Ny katteejer søger erfarne meninger! {{forumTopicSubject}}
Hej:)
om 13 dage får min kæreste og jeg vores første killing - en fin lille Hellig Birma hunmis.
I den forbindelse har jeg læst en masse bl.a herinde om dét at anskaffe sig én kattekilling. Mange råder til at man anskaffer sig to, da det er "synd" for den at være alene. Da jeg har et STORT dyrehjerte, får jeg nærmest dårlig samvittighed inden jeg overhovedet har fået hende. MEN, jeg synes selv, at jeg kan tilbyde min ene killing en god hverdag, hvor hun forhåbentlig ikke får følelsen af denne ensomhed - men jeg vil gerne have jer til at bedømme, hvorvidt det jeg har at tilbyde hende, er nok til, at i tror hun ville kunne blive en glad kat:
Min kæreste og jeg bor i en 100 kvm stor lejlighed på 2 etager. Vi har en lukket gårdhave, som vi deler med et andet par, der har en Norsk skovkat (hun), som jeg har tænkt mig at introducere til min nye killing, når tiden er til det. Min kæreste arbejder om dagen, men jeg er meget hjemme - højst væk 4 - 5 timer dagligt, og hjemme i weekenden. Jeg ønsker en kat, som jeg kan være meget sammen med, kan give en masse kærlighed og nusseri - bl.a derfor anskaffer jeg mig en Hellig Birma, da denne katterace netop skulle være meget social og ikke have det store "gå på jagt" instinkt og behov som foreksempel den Norske skovkat. Med de ting jeg har skrevet ned her, ville det så stadig være "synd" ikke at anskaffe sig 2? - Mange har jo kun én kat, og jeg regner stærkt med, at min killing og katten i baggården kan blive "venner" og hun derved kan få lidt kattekontakt.
Hvad siger i??
Med venlig hilsen en kommende katteejer, der ønsker dig en glad og tilfreds lille kat:)
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 19 Svar: 81
Hvis jeg var dig ville jeg prøve og se hvordan det går, og så evt. anskaffe en mere hvis du føler den mangler selskab
aug 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 44
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 204
Men tror uanset hvor meget du kan underholde din kat..så vil du aldrig kunne lege med den på samme måde som en anden killing ville kunne. Mange gange daglig går der den vilde jagt rund i lejligheden, hvor de skræmmer livet af hinanden, slås, laver rejespring og børsterne rejst. Under sengen hen i vindueskarmen springer tilbage til sengen...én over den anden under og så kan den oppe på sengen jo springe efter den anden når den kommer styrtende ud derfra. Det bliver jo meget svært at efterligne
Du skal jo også tænke på at selvom du er hjemme meget i løbet af dagen..så sover du jo om natten og det er ingen selvfølge af katten har behov for at sove 8 timer ligesom dig
Mht underboens kat skal du ikke nødvendigvis regne med de bliver venner. Hver gang de mødes vil den anden part lugte underligt og derfor ikke være "ven" men højst sandsynligt konkurrent. Tror sikkert du kan regne med at den norske skovkat ser gårdhaven som sit ene territorium
Noget så simpelt som en halv time hos dyrlægen kan få mine til at hvæse af hinanden.
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 17 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 330
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
jeg sider i en stitution hvor jeg kun har "missen" som godt kunne bruge en legeven, men jeg er bange for at ta en ny kat på hans teritorium, når vi går vores daglige tur og ser en anden mis,ville han angribe den (og ikke i leg) nu er han jo også blevet van til at han får alt opmæksomhed her hjemme og syntes det ville være synd hvis han skylle føle sig forsømt af en anden kat.
jeg ville helt sikkert råde dig til at overveje at få to på en gang. jeg ved godt at det ville kunne blive hårdt med to små misser, men jeg syntes det ville være bedst for den.
mvh lonnie og missen
Ny katteejer søger erfarne meninger!