2.284 visninger
|
Oprettet:
To hankatte sammen ??? {{forumTopicSubject}}
Heeej
Jeg har tænkt lidt over hvordan man egentlig ka sætte to hankatte sammen ? , altså den bedste måde på hvordan de lærer a acceptere hinanden ? :))
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 54 Svar: 277
den bedste måde at samme dem sammen er måske at sætte dem sammen i sted hvor igen af dem kender området. for så er der ingen af dem der har teriatorium (staves?)
eller måske sætte den der dominere mest, ind til den der ikke er så domminerende, men som har terirorium?
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Hvis de begge mødes på fremmed grund går det nemmere
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Katte: 4 Emner: 144 Svar: 820
Der var slet ikke noget med magtkamp
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 58 Svar: 312
nov 2008
jan 2008
jan 2009
De er jo under opsyn, så det vil aldrig komme til a ske .. Det er ikke et rum som hankatten har været i få gange men som han aldrig har været i ..
Pernille - hva ville du sige jeg skulle gøre for a få det til a lykkes?
dec 2006
Følger: 36 Følgere: 33 Katte: 16 Emner: 39 Svar: 366
Jeg var også meget betænkelig, men fik at vide af opdrætteren som jeg havde købt af at der højest sandsynligt ikke ville blive ballade, og hvis der blev ville det højest være for et par dage, og hun havde ret,
Vi lukkede dem bare sammen, men havde dem selvfølglig under observation, men det gik bare fint fra starten og kun et par enkelte knurren og en enkelt lab efter hinanden
Skal så lige sige at de har ret stor plads og en kattegård som de også kan boltre sig i.
Ved ikke om det er fordi at det er maine coon at det er gået så fint.
Men det kan helt sikkert lade sig gøre med nogle uden at de slår hinanden ihjel.
Den dag i dag har vi aldrig slagsmål.
Hilsen Lisbeth
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 743
og hvis du så få den lille ny kasteret på et tidspung inden den begynder at strinte tror jeg ikke du vil få nogen problemer,
jeg vil tro at den han kat du har der hjemme vil begynde at mærke sit tarituruom af med at strinte hvis du putter en næsten kønsmoden killing ind i hjemmet, jeg kan levende forstille mig at der vil komme magt kampe hvis begge katte er færtile eller hvad det nu hedder
det skal lige siges jeg jeg ikke selv har prøvet det, så et eller andet sted ved jeg det ikke, men jeg syndtes efter at have læst mange emner om det, og det er det jeg har læste jeg giver mit råd ud fra :0)
Jeg står selv en en sition hvor jeg vil sætte en killing sammen med min et årie han kat Nico Nico er kastrert og den lille ny vil også være kastrert inde han kommer her hjem men jeg er nu stadigvæk meget spændt på om det vil gå er da også lidt nervøs ...
Men jeg vil ønske dig hel og lykke med hvad du end vælger at gøre :o)
jan 2009
Det er mer fordi killingen nok kommer til a gå ude på terassen og haven , og hvis de så møder hinanden derude
nov 2008
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
jan 2008
Ha godbider med legetøj noget de syntes er sjovt. selvføldig kan de finde på at gi hinanden nogen på bøtten men det kan mine nu os stadig hvis den anden driller.
Men mon ikke det nok skal lykkedes for dig
nov 2008
Er du klar over det er to fertile hanner - dit råd med at sætte sig stille og rolig og tålmodighed, er korrekt i andre sammenhænge - men IKKE med fertile hanner der ikke kender hinanden.
jan 2009
Tinka D - Killingen bliver kastereret indenfor en måned .. Men den anden forbliver fertil og det ka jeg iik rigtig gøre noget ved jo ..
Pernille - Heh , jeg håber da det kommer til a lykkedes . Men det er nu iik mine katte . Det min veninde som sku vide det , så jeg ska bar sidde ved siden a hende og hjælpe hende igennem det
nov 2008
jan 2009
nov 2008
At du så syntes det er et dårligt råd - det kan jeg da ikke gøre noget ved.
Vi lærer alle, som regel på den hårde måde - faktisk var det det mit forsøg gik på at spare kattene og dig for.
jan 2009
dec 2006
Så vent med at lade killingen komme ud indtil et par uger efter han ER blevet kastreret - det er under alle omstændigheder en god ide at vente indtil da. Jeg formoder, at han også skal øremærkes, når han alligevel er i narkose. Øremærke (og korrekt registrering i katteregistrene) er nyttig, hvis nu katten skulle blive væk.
Den anden kat .... man kunne da altid foreslå ejeren, at hun fik sin kat kastreret.
nov 2008
MAn an hvis man er heldig i en periode have fertile hanner sammen HVIS de er vokset op sammen.
Læs den her tråd, det er fuldstændig korrekt hvad Mega skriver:
(link fjernet)
jan 2009
Hva er forskellen på om man gør det med det samme , eller hvis man venter et par uger ?
Lis - Det har jeg heller iik påstået ? , jeg har bar sagt jeg iik har brug for din mening om du synes det godt eller ej . Har kun spurgt om gode RÅD , og iik din mening . Så jeg forventer råd , og iik andet fra dig af ..
dec 2006
Det jeg tænker er, at når den lille bliver lukket ud, så møder han jo før eller siden den fertile hankat derude. Og for en sikkerheds skyld ville jeg vente med at lukke ham ud til et par uger efter kastration, så evt. hormoner får tid til at "dampe af" - altså så han ikke lugter af hankat (et par uger er bare et slag på tasken, for jeg ved ikke præcist hvor lang tid der kan gå).
Som jeg forstår det, skal kattene jo ikke skal bo sammen, men bare være naboer. Lad være med at lukke dem sammen i et rum eller noget (for der er altså IKKE gode chancer for at det vil gå godt med to fertile hankatte).
Udover det tænkte jeg også på øremærke med ”de par uger”, for der kan gå nogen tid, inden katten er blevet registreret i katteregister.
( jeg ville nu øremærke selv om katten har chip, for der er jo ingen der kan se, at katten er chippet og heller ingen almindelige mennesker, der har en scanner).
jan 2009
Jaa du har ret i det med øremærket . Så ka det ligeså godt bli gjort, mens katten er under narkose ..
nov 2008
Et par måneder - men rimelig sikkerhed for der ikke "er gevinst" efter 6 uger.
Så længe der er testetoron produktion, det kan måles i blodet skulle man have de lyster, kan der parres med gevinst eller hvad det skal kaldes:-)
To hankatte sammen ???