{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
401 visninger | Oprettet:

neutrisering hvornår..? {{forumTopicSubject}}

jeg får en killing i slutningen a aug. og så ville jeg høre om i vidste hvornår det er bedste at neutralisere dem..?
altså både ved en han og hun da vi er usikre på hva den bette mus er endnu da den er ca. 10 dage nu..

hvor lang tid skla man holde den inde inden den må komme ud når jeg har fået den.. når jeg går den er d. 12/13 uger... både så den ikk blir syg eller ikk kan finde hjem igen..

håber i vil svarer... har ikk lagt billeder ind endnu men de kommer meget meget snart.

er dte forresten normalt at små killinger der er 10 dage er kælen og spinder og vil ha man nusser den på maven.. da jeg var ude ved min mis igår spandt den helt vildt da jeg tog den op..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  neutrisering hvornår..?
  • #1   16. jun 2009 Tillykke med den lille nye! ;o)

Jeg ved faktisk ikke, hvornår det er bedst at neutralisere - der er også delte meninger om det. Nogle gør det gerne, når killingerne er omkring 13 uger, mens andre venter til de er lidt ældre, men inden de bliver kønsmodne. Så vidt jeg ved, skal killingen bare veje 1 kg, mon det er korrekt?

Så vil jeg også sige, at du skal have haft den lille i 14 dage, før du begynder at lukke den ud.

Held og lykke med det! :o)

• #2   16. jun 2009 Jeg vil klart anbefale at neutralilisering og vaccination er gjort inden du får killingen.

Begge dele kan gøres omkring 12 uge - så er killingen klar tila at flytte en uges tid senere.

Hold killingen inde mindst til den anden vaccine er givet ved 16 uger - og præcis den er uhyre vigtig, for udekatte er det især vigtigt at vide kattesygedelen har effekt - og det ved man ikke med sikkerhed før 16. uge

• #3   16. jun 2009 er der nogen der kan anbefale en dyrlæge i horsens der er billig men os samtidig kan "sit kram" hvis i ved hva jeg mener.. ellers vil jeg heller gi lidt mere end at miste min lille ny i familien... eller at den skal ha smerter unødigt..!!!

• #4   16. jun 2009 Desværre findes der stadig dyrlæger i Danmark der ikke er til at rokke ud af deres grundlære - for de har men'li' ikke beskæftiget sig med hvad der er kommet af nyt og bedre siden da. Smadder synd for katten - den kommer sig meget hurtigere når det blvier gjort tidligt.

Jeg ville skynde mig at finde en anden dyrlæge - en der havde forstand på kat!

En 12 ugers killing kan sagtens neutraliseres, mine vejer i den alder ca. 1 kg - det er små katte jeg opdrætter,

• #6   16. jun 2009 Sikke noget fis de ikke kan tåle narkosen hvis de vejer under 2 kg. Der er iøvrigt flere forskellige slags narkoser. Det handler mere om at være præcis med dosen - de vågner nem'li ret hurtigt op de små - og med at holde dem varme bagefter. Hvad tror der sker hvis en killing på 800 gram skades og skal opereres?

Sådan en syg en undskyldning skulle jeg kun høre en ganng - så havde jeg bedt om at få opgjort kontoen.

Nu har jeg gennem lang tid kigget hvor i landet den underlige holdning kommer fra - det ser ud til de halter bag ud på den anden side af storebælt.

Men bliver der ikke stillet krav til de kære dyrlæger - så bliver de såmen heller ikke bedre!

• #8   16. jun 2009 altså hør nu her det var altså ikk for at i sku bli uvenner at jeg skrev det herinde... vel..?? husk nu på vi alle elsker vores "små" misser(e) og jeg kontakter bar dyrlægen selv....

har i set hvilket spørgsmål jeg ellers har skrevet.. omkring dyrlæge..

• #10   16. jun 2009 okay det var godt.. smil.. har bar prøvet at stille et spørgsmål et andet sted om hva for noget mad man sku gi de små killinger og der var der nogle der blev meget sure.. ikk herinde på kattegalleri men et andet sted..

forresten ved du om det er normalt at en lille kat på 10 dage spinder og vender sig om på maven og vil ha en til at nusse den på maven.... den vender sig selv om så snart den kommer op og har snust lidt og så spinder den virkelig højt!!!!!
    næsten li så højt som en voksen kat..

Kommentér på:
neutrisering hvornår..?

Annonce