{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Mislykkede sterilation... {{forumTopicSubject}}

Minhunkat blev sterilliceret for to år siden - nu er hun for anden gang kommet i løb, og strinter, miaver og taber sig.. Begge gange har vi puttet hende på p-piller, og det fik løbetiden ned. Nu får hun pt. p-piller, og når vi stopper med dem om et par måneder, håber vi jo at hun ikke komme ri løb igen. Gør hun det, så hun ind og sterilliceres igen..

Jeg ved at det er en meget lille procentdel, hvor dyrlægen ikke får fjernet alt ovarievævet, og hunkatten kommer i løbeitd, men nu ville jeg rent faktisk gerne undersøge, om der der nogle der har oplevet dette?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mislykkede sterilation...
  • #1   21. jun 2009 Ja, min søster har oplevet det. Hun har en lille huskat, Olga, som er blevet stereliseret 2 gange - uden det hjalp. Hun kom stadig i løbetid, så nu er hun på p-piller.

• #2   21. jun 2009 Ja, katten blev lukket op igen - livmoderen blev taget ud også, det hjælp ikke en dyt.

Nogen katte kan have små "øer" af hormonproducerende væv siddende f.eks. helt oppe ved binyrerne.

Jeg har læst, at det er en fordel at komme med katten når den er i løb, så vil vævet være med blodfyldft og dermed nemmere at finde - det skal du spørge din dyrlæge om. Normalt vil det helst ikke have hunkatten er i løb.

• #3   21. jun 2009 Min kusines kat er også i løb igen efter at være blevet steriliseret. Men det blev gjort i Sverige, hvor de bruger en metode, hvor de går ind med kikkert, og det skulle altså være et noget mindre indgreb. Men altså ikke helt så sikkert... Præcis, hvad de gør, ved jeg ikke.

• #4   21. jun 2009 Det hjalp i hvert fald ikke ved Olga. Hun kom faktisk i løb den dag hun stingene fjernet - stakkels mis - og stakkels min søster smiley

• #5   21. jun 2009 én af mine killingekøber har faktisk haft ringet til mig ang. samme problem, jeg ved så pt. ikke om de har lavet det om, venter på svar.

• #6   21. jun 2009 Lis - Ja, det har dyrlægen sagt, for når hunkatten er i løb, blever det der ovarievæv 'hævet' og derved nemmere at finde det hele...

Men nu er jeg da slet ikke opsat på at hun skal afsted igen, hvis der er nogle stykker der har oplevet at det heller ikke hjælper anden gang smiley Men selvfølgelig giver jeg det en chance..

Øv, hvor surt, for nu har min hankat igen tisset blod - så det er afsted til dyrlæge efter tredje gang at have urinvejsinfektion... Udover det, hoste og konstateret asmatisk bronkitis... ! Argh, hvor jeg bare ikke gider flere syge katte... :S

Kommentér på:
Mislykkede sterilation...

Annonce