2.391 visninger
|
Oprettet:
min kat hopper op på bordene? hjælp {{forumTopicSubject}}
min ene kat Snoobie hopper hele tiden op på mine borde, mest køkkenbordet, og DET er klamt!!! ;(
jeg hjar prøvet med at spraye vand på hende med en forstøver, men det er som om hun er fuldstændig ligeglad for hun gør det bare igen lige efter...
hvordan får jeg mine katte til IKKE at hoppe op på bordene og også i vindueskarmene??? HJÆLP...
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Hvis du synes det er så ** klamt !!! ;( ** at katten hopper op på køkkenbordet , så gør det vand, du hælder i vandforstøveren, mere gavn på en karklud. Altså tør bordet af, inden du laver mad.
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 83 Svar: 634
Mine spiser sådan set også på bordene, ellers ville de ski ikke få noget mad, da mine hunde synes det dufter og smager himmelsk.
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 738
Når der smøres mad pakker får misserne lidt pålæg af en slags på gulvet, så bliver de skam der imens...
Vindues karme her i huset er helt tomme, har prøvet med blomster, men blev træt af at samle jord op...
Så som de andre siger - det må man bare leve med....
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 40 Svar: 282
Jeg ved da at de går på bordet når jeg ikke er hjemme, men sådan er det jo.. Hvad angår vinduerne, så spiser vi jo ikke i karmene. Så kan ikke helt forstå hvorfor det er klamt. Her synes de det er skønt at ligge og slikke sol og vi synes det er hyggeligt at de også har lyst til at være lidt inde...
Men en kat er en kat, og du kan altså ikke forbyde den at gå hvor den har lyst, de forbudte pladser er bare bedst
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 738
mar 2006
Følger: 3 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 96
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.283
Går de på køkkenbordet får de straks besked om at hoppe ned og det har de forstået.
Men at lære en kat ikke at hoppe op er imod dens natur og hvis det er det man ønsker,skulle man måske prøve med en porcelænskat i stedet for.......!
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
eller fjerne pels fra maden....
eller vågne om natten med et chok fordi tørrestativet er væltet......
eller vågne ved at det føles som om jeg får tørret sandpapir af i hele hovedet..
den dag hvor kattebakken ikke længere skal tømmes...
den dag hvor jeg ikke flere gange om dagen skal skifte rent vand og tjekke om der også er mad....
pu ha´..... den dag bliver vel nok trist.....
okt 2006
Følger: 8 Følgere: 76 Katte: 5 Emner: 112 Svar: 683
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Marianne J, pyh, sikke tanker
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 58
jeg kan godt leve med at de er der når jeg ikke er hjemme, men i går havde jeg lavet mad i et stort fad, og så skulle jeg lige hente nogle kartofler i kælderen, og så stod katten deroppe og spiste, og NEJ det synes jeg ikke er unormalt at jeg synes er klamt????
jeg elsker mine katte og de skal have lov til at lege og vælte ting over det hele, men jeg vil ikke hive alle mine planter og blomster ned, fordi katten ikke kan lade det stå....?
det er ikke meningen med det hele synes jeg...?
jeg vil stadig have lov til at have pynte ting og planter og nips, og ja de må godt være i vindueskarme osv, men de skal ikke stå på køkkenbordet?
jeg har også hund og han kan sagtens lade deres mad stå, det er ingen problem, så de får aldrig mad andre steder end på gulvet...!
min gamle kat Mowgli var der aldrig problemer med, og det er der heller ikke med Tøsen sådan rigtigt? det er kun Snoobie der er en lille rebel? og jeg ville egentlig bare have lidt råd, ikke trampes på over at jeg spørger herinde....? jeg elsker mine dyr over alt på jorden, alle siger jeg er tosset fordi jeg giver dem det bedste af det bedste, der skal ikke mangle noget, kunne aldrig finde på at være ond ved mine dyr, og jeg synes ikke man kan være det bekendt at skrive herinde at jeg så ikke skulle have haft kat? det har jo overhoved ikke noget som helst at gøre med det jeg spørger om????? hmm........
men jeg fortsætter bare som jeg hidtil har gjort og så må jeg jo bare tage dyrlægens råd i brug?
troede bare i ville kunne hjælpe på andre måder herinde?
mar 2006
Følger: 3 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 96
maj 2007
Kattene ved ikke du ejer dem, de ser dig som en de bor med, og som skaffer dem mad, du er der for deres skyld og ikke omvendt..
Og nej jeg siger det ikke på en hård måde, så tag venligst de negative briller af og tag dem på hvor du kan se jeg siger det med et glimt i øjet
Det handler om at man tillægger sig nogle vaner så dyr og mennesker kan leve i harmonie, ikke at man prøver at fralægge kattene deres natur
Hunde er slet ikke inrettet på samme måde i hovedet.. de er er der for DIG og vil gøre alt for DIG, det gider katte ikke
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 58
maj 2007
Jeg har heller ikke skrevet noget mellem linierne, jeg syntes bare du skal lære være med at læse det somom vi sidder og hakker på dig og er hårde
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 22 Svar: 184
min kat hopper op på bordene? hjælp