hvor er det svært - og trist... {{forumTopicSubject}}
fant igår en kt med 1 killing, meget tynde, killingen MEGET vild og snottet, tog dem med hjem, og har efter aftale med DB aftalt at de begge skal aflives.. men hvor er det trist...
Mor missen er sød og rar, men meget meget tynd... men killingen som sagt vild..
har ondt af mor mis, som ville være en dejlig kast er jeg sikker på, men som der blev sagt, ender hun evt på internat, er der stor mulighed for hun må sidde der i måneder, for hvem vil have en voksen kat, når der flyder med killinger...
Måske er døden ikke det værste sted, men føler mig som morder...
Har selv 5 "vilde uønsket" katte som jeg har taget til mig, men en mere er altså for mange, den skal jo også stereliseres osv.
men øv hvor er det træls, men så sulter hun da ikke mere....
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
de vokse er ordnet og har fået gjort det der nu skal hos dyrelægen.
med killinger skal man igennem den dyre omgang hos lægen.
ja man skal være opmærksom på at man ikke bare kan opdrage på dem som voksne men jeg syntes det er det vær.
det kan godt være jeg rammer helt ved siden af nu men når man har 5 hvad gør en til så...
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 738
Maden, gruset og årlige vacc. er okay, men en kat er ikke bare en kat, det koster hver gang..
Sofus, den sidste jeg tog ind, har indtil nu kostet mig 2200 + han skal ha ordnet tænder til den nette sum af 3000 kr...
Jeg er enlig mor, og har ikke lyst til at vores hjem pludselig er mere katte hjem end børne hjem.. Må nøje overveje om jeg nu har råd - fremover til at sørge for en værdig tilværelse - ellers er det jo uansvarligt..
Men tro mig, jeg reddede gerne dem alle....
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
du skal ikke have dårlig samviittighed - begge er i dårlig stand - og ingen kan have dem sammen med andre katte, måske forevigt, da nogle virus vil katten altid være bærer af.
Det er også omsorg at gøre noget der ikke føles rart. Mange ville vende hovedet den anden vej.
Vær meget omhyggelig med din egen hygiejne inden du går den tunge vej med dem
Knus
Lis
dec 2007
Sygeplejesken på dyrehospitalet sagde også at jeg ikke måtte føle det var min skyld - at jeg ikke var morder men at dem der har skylden er dem der har efterladt den hun mis til sin egen skæbne...
Hun har siden igår drukket 4 skåle vand !! Og hendes mave var unaturligt udspilet, så hvem ved, det var måske et råb om hjælp at hun opsøgte mig - og hvilken hjælp
Men nu er de videre, håber de begge har det bedre hvor de er nu, har aldrig i mit liv set så forskræmt en killing...
Min pegefinger er forresten et kærligt minde - dobbelt så tyk som den plejer, og ikke mindre end 10 små huller er der i den..
Lis - du kan tro der er blevet skrubbet, hver gang jeg har været ude ved dem .. Vil jo nødigt ha smittet nogen af mine med noget...
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
men jeg kan godt se det er dyrt når du også er enlig mor.
du har gjort det rigtige selvom at det var svært.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Jeg ville nok også lige smutte forbi skadestuen med den finger.. Kattebid er ikke sådan til at spøge med.
dec 2007
Det er rart at i forstår, og jeg ved jo godt at det var nødvendigt selvom det er hårdt...
Det sygeplejesken sagde om at hendes mave var unormalt udspilet, og at hun har drukket så meget vand siden igår - giver det nogle mening for jer - tænker om det peger på en eller anden sygdom ??
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Er der nogen, der skal have dårlig samvittighed, så er det de oprindelige ejere der har svigtet deres ansvar. Og de bør have dårlig samvittighed både over for kat, og det behjertede menneske - i dette tilfælde dig - der må rydde op efter deres svigt.
Selvfølgelig kan du ikke blive ved med at tage andres katte til dig. Og jeg synes det er flot, det du gør.
Ja, den udspilede mave kan godt skyldes sygdom. Måske "bare" orm eller underernæring, men det ses også ved uhelbredelig sygdom.
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 130
hvor er det svært - og trist...