{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.972 visninger | Oprettet:

Killing -forkølet? {{forumTopicSubject}}

Hej alle dejlige katteelskere.

I weekenden fik vi en lille ny baby, nemlig Mogens. Han nuser rigtig meget og der kommer meget snot ud.
Først tænker jeg at det bare er en almindelig forkølelse, hvis han nu ikke har haft det varmt nok det andet sted, men ved det ikke. Så vil lige høre jer:)

Har I oplevet det, og er det bare en almindelig forkølelse?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing -forkølet?
  • #1   23. jun 2009 nyser*

• #2   23. jun 2009 ja... har oplevet det...
    det kan godt være svært at flytte til et nyt sted og det kan forvære det.. jeg ville ta et smut forbi dyrlægen for at være sikker på det ikke er ved at sætte sig til lungebetændelse... min kat havde det i flere mdr. og det gik ikke væk før han fik noget allergi venligt foder...
    inden nåede han dog også lige af få lidt antibiotika hos dyrlægen, da det var ved at sætte sig på lungerne....
    jeg sørgede for at holde næsen fri af skorper så han kunne trække vejret ordentligt... jeg brugte lidt varmt vand og en vaske klud flere gange om dagen...
    men jeg ville lige ta et smut forbi dyrlægen....

• #3   23. jun 2009 Vil I ikke mene at hende, som jeg købte den af bør betale dyrlægeregningen? Man kan jo ikke sælge en syg misser

• #4   23. jun 2009 Har lige læst på maxizoo (dyrelægen svarer) at det højst sansynligt er katteinfluenza, som skal behandles hurtigt. Stakkels lille Mogens. Han ser heldigvis ud til at ha det godt endnu. Han både leger, putter og spiser godt og virker generelt glad, så håber ikke at der har sat sig noget på lungerne.

• #5   23. jun 2009 Du svarede ikke på om killingen var vaccineret - hvor gammel den er - og hvis den er vaccineret i hvad alder.

Stress, og det er det jo at flytte en kat - kan få hvad som helst til at bryde ud.

Hvad du kan forvente af sælger ved jeg ikke.

Mine egne killinger er vaccineret to gange af dyrlægen og der medfølger sundhedsattest. Har der været noget med killingerne står det i kontrakten.

Nu er det så kort tiden siden så den er sikkert ikke smittet af dine katte, de kan sagtens være bærere. Er de ikke vaccineret foreskriftsmæssigt kan den lille smitte dem - de er jo også stressede over den nye.

• #6   23. jun 2009 Den er 11 uger og efter hvad vi ved var den ikke blevet vaccineret endnu. Men Don Ø er vaccineret

• #7   23. jun 2009 Tror ikke at DOn Ø kan have smittet den. Hun er nemlig vaccineret som hun skal, har aldrig været ude. Den sidtse kat hun var i kontakt med før Mogens, var hendes mor. Men da vi hentede Mogens så jeg godt at der var lidt ved hans snude, men vidste ikke at det var så alvorligt:(

• #8   23. jun 2009 Så håber vi Don Ø ikke rammes - ingen vaccine dækker 100% - men udbrudet er så mindre.

11 uger er lige tidlig nok at flytte fra sin mor og søskende.

Det er helt normalt er killingen vaccineret udleveres vaccinationsattesten.

Han kan ikke vaccineres nu han er syg. Når han er rask kan han vaccineres, og skal så revaccineres ca. 4 uger efter.

• #9   23. jun 2009 Jeg ringer til dyrlægen som det første i morgen tidlig. Synes ikke at jeg har råd til at gi 100 % ekstra, når han os har det fint nok nu

• #10   23. jun 2009 Du kan godt vente til i morgen.

Held og lykke med det.

Syntes du skulle fortælle det til der hvor du har købt den - det er bare så dårlig en oplevelse at få en syg kat. Noget af det er de livslang bærer af og stress får det til at blusse op igen

• #11   23. jun 2009 Vi har fået en tid imorgen kl 9.
    Vi skulle gi 300, hvis det var katteinfluenza. Synes du det lyder billigt nok?

• #12   23. jun 2009 Jeg har tænkt mig at ringe til hende jeg købte den af imorgen, når vi har været ved dyrlægen, så vi helt præcis ved, hvad det er.
    Det er jo også træls for hende, hvis hendes missere er blevet syge, og hun bare ikek har opdaget det og de så bliver mere og mere syge. Hun virkede som en meget ærlig og rar person, som sikkert havde viede sit liv til kattene, så tror helt sikkert at hun også er interesseret i det.

Vi vil jo heller ikke af med ham selvom, at vi kun harhaft ham i 4 dage. Nu elsker vi jo den lille prins, og ham og storesøster er så glade for hinanden at det ville være rigtig synd

• #13   23. jun 2009 det gør mig igen ondt når folk kommer hjem med en lille killing de bliver glade for, og så er missen syg - endnu en grund til at give lidt formissen og den så er vacineret og dyrlæge tjekket ...

Håber mogens hurtigt bliver rask igen ...

• #14   23. jun 2009 Det kommer ikke just ud af den blå luft .- så et eller andet burde opdrætteren have observeret.

• #15   23. jun 2009 Se Dyrlæge Stig Feldballes udemærkede slideshow om øvre luftvejsinfektioner = virus

(link fjernet)

• #16   23. jun 2009 Ja,der er jo også 4 andre, som har fået ny mis, som skalvide det. Mogens er jo nok ikke den eneste..
    Det prøver jeg lige, tak:)

• #17   23. jun 2009 Er næsten helt sikker på at det er herpes så. Den virker -heldigvis- til at være den mildeste af dem os.

• #18   23. jun 2009 Tusinde tak for hjælpen Lis:)
    Det er fantastisk, at vi har sådant et sted som her, hvor katteelskere kan hjælpe hinanden, så misserne har det så godt som muligt:)

• #19   23. jun 2009 Jeg håber ikke der er Herpes - det er katten livslang bærer af og ved stress kan gå i udbrud.

Calici - mange får tandkødsproblmer

så håb det er Clamydia

sikke noget at håbe, men den er den mindst besværlige

• #20   23. jun 2009 Okay, så "håber" vi, det er clamydia. Jeg ved i hvert fald, at det IKKE er calici, for hans mund er helt fin, der er intet der. Men synes, at der er ved at komme lidt ved det ene øje og så er han snottet, så det er ihvert fald enten clamydia eller herpes, men hvis clamydia er den mindst besværlige, så håber vi at det er den, selvom som du siger, at det er noget mærkeligt at håbe.

• #21   23. jun 2009 Det kan sagtens være calici, selvom du ikke ser noget ved hans mund nu. Calici har andre symptomer end mundhulebetændelse.

• #22   24. jun 2009 Mille, jeg har læst omkring de symptomer calici har, hvor den bl.a. skulle have nedsat lyst til at spise, stille osv. Mogens er ingen af delene.
    Men han var ved dyrlægen i morges og fik en sprøjte, og så skal han ha' nogle piller, og måske til dyrlægen igen. Han sagde, at jeg havde reageret hurtigt, hvilket jo er ret godt.
    Jeg har desværret ikke kunne få fat på hende, som jeg købte ham af, endnu; -men jeg prøver snart igen. Det kunne jo være, at hun ikke vidste betydningen af det eller ikke havde opdaget det? Det er jo også træls for de andre 4, som har købt en lille killing. De er jo nok os smittet. Man skal jo os netop for gjort noget ved det med det samme, så det ikke sætter sig på lungerne osv. Så kan missen jo dø:(

• #23   24. jun 2009 VIGTIGT - at skylle efter med vand når du giver piller. Piller kan ætse i halsen.

Har netop et helt frisk eksempel på en af mine solgte misser der efter at have fået trukket en tand ud fik piller - og blev ætset i halsen!

Held og lykke med lillemand

• #24   24. jun 2009 Tusinde tak:) Det må jeg gøre så. Har du evt en god metode til det?

Opdatering: Hende, som jeg havde købt den af, sagde at hun ikke havde opdaget noget, og at hendes katte ikke havde nyst. Hun påstod faktisk, at han ikke havde fejlet noget, da vi fik ham, og at det nok var fra træk på vejen hjem, da hun mente, at katte GODT kan blive forkølet.
    Men da vi kom hjem opdagede jeg, at han havde fastgroet snot under næsen og han nøs. Men hun takkede for at vi ringede, men det lød ikke som om, at hun ville kontakte de andre, som hun havde solgt killinger til. Hun mente også, at dem som sagde, at katte ikke kunne blive forkølet var sikkert dyrlæger, som bare ville ha' nogle penge.

• #25   24. jun 2009 Katte kan IKKE blive forkølet - de kan få virus. Det burde være almen viden når man sælger killinger, suk

Vandet efter pillen gives nemmest med en engangsspøjte (uden kanyle) ind i munden. Du kan købe dem af dyrlægen - eller på apoteket. Køb dem i 5 eller 10 ml

Hvad antibiotika fik du - Ronaxan? Den skal der skylles en ekstra gang efter!

• #26   24. jun 2009 Synes også at det var mærkeligt, at hun hårdnakket blev ved med at påstå, at de kunne blive forkølet, når jeg fortalte, at eksperter siger, at de IKKE kan.
    Ja, jeg fik Ronaxan. Så må jeg hellere få købt sådan en sprøjte og sørge for at skylle rigtig godt bagefter. Han skulle jo helst ikke blive mere syg, den bette mis:)

• #27   24. jun 2009 Lis, er du dyrlæge? smiley

Kommentér på:
Killing -forkølet?

Annonce