{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

Hvordan gør jeg dem til udekatte? {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo 3 dejlige hunkatte. Alle sterreliserede, øremærkede og vaccinerede. Nu er jeg så heldig at jeg har mulighed for at tilbyde dem at komme ud. De har altid været indekatte på 2 sal.
Jeg er nemlig flyttet i hus. De får mulighed for stor have, masser af lækre bakker (hvis nogen kender Heather Hills i nordsjælland?),et åløb, lyng og strand. Vejen der ligger tættest kører folk pænt fordi der er mange heftige sving og da hovedsageligt det er sommerhuse der er her, er der generelt mange børn om sommeren og ikke så mange mennesker om vinteren. De skal selvfølgelig have en kattelem. Men hvordan præsentere jeg de 3 damer for alle de skønne muligheder for et "rigtigt" katteliv?

Min plan er at holde dem inde i 3 uger også lukke dem ud. Dvs. de kommer ud engang i starten af oktober?
Eller hvordan gør man når det er voksne katte? Maxi er jo næsten 7 år.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan gør jeg dem til udekatte?
  • #1   26. aug 2009 du kan prøve at have dem ude i sele først, og når de så virker helt trykke kan du prøve at tage selen af, og så i starten være ude sammen med dem, indtil de virker til de kan "klare sig selv"

• #2   26. aug 2009 Tillykke. Det bliver vel nok dejligt for kattene smiley Jeg synes, at du skal gå med dem ud de første gange, og endelig lade døren stå åben, så de hurtigt kan smutte ind, hvis noget skulle forskrække dem. Åben dør indtil de er fortrolige med kattelemmen. Nogle skal hjælpes i gang og lokkes gennem lemmen med godbidder - andre bruger den bare med det samme.

• #4   26. aug 2009 Okay lyder så som om det godt kan lade sig gøre?? Og så selvom Maxi er så gammel?

• #5   26. aug 2009 Jeg havde først mine ude i en snor, og lidt efter lidt lod jeg dem komme ud uden snor, men havde døren åben hele tiden, og sad og holdt øje med dem og sørgede for at kalde på dem hvis de kom for langt væk.
    Min den ene er stadig ved at vende sig til at komme ud, så har min dør åben hele tiden mens han er ude, og han er aldrig ude om natten. Kalder på ham når jeg går i seng, og så må han pænt blive inde.
    Vi har prøvet det i lidt over en uge, og han ser ud til at fungere fint med det, han går aldrig for langt væk, og han er begyndt at komme løbende når jeg kalder på ham.
    Held og lykke med det hele.

Kommentér på:
Hvordan gør jeg dem til udekatte?

Annonce