2.419 visninger
|
Oprettet:
Killing bleg næse, og poter {{forumTopicSubject}}
Hej
Min nu aflivede kat har fået 4 killinger som vi stadig har da de kun er 2 måneder, men den ene er meget bleg ved næsen og under poterne i forhold til de andre og en virker også meget mere stille.
Ved ikke om i har nogle erfaringer eller muligvis kan fortæller mig hvad det kunne være.
På forhånd tak
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.021
Anæmi tærer godt og grundigt på en kat med killinger. Der burde have været undersøgt hvad der var galt, nu står du i den situation du ikke ved om det er noget hun kan have smittet killingerne.
Anæmi kan skyldes flere ting, oftest leukæmi eller Hæmanartonella - begge temmelig sandsynlige iisær hvis det er udekat.
Hvorfor blev moderen iøvrigt aflivet? - jeg læste det var hende der var bleg - men ser det er en af killingerne. Så kig killingerne i mund og øjeslimhinder - det skal være fint pink.
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 3
Killingen er pæn lyserød i munden ligesom de andre killinger det er kun den øverste halvdel af næsen der er bleg.?
Killingen der er bleg ved næsen kan stadig være godt aktiv og lege og udforske, men hun hviler lidt mere end de andre
Tak fordi du skrev
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Hvad farve har den - og de andre?
Som Lis skriver, så se på dens tunge og mundslimhinder. De må ikke være grå-blå.
Det var ellers en dragtisk beslutning at lade deres mor aflive - Hvad var årsagen?
nov 2008
Hold øje med killingen - bliver den "slatten" så få den testet - der findes en PCR test og den finder parasitten hvis den er der.
Var din hunkat udekat? Har I haft loppeproblmer?
mar 2007
Og vi havde aldrig nogensinde aflivet hende hvis ikke det var fordi dyrlægen sagde at det ville være det bedste.
Hun var simpelthen så sløj kastede rigtig meget op og tabte sig utrolig meget på meget kort tid,
Som skrevet før var årsagen leversvigt.
Den er overhovedet ikke meget sløj, som skrevet før kan den sagtens være aktiv men den hviler meget mere, og så lagde jeg mærke til den blege næse så blev lidt bange for der måske kunne være noget.
Ja hun var udekat, men 3 uger inden aflivningen indekat pga flytning.
Synes ikke vi har haft loppeproblemer, men synes tit det er svært at opdage ved katte. mener du da det kan have noget med lopper at gøre måske?
mar 2007
Der er 3 helt hvide og 1 multifarvet og det er en hvid killing det drejer sig om, men de andre hvide katte har mere lyserøde snuder.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Hvad farve har dens tunge og mundslimhinder. De må ikke være grålige.
Sammenlign evt. med de andre killinger.
nov 2008
Moderen kan have haft det, od kan overføre det til killingerne. Det er normalt ikke alle der bliver ramt.
Bemærk jeg skriver "kan"
Hvis killingen ikke opførere sig: Sipser og aktivitetsmæssigt præcis som de andre - bør du få den undersøgt - og spørge dyrlægen om hans bud på at teste for mycoplasma haemofelis (hæmartobella)
Studer de slimhinder i mund og øjne igen - er de blege har killingen anæmi = blodmangel, og det blvier man meget træt af
Killing bleg næse, og poter