740 visninger
|
Oprettet:
Lopper som hopper {{forumTopicSubject}}
Nå men så har Molly fået lopper for første gang. Jeg har jo helt ondt af hende. Hun prøver på at vaske den loppekur af, men øvøv hun kan ikke nå.. Så jeg er ikke lige den bedste veninde i øjeblikket.
Molly er jo en indekat, så forhåblig ikke noget hun får ofte, men nu kender jeg da symptomerne derpå.
Jeg er dog lidt i tvilv om mit hjem nu skal behandles for de lopper. Hun sagde på apoteket at det er ikke er nødvendigt.
Og, hvornår stopper hun med at klø sig?
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Det er en god ide også at støvsuge grundigt i alle revner og sprækker.... og vaske diverse tekstiler... og så gentage loppebehandlingen om 4-5 uger, da der kan udklækkes æg, der ligger i boligen.
Forhåbentlig er det ikke Frontline du har købt? (lopperne er ved at blive resistente overfor det).
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
Lopperne er ikke ved at blive resistense overfor Frontline - De er resistense overfor Frontline. (ihvertfald min oplevelse igennem den sidste 1½ år´s tid)
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Det skulle ikke være nødvendigt at spraye hele huset, men du kan spraye ned i støvsugerposen eller brænde den, efter du har støvsuget. Ellers vil den være en sand udklækningsanstalt for nye lopper.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
jul 2008
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 27
Jeg ringede til dyrlægen hvad de ville anbefale og det var noget advan... tingnoget. Det sage nemlig det med Fel.. at det var spild af penge.
Ja, hun har bare kløet sig helt vildt i nat, så det har været en lystignat. Hun var kravlet ud i vaskemakinen for at sove, ved ikke om hun forsøger at gemme sig for de krablende dyr. Hun ligger ellers aldrig i vaskemaskinen.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Du kan godt samtidig give katten en pille Capstar. Den dræber i løbet af ca. ½ time alle de lopper, der er på hende.
jul 2008
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 27
okt 2004
Følger: 31 Følgere: 23 Katte: 15 Emner: 65 Svar: 352
Capstar virker, men kun i kort tid desværre...
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
- Efter hvad jeg har hørt er Combo ikke en skid bedre (resistens mæssigt) end Alm Frontline.
Vil anbefale at man holder sig helt fra Frontline !
Brug Advantage og Capstar i stedet, for det VIRKER
Lopper som hopper