Tisser overalt - er ved at blive skør {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har 4 søskende som alle er neutraliserede og som er lidt over 1 år gamle. Her i foråret kom der så en tilløber som fik 2 killinger, hvor jeg beholdte den ene.
Nu ser jeg næsten ikke 2 af de gamle mere, og den ene af de to andre tisser overalt. Og jeg mener OVER ALT. Op af skabe, støvsugeren, møbler, stueplanter, plastikposer, fodertønden, kattebakken, døre simpelt hen alle steder. Det drejer sig om en hunkat. Jeg køber mig fattig i rodalon, har endda inversteret i noget der hedder "black light", hvor man lyser med lampen også kan se hvor der er tisset, for at finde alle stederne.
Jeg er simpelthen ved at blive sindssyg. Det er ikke fordi det lugter af tis, men alligevel, det er noget værre griseri.
Er der nogen der har nogle forslag?
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 22 Svar: 184
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 32 Katte: 3 Emner: 48 Svar: 1.291
Men er det noget, hun er begyndt på i forbindelse med, at den sidste nye er kommet til? For så kunne det jo tyde på stress - hun tisser simpelthen for at gøre sig selv tryg. Katte forbinder deres urin og afføring med noget, der lugter af dem selv, og derfor er trygt. Til denne situation har Feliway i stikkontakten virket godt hjemme hos mig.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Hvor mange bakker har du til dem?
Som tommelfingerrregel siger man 1 bakke pr. kat + en ekstra, men du bør i hvert fald have 4-5 bakker, især hvis kattene indbyrdes ikke er de bedste venner.
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
Det lyder til at du har en meget meget stresset hunkat i din flok ;0( - var det min kat, ville jeg finde hende et andet hjem, med mindre stress.
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 7 Emner: 35 Svar: 30
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 32 Katte: 3 Emner: 48 Svar: 1.291
Desuden har nogle katte bare mere tendens til stress end andre - ligesom med mennesker, og et nyt hjem er ingen garanti for mindre stress. Min Perle Puf trives kun med Feliway i stikkontakten, Zylkene samt masser af ekstra opmærksomhed, og for hende ville et nyt hjem være det allerværste!
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Tisser overalt - er ved at blive skør