10.732 visninger
|
Oprettet:
ormekur til katte {{forumTopicSubject}}
min ven har en kat på knap 4 kg. en han kat , som han har fundet orme i afføringen på...
han har så været på dyrehospitalet og fået noget der hedder Vermox vet 100mg, og der står katten skal ha 1 tablet to gange dagligt i 5 dage...
er det noget nyt for jeg syns når jeg har fået orme kur til mine så er det bare en tablet og så er det det....
nogen der kender til det ????
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
okt 2005
Følger: 55 Følgere: 54 Katte: 21 Emner: 149 Svar: 295
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Begge midler virker på både spole- og bændelorm, men fordelen ved Milbemax er, at det er en ret lille pille. Ulempen er prisen.
Den KAN være, at dyrlægen har skønnet, at ormeangrebet har været ret voldsomt, og så er det en fordel, at ormene blver dræbt over en længere periode. Dræbes de på én gang, KAN katten nemlig godt blive forgiftet af de stoffer, der frigives, når ormene dør; især hvis den i forvejen af en eller anden grund er svækket.
Men måske har dyrlægen haft en lager af Vermox liggende, han godt ville af med :-)))
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
Som desuden kan købes i england, langt billigere end her i DK.
jul 2007
Den eneste grund til at det er så dyrt er fordi folk ellers ville give kuren for ofte for at forebygge og at ormene derved ville blive resistente. man kan da lige så godt købe hjem til 1/4 af prisen når man har styr på hvor ofte det må gives.
jul 2007
Varer fra eu-lande tages dog ikke i tolden, og selvom de gjorde ville det nok stadigvæk kunne betale sig i forhold hvad pillerne koster herhjemme.
Jeg købte sidste gang 5 piller i england for 114kr incl. forsendelse. Det kan du jo ikke engang få EN pille til herhjemme
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
maj 2019
Følger: 1 Svar: 9
ormekur til katte