - så jeg fjerner dem så snart jeg ser dem - ellers bliver man dem jo aldrig kvit. Desuden så skyller jeg dem ud i toilettet eller putter dem i sølvpapir. Ingen grund til at gøre sådan at der kommer flere udenfor...

Kommentér på:
Tæge

Annonce