{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.033 visninger | Oprettet:

Pletblødene kat! HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Min faster har en kat på knap et år... Hun har lige ringet og sagt at katten pletbløder hist og her - jeg har ikke selv været der så ved ike hvor omfattende det er.. Men det er over stuegulvet og i sengene... Det render ikke, men det pletbløder ret meget - gav hun udtryk for... Hun er lidt i tvivl om katten er gravid, men når hun mærker på mavsen er den rund, men ikke så stor. Min faster har haft fødende katte før, og som hun siger så har de klaret det selv... (jeg gjorde hende opmærksom på, at det desværre ikke er alle katte der klarer det selv!)

Katten er kontaktsøgende, snaksaglig og vil gerne kontakt, men ellers frisk nok...

Jeg kender ikke katten, og har luftet teorierne om at den abortere eller min faster måske mener at det er en fødsel der er igang.... ?! Kan det være at katten menstruere så kraftigt, at den pletbløder så meget omkring huset?

Min faster kører ikke til dyrlæge med katten, men ser tiden an.

Hvad tænker i at det kan være?!?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pletblødene kat! HJÆLP!
  • #1   23. maj 2009 Det er svært at vurdere når man ikke har set katten... Men det KAN VÆRE underlivsbetændelse...
    Min ældste hunkat have blod/udflåd for to år siden, jeg havde mistanke om graviditet selvom hun var på p-piller, så jeg tog hende ind og holdte øje, men da der ikke var sket noget (fødsel altså) i over et døgn, så kom hun til dyrlægen med mistanke om underlivsbetændelse.
    Dyrlægen scannede hende og sagde "der er noget derinde" men det kan ikke være en killing, for det er meget stort, vi troede det var betændelse, og jeg frygtede i værste fald kræft..
    Vi blev enige om at fjerne livmoderen, og der var en KÆMPE STOR død killing derinde...
    Så derfor den underlige blødning, hun kunne aldrig have født den selv... smiley
    Så gi det ikke for lang tid med blødning uden at kontakte dyrlægen...

• #2   23. maj 2009 Katte pletbløder ikke, medmindre de HAR født.
    Så har katten et kuld et eller andet sted ?
    Elers må faster bide i det sure æble, og køre til dyrlæge.

Katte har ikke menses - og bløder ikke i løbetid - der er noget galt !

• #3   23. maj 2009 Janni - Jeg vil læse dit indlæg op for min faster når vi snakkes ved om et par timer...

Det er desværre ikke mig der beslutter hvad der skal ske med katten, og da jeg bor i Jylland og min faster på Sjælland, kan jeg desværre ikke gøre så meget smiley Jeg har selvfølgelig anbefalet at få katten til dyrlæge, og nævnt at katten måske ikke overlever, hvis det udvikler sig... Men vi er meget forskellige hvad det angår. Tak for dit indlæg, som jo er en mulighed...

• #4   23. maj 2009 Polycats - Muligvis har katten født... Det er der ikke nogen der ved... Jeg vil nævne det for hende, når jeg snakker med hende...

• #5   23. maj 2009 Uanset hvad, så lyder det af meget, den pletblødning.
    Det er ikke "sundt" og katten behøver helt sikkert et dyrlægetjek.

Katte i smerter kan nemlig også være opsøgende og sankkesagelige, de viser ikke smerte, før det er for sent.

Og så meget koster en dyrlæge heller ikke.
    Faktisk er det fasters pligt, hun har et dyr i nød.

• #6   23. maj 2009 Poly - Ja, jeg ved også hvad jeg havde gjort, hvis jeg havde sådan en kat gående....

MEN min faster og jeg er af meget forskellige meninger angående dyr, og jeg kan ikke tvinge hende til at tage katten til dyrlægen, men jeg kan, som her, spørge hvad det kan være og sige det videre til hende...

Hvad en dyrlæge koster er relativt! Jeg synes dyrlæger er dyre, udfra min økonomi, men jeg prioterer mine katte højt, og de kommer til dyrlæge når de viser tegn på at have brug for det. Min faster er af en anden overbevisning.. Desværre

• #7   23. maj 2009 Min kat blev opereret i mandags for livmoderbetændelse, vil sige hun fik fjernet livmoderen, det meget vigtigt man finder ud af det i tide, da de kan blive meget syge og dø af det, men det første tegn er blod/udflåd og de bliver hævet på maven.
    min kat nåede ikke at blive syg af det, selvom det måtte ha stået på i længere tid, havde været på ferie, så havde ikk set hende i tre uger, og ham der passede hende, troede hun var gravid fordi hun var blevet tyk, men jeg opdagede så der kommet noget ud bagfra da jeg havde fået hende hjem, så jeg kontaktede dyrlægen - så hun blev 'fikset' smiley - og har det nu helt fin
    Men meget vigtigt katten ikke bliver træt, sløv og ikke vil spise, for så det med at komme til dyrlæge vagten med det samme .
    beklager det lidt langt, men det var bare hvad det evt kunne være, for er ikke normalt !
    - Men skal lige siges det dog er sjældent en kat for livmoderbetændelse når de ikk er ældre, min er selv kun 1 år og 3 mdr, og dyrlægen mener det pga af hun har haft født det kommet. Men mht den kat du snakker om, kan det så også være et dødt foster i maven ?

• #8   23. maj 2009 Chanell - Jeg er glad for at din kat har fået det bedre... smiley

Det passer meget godt med blodligt udflåd og tyk på maven, med at det måske er urinvejsinfektion... Jeg har nævnt for min faster at hun skal reagere hvis katten bliver sløv og dårlig - det tror jeg nu nok også at hun gør - men på nuværende tidspunkt er der ikke noget at mærke på kattens humør osv.. Jeg ved også bare at det kan gå utrolig stærkt.. Ja,d et er lidt frustrende at gå her, uden at kunne gøre noget videre... Argh...

Jeg tænkte også først at det måske var et dødt foster der kom ud, men det mener min faster så ikke... Men hvis fosteret er dødt, skal katten jo af med det på en måde..

• #9   23. maj 2009 vores kat havde det samme og havde underlivs betændelse. den fik fjernet livmodederen. og blev frisk igen

• #10   23. maj 2009 Jeg har nu talt med min faster, og hun er overbevist om at katten skal føde.. Lillemiv, som hun hedder, slikker sig utrolig meget og ligger nu på et tæppe ved familien...

Vi må håbe at det er en fødsel der er ved at gå igang... smiley

• #11   23. maj 2009 Nej det er også svært, når det ikke er ens egen, for man reagere jo forskelligt - men held og lykke med katten . håber den kommer igennem det hele uden problemer, hvad det end må være smiley

• #12   23. maj 2009 Chanell - Ja, sådan har jeg det også - at hun kommer igennem uanset hvad det måtte være smiley Tak for det smiley

• #13   23. maj 2009 Du må lige komme med en opdatering engang imorgen,om hun har født eller ej,..

• #14   23. maj 2009 Det skal jeg ihvertfald nok... Sov godt derude smiley

• #15   24. maj 2009 Opdatering -

Lille Miv har det godt, og bløder ikke mere.. Min faster mener at det har været en abort...

Tak for indlægene... smiley

Kommentér på:
Pletblødene kat! HJÆLP!

Annonce