112 skal ha hjælp til min kat. {{forumTopicSubject}}
Min kat er begyndt at tisse rundt omkring i lejligheden, og ofte er der blod i. Vi har været ved dyrlægen med ham, og han sagde at det var meget normalt at hankatte tissede blod. Fik dog nogle smertestillende piller til ham, med de hjalp ikke.
Og jeg har fået nogle andre piller mod blærebetændelse, som heller ikke virker. Det har stået på i 3 måneder nu, han er inde kat, og har altid haft meget energi, men han er ikke så aktiv mere, som han var for nogle måneder siden. Vi har prøvet alt for at få ham til at gå i katte bakken når han skal tisse, men han vil ikke, men dog går han i katte bakken når han skal skide.
Han kan endda finde på at sætte sig lige ved siden af katte bakken og tisse.. Og det virker ret tilfældigt om der er blod i eller om der ikke er..
Håber der er nogen som kan hjælpe, for ellers må det jo koste ham livet, hvilket vi selvfølgelig ikke ønsker.
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 130
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 63 Emner: 421 Svar: 4.876
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed
og skift dyrlæge!
dec 2006
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 5
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
jul 2009
dec 2006
**Han sagde at han ikke havde nyresten ...**
Og hvordan blev der så undersøgt for dét? Hvordan er katten i det hele taget blevet undersøgt? Urinprøve må være en selvfølge, når der er blod i urinen. Det er IKKE normalt!
**Det virker ikke som om han har ondt, han er bare træt..**
Han er ikke bare træt. Han har ondt - i hvert fald når han tisser. Grunden til at han undgår grusbakken, er at han forbinder den med smerte fordi han har oplevet, at det gjorde ondt da han tissede der.
Det er synd for katten, og for ringe af dyrlægen at affeje problemet med en gang vrøvl.
Læs nu det link jeg smed før .... og kontakt en dyrlæge med forstand på katte. Meget snart!
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Kontakt en dyrlæge med smådyr som speciale, for hankatte tisser ALDRIG blod, med mindre der er noget rav-ruskende galt.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.457
Det er godt at katten kommer af med urinen, så han ikke bliver forstoppet, og blæren springer.. Med min erfaring fra min Buster, så kan det være urinvejsinfektion OG DET SKAL BEHANDLES! Buster er blevet behandlet med bl.a. antiobiotika, og derefter diæt foder. Dette kunne kune lade sig gøre fordi at det er struvitter han danne i sit urin - er det oxylater, er det en operation han skal igennem, da disse ikke kan opløses. Alligevel har det gentagne gange været tilbagevendende... I næste uge skal vi op med urinprøve, for at se om antibiotikaen og diæten har hjulpet... Har den ikke, skal han opereres..
Jeg vil bare sige, at den dyrlæge kommer du ikke langt med. Man skal selvfølgelig reagerere når katten tisser blod, men du er vist blevet mødt af en dør - og det skal man ikke når det drejer sig om sine kære. Ud at finde en anden dyrlæge, som de mange andre skriver. Det er altså vigtigt, hvis din mis skal have en chance for at overleve..
Held og lykke og hold os endelig opdateret....
okt 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Katte: 15 Emner: 53 Svar: 416
Normalt hvis ikke antibiotika virker vil katten blive lagt i fuld narkose ( det vil en ordenlig dyrlæge gøre i første omgang for at se omfanget af skaden) derefter bliver blæren tømt og undersøgt ved kiggert undersøgelse herefter stiller dyrlægen sin diagnose.
Find en anden klinik der har det rigtige udstyr til rådighed...bor du på sjælland kan jeg anbefale dig nogen jeg kender til og stoler på og som er rimelige i deres priser.
nov 2008
Følger: 84 Følgere: 92 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.096
Håber du hurtigst muligt finder ud af hvad der er galt!
dec 2006
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 5
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
INGEN normal dyrlæge påstår, at det er normalt, at et hankat tisser blod.
nov 2008
dec 2006
Nu håber jeg sørme, at katten så bliver aflivet af en dyrlæge, der er ved sine fulde fem, og ikke af den fænakke, der mener, det er normalt at pisse blod :S. Kors.
(jeg vil stadig gerne have dyrlægens navn, så jeg evt. kan advare andre om at bruge ham - fandme da værre end dr. dyredød :S).
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.457
Man konsulterer en dyrlæge, der i mine øjne, er helt hen i vejret...! Så vælger man at nu har vi ikke råd til at få en ellers rask og rørelig hankat på to år, til dyrlæge, med en som regel ellers simpelth problem... En normaltfungerende og faglig dyrlæge, vil kunne tilse katten, stille en diagnose, også må man jo satse på at det virker... Det her er levende væsner, biologi osv.. Ikke et simpelt regnestykke på 4+4=8...
DET VED MAN NÅR MAN ANSKAFFER SIG ET DYR. Hvorfor fralægger man sig så ansvaret, når katten bliver syg, og man går til sådan en skodlæge.. ! Man kan bruge masser af penge på sig selv og sine børn, men ikke give nogle tusinder til sit dyr, som man SELV har valgt og anskaffet.. Har de ikke større værdi for nogle mennesker!
jul 2009
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 67 Katte: 7 Emner: 22 Svar: 1.733
Håber ikke i skaffer jer flere katte, for de kan altså også ressikere at blive syge. og nu når i vælger at aflive den, så håber jeg at i får en rigtig dyrlæge til det, så katten idet mindste kan blive aflivet ordentlig.
nov 2008
Min hankat skal måske have medicin resten af sit liv og ja det koster - men ikke mere end så meget andet og aldrig har jeg på et eneste tidspunkt tænkt, at det ville blive for dyrt i længden eller at jeg ikke havde råd. Det skal jeg bare have råd til. Slut prut.
Nå, men det her handler jo ikke om mig og mine dyr :o) Håber i hvert fald at hanmisseren får en ordentlig afslutning på livet af en prof. dyrlæge.
112 skal ha hjælp til min kat.