{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.631 visninger | Oprettet:

112 skal ha hjælp til min kat. {{forumTopicSubject}}

Min kat er begyndt at tisse rundt omkring i lejligheden, og ofte er der blod i. Vi har været ved dyrlægen med ham, og han sagde at det var meget normalt at hankatte tissede blod. Fik dog nogle smertestillende piller til ham, med de hjalp ikke.

Og jeg har fået nogle andre piller mod blærebetændelse, som heller ikke virker. Det har stået på i 3 måneder nu, han er inde kat, og har altid haft meget energi, men han er ikke så aktiv mere, som han var for nogle måneder siden. Vi har prøvet alt for at få ham til at gå i katte bakken når han skal tisse, men han vil ikke, men dog går han i katte bakken når han skal skide.

Han kan endda finde på at sætte sig lige ved siden af katte bakken og tisse.. Og det virker ret tilfældigt om der er blod i eller om der ikke er..

Håber der er nogen som kan hjælpe, for ellers må det jo koste ham livet, hvilket vi selvfølgelig ikke ønsker.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  112 skal ha hjælp til min kat.
  • #1   27. jul 2009 Er han blevet tjekket for nyresten? Virker det, som om han har ondt - måske ikke hele tiden, men ind imellem?

• #2   27. jul 2009 jeg ville uden tvivl gå til en anden dyrlæge.

• #4   27. jul 2009 Læs her:
    http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed

og skift dyrlæge!

• #5   27. jul 2009 hvad er det for en dyrlæge? (evt. PB så vi undgår "udhængning")

• #6   27. jul 2009 Han sagde at han ikke havde nyresten.. Det virker ikke som om han har ondt, han er bare træt..

• #7   27. jul 2009 du skal have ham ordenlig behandlet hos en rigtig dyrlæge. Der skal aldrig være blod i urin hos raske katte.

• #8   27. jul 2009 Men blev han røngten fotograferet eller ultralydsscannet, for det kliniske billede tyder jo på en urinvejssten et eller andet sted (blødning, smerter, tisser ikke i kattebakken, da han forbinder den med smerte etc.), derfor vil dyrelægen ikke kunne udelukke dette medmindre han undersøger yderligere

• #9   27. jul 2009
    **Han sagde at han ikke havde nyresten ...**

Og hvordan blev der så undersøgt for dét? Hvordan er katten i det hele taget blevet undersøgt? Urinprøve må være en selvfølge, når der er blod i urinen. Det er IKKE normalt!

**Det virker ikke som om han har ondt, han er bare træt..**

Han er ikke bare træt. Han har ondt - i hvert fald når han tisser. Grunden til at han undgår grusbakken, er at han forbinder den med smerte fordi han har oplevet, at det gjorde ondt da han tissede der.
    Det er synd for katten, og for ringe af dyrlægen at affeje problemet med en gang vrøvl.

Læs nu det link jeg smed før .... og kontakt en dyrlæge med forstand på katte. Meget snart!

• #10   27. jul 2009 Undskyld mit svar, men for mig lyder din dyrlæge til at være en ret overfladisk landdyrlæge.
    Kontakt en dyrlæge med smådyr som speciale, for hankatte tisser ALDRIG blod, med mindre der er noget rav-ruskende galt.

• #11   27. jul 2009 Som der mange gange er blevet skrevet før, så tisser en rask kat IKKE blod...! Jeg har igennem to år, gåret det igennem med min kære Buster... :S

Det er godt at katten kommer af med urinen, så han ikke bliver forstoppet, og blæren springer.. Med min erfaring fra min Buster, så kan det være urinvejsinfektion OG DET SKAL BEHANDLES! Buster er blevet behandlet med bl.a. antiobiotika, og derefter diæt foder. Dette kunne kune lade sig gøre fordi at det er struvitter han danne i sit urin - er det oxylater, er det en operation han skal igennem, da disse ikke kan opløses. Alligevel har det gentagne gange været tilbagevendende... I næste uge skal vi op med urinprøve, for at se om antibiotikaen og diæten har hjulpet... Har den ikke, skal han opereres..

Jeg vil bare sige, at den dyrlæge kommer du ikke langt med. Man skal selvfølgelig reagerere når katten tisser blod, men du er vist blevet mødt af en dør - og det skal man ikke når det drejer sig om sine kære. Ud at finde en anden dyrlæge, som de mange andre skriver. Det er altså vigtigt, hvis din mis skal have en chance for at overleve..

Held og lykke og hold os endelig opdateret....

• #12   28. jul 2009 Jeg vil tilslutte mig den skare der siger skift dyrlæge...og sørg for at få alle resultater faxet til din gamle dyrlæge....sikke et fjols...selvfølgelig er det ike normalt at en hankat tisser blod...hvorfor i alverden skulle den dog det ??????????? Der er da heller ikke nogen mænd der bare sådan lige tisser blod fordi de er mænd. Når det har stået på så længe kan du rissikerer at væggen i kattens urinblære har taget skade og katten evt. skal gennemgå mange behandlinger.

Normalt hvis ikke antibiotika virker vil katten blive lagt i fuld narkose ( det vil en ordenlig dyrlæge gøre i første omgang for at se omfanget af skaden) derefter bliver blæren tømt og undersøgt ved kiggert undersøgelse herefter stiller dyrlægen sin diagnose.

Find en anden klinik der har det rigtige udstyr til rådighed...bor du på sjælland kan jeg anbefale dig nogen jeg kender til og stoler på og som er rimelige i deres priser.

• #13   28. jul 2009 Martha - kan se at du bor i Nordjylland. Jeg kender et super godt sted, hvor du kan få undersøgt din hanmisser. Der er noget helt galt når han tisser blod - som der er skrevet op til flere gange i tråden. Hvis du vil have hjemmesiden, så skriv mig en pb.

Håber du hurtigst muligt finder ud af hvad der er galt!

• #14   28. jul 2009 Det er ikke meget respons, vi får på vores svar ..... håber da de bliver taget alvorligt.

• #15   29. jul 2009 Tak for jeres hjælp. Vi har taget beslutningen om at han skal aflives, da vi ikke har råd til at blive ved med at få ham til dyrlæge smiley

• #17   29. jul 2009 Jeg er simpelthen rystet over, at I i det mindste ikke vil konsultere en anden - og GOD - dyrlæge.

INGEN normal dyrlæge påstår, at det er normalt, at et hankat tisser blod.

• #18   29. jul 2009 Synes godt nok ikke at man kan aflive sin kat uden at have forsøgt at give ham den bedste behandling. Med det mener jeg som Amigo og Mega skriver. Find en bedre dyrlæge. Jeg ved i hvert fald at jeg ville have dårlig samvittigthed hvis jeg aflivede et af mine dyr uden at finde ud af hvad h*n fejler. Det koster at have dyr - det må man tage med. Har man gjort alt hvad man kan og der ikke er mere at stille op eller man ikke få en "diagnose" på problemet, så forstår jeg godt hvis man kaster håndklædet i ringen. Men i sidste ende er det jo selvfølgelig jeres beslutning og ansvar...

• #19   29. jul 2009 Jeg vil gå til verdens ende for mine katte, så kan på ingen måde sætte mig ind den beslutning, men må respektere at andre føler anderledes for deres katte ... og det er jo op til folk selv, om de vil aflive eller behandle.... og trods alt hellere aflive end lade katten gå og lide.

Nu håber jeg sørme, at katten så bliver aflivet af en dyrlæge, der er ved sine fulde fem, og ikke af den fænakke, der mener, det er normalt at pisse blod :S. Kors.

(jeg vil stadig gerne have dyrlægens navn, så jeg evt. kan advare andre om at bruge ham - fandme da værre end dr. dyredød :S).

• #20   29. jul 2009 Hvor er det groteskt og tankevækkende....

Man konsulterer en dyrlæge, der i mine øjne, er helt hen i vejret...! Så vælger man at nu har vi ikke råd til at få en ellers rask og rørelig hankat på to år, til dyrlæge, med en som regel ellers simpelth problem... En normaltfungerende og faglig dyrlæge, vil kunne tilse katten, stille en diagnose, også må man jo satse på at det virker... Det her er levende væsner, biologi osv.. Ikke et simpelt regnestykke på 4+4=8...

DET VED MAN NÅR MAN ANSKAFFER SIG ET DYR. Hvorfor fralægger man sig så ansvaret, når katten bliver syg, og man går til sådan en skodlæge.. ! Man kan bruge masser af penge på sig selv og sine børn, men ikke give nogle tusinder til sit dyr, som man SELV har valgt og anskaffet.. Har de ikke større værdi for nogle mennesker!

• #21   29. jul 2009 En konsultation og vurdering fra en anden dyrelæge koster vil egentlig ikke mere end en aflivning, så hvorfor ikke give det en chance? Det forstår jeg simpelthen ikke

• #22   29. jul 2009 <b>Jeg er mundlam. tænk at i ikke har snakket med en anden dyrlæge. alle og enhver ved det ikke er normalt for en kat at tisse blod. og at i så ligefrem vælger at aflive en så ung kat, bare fordi i ikke har råd til det. det skulle i nok have tænkt over før i anskaffede jer den stakkels kat. en anden dyrlæge ville sikkert kunne fortælle hvad problemet er i løbet af nul komma fem. og det er sikkert '' bare '' en pencelin kur på 10 dage han skal igennem .
    Håber ikke i skaffer jer flere katte, for de kan altså også ressikere at blive syge. og nu når i vælger at aflive den, så håber jeg at i får en rigtig dyrlæge til det, så katten idet mindste kan blive aflivet ordentlig.

• #23   30. jul 2009 Tinka - har det på fuldstændig samme måde. Der er ikke det jeg ikke ville gøre - det er mine hjertebørn. Hvis jeg ikke havde penge, så "skaffede" jeg dem og mente jeg ikke at der var råd til det i budgettet, så tog jeg mig råd til det - så måtte vi andre leve af pasta og ketchup. De er vores valg og vores ansvar til hver en tid.

Min hankat skal måske have medicin resten af sit liv og ja det koster - men ikke mere end så meget andet og aldrig har jeg på et eneste tidspunkt tænkt, at det ville blive for dyrt i længden eller at jeg ikke havde råd. Det skal jeg bare have råd til. Slut prut.

Nå, men det her handler jo ikke om mig og mine dyr :o) Håber i hvert fald at hanmisseren får en ordentlig afslutning på livet af en prof. dyrlæge.

Kommentér på:
112 skal ha hjælp til min kat.

Annonce