{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat slikker hårene af
  • #1   21. maj 2009 Har dyrlægen intet nævnt om hypersoignering ?

• #2   21. maj 2009 (link fjernet)

• #3   21. maj 2009 Har hørt at det kan være stress, når de slikker hårene af, men kun noget jeg har hørt....

• #4   21. maj 2009 Det er ikke usandsynligt, men hvad kan jeg så gøre? Skal hun ha en form for "lykkepiller"?

• #5   21. maj 2009 Hmm, tror ikke der er så meget man kan gøre ved det, min mors kat, gjorde det også, og det kom og gik. )-:

• #6   21. maj 2009 Dyrlægen kan ordinere længevarende og eventuelt livslang medicinsk behandling med psykofarmaka.
    Det står der i artiklen, så der må vel findes noget medicin for det?

• #7   21. maj 2009 Jaa det må der jo gøre så, (-: håber i finder ud af det, og du må meget gerne skrive når du finder ud af noget mere.

• #9   21. maj 2009 Foder allergi opfører sig på en anden måde.

Hypersoignering også kaldet alopesi, kan være enkeltsidet eller symmetrisk dobbeltsidet.

Det kan være stress, som også kan være kedsomhed eller hormonelt.'

Det er uhyre svært at komme til livs, da katten når den får kontakt med hårrødderne får en form for et kick der gør den høj. Lidt det samme som at bede mennesker der bider negle holde op.

• #11   22. maj 2009 Hold da op, man lærer da noget hver dag, Lis... vidste ikke at de fik et kick af det. Men det forklarer da en hel del herhjemme så...

Jeg har oplevet det med 2 af mine. Senest Cleo, der slikkede sig helt bar på benene.
    Vi var ret sikre på det var stress relateret, da hun blev mobbet af en af de andre katte og vi som hendes mennesker også var inde i en meget stresset periode.
    Hun holdte op med det af sig selv, og hårene er næsten vokset helt ud igen.

• #12   22. maj 2009 Pelsrelaterede ting er noget af det der er no, no i mit opdræt - for stressrealteret slikkeri viser jo kattens psykle måske ikke er helt i top til at håndtere specielle situationer.

Har for nylig fået en på opleveren.
    Jeg har fået en ny hankat - og som allle nye katte der kommer ind i huset blev han isoleret i mit soveærelse i fire uger. Har han noget med i bagagen popper det op i den periode - og ulykken er begrænset til ham.

Nå,' jeg syntes det var synd han var alene i mi soverværelse. Så jeg ville give han selskab af en voksen kat med stærkt immunforsvar, en imødekommende og psykisk stærk kat - så han fik en tre år gammel åben hunkat til selskab.

Ahh, hun var nok ikke overbegejstret for den løsning. Hun har aldrig fejlet det mindste,. hendes pels altid fin og sund, men pokker tage hende, hun tog pelsen nede mellem bagbenene. Jeg er ikke i tvivl om det i hendes tilfrælde var stress = utilfredshed med ændringen i dagligdagen.

Isolationen er for længst overstået - hendes hår kommer igen. At det gik så godt, trods alt, tror jeg har noget at gøre med jeg hurtigt opdagede det, så det ikke var blevet en uvane der ikke kunne brydes.

Men hun har godt nok givet mig stof til eftertanke.

• #13   22. maj 2009 Hvad med at sætte en Feliway i stikkontakten og se om ikke det virker. En af mine katte, virkede stresset og løb ind i mellem langs panelerne. Jeg købte en Feliway, og det har virkelig virket......

• #14   23. maj 2009 Jeg har haft Feliway i en måned nu uden effekt. Hun virker glad og vil også gerne lege og kæle, men måske er hun blevet "afhængig" af den følelse hun får ved at slikke sig konstant ???

• #15   23. maj 2009 Hvis katte først begynder at slikke hårene af, kan det være svært for dem at stoppe igen, fordi set så klør og irritere på de steder de gør det. Så dyrlægen kan få skrevet en recept med noget salve som skulle hjælpe dem med at stoppe det. Men nu ved jeg selvfølgelig ikke hvorfor din kat gør det - altså om der kan være noget galt ? end hun bare er startet og så har svært ved at stoppe det igen pga irritationerne .

• #16   23. maj 2009 Ved du hvad det salve hedder?

• #17   23. maj 2009 Nej kan desvære ikke huske det smiley Men det er noget på recept, så det bare at høre dyrlægen ad

• #18   23. maj 2009 Salve og katte hører ikke sammen da katten slikker det af.

• Annika K
    Annika K Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #19   9. jan 2018 Min kat har fået bændelorm og har slikket maven ( fra navlen og ned ) og inderlår og røv helt fri for hår. Kan det være det?

• Hanne L
    Hanne L Tilmeldt:
    nov 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #20   14. nov 2018 Øv øv øv - og så samtidigt, tak tak tak - for jeg har det problem, som har varet mange måneder efterhånden med den ene kat i mit hus smiley
    Må vist prøve det der duft i stikkontakten

• #21   15. nov 2018 Hanne - Det har ellers været godt hos os i flere år, men nu er hun begyndt igen og jeg har en formodning om, at hendes hud er blevet tør og dermed måske også klør lidt, det kender vi jo selv henover vinteren. Så jeg har researchet lidt og fundet frem til noget der hedder Viacutan Plus, som er en blanding af Omega 6 og Omega 3 fedtsyrer og som også indeholder naturlige antioxidanter, som kan bidrage til mindre kløe, så det tror jeg at jeg vil prøve.

Kommentér på:
Min kat slikker hårene af

Annonce