neutrisering hvornår..? {{forumTopicSubject}}
jeg får en killing i slutningen a aug. og så ville jeg høre om i vidste hvornår det er bedste at neutralisere dem..?
altså både ved en han og hun da vi er usikre på hva den bette mus er endnu da den er ca. 10 dage nu..
hvor lang tid skla man holde den inde inden den må komme ud når jeg har fået den.. når jeg går den er d. 12/13 uger... både så den ikk blir syg eller ikk kan finde hjem igen..
håber i vil svarer... har ikk lagt billeder ind endnu men de kommer meget meget snart.
er dte forresten normalt at små killinger der er 10 dage er kælen og spinder og vil ha man nusser den på maven.. da jeg var ude ved min mis igår spandt den helt vildt da jeg tog den op..
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 32 Katte: 3 Emner: 48 Svar: 1.291
Jeg ved faktisk ikke, hvornår det er bedst at neutralisere - der er også delte meninger om det. Nogle gør det gerne, når killingerne er omkring 13 uger, mens andre venter til de er lidt ældre, men inden de bliver kønsmodne. Så vidt jeg ved, skal killingen bare veje 1 kg, mon det er korrekt?
Så vil jeg også sige, at du skal have haft den lille i 14 dage, før du begynder at lukke den ud.
Held og lykke med det! :o)
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.021
Begge dele kan gøres omkring 12 uge - så er killingen klar tila at flytte en uges tid senere.
Hold killingen inde mindst til den anden vaccine er givet ved 16 uger - og præcis den er uhyre vigtig, for udekatte er det især vigtigt at vide kattesygedelen har effekt - og det ved man ikke med sikkerhed før 16. uge
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 219
nov 2008
Jeg ville skynde mig at finde en anden dyrlæge - en der havde forstand på kat!
En 12 ugers killing kan sagtens neutraliseres, mine vejer i den alder ca. 1 kg - det er små katte jeg opdrætter,
nov 2008
Sådan en syg en undskyldning skulle jeg kun høre en ganng - så havde jeg bedt om at få opgjort kontoen.
Nu har jeg gennem lang tid kigget hvor i landet den underlige holdning kommer fra - det ser ud til de halter bag ud på den anden side af storebælt.
Men bliver der ikke stillet krav til de kære dyrlæger - så bliver de såmen heller ikke bedre!
jun 2009
har i set hvilket spørgsmål jeg ellers har skrevet.. omkring dyrlæge..
jun 2009
forresten ved du om det er normalt at en lille kat på 10 dage spinder og vender sig om på maven og vil ha en til at nusse den på maven.... den vender sig selv om så snart den kommer op og har snust lidt og så spinder den virkelig højt!!!!!
næsten li så højt som en voksen kat..
neutrisering hvornår..?