{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

lave udstilling for maine uden tavle {{forumTopicSubject}}

tænkte om vi selv kunne lave en udstilling for maine coon uden tavle?, den gælder selvfølgelig ikke nogen steder men det kunne da stadig være sjovt at få sin maine bedømt.
gad vide om det er svært at finde nogle til at bedømme selve kattene.
kunne også blive en hyggelig dag hvor man bare føler sig godt tilpas og kan snakke med andre ejere af maine uden tavle.
vi kunne indsamle sponcer gaver
bage kage og andet som måske kunne være med til at dække udgiften til et egnet lokale eller lign.
andre ideer?
nogen der kender en ´´dommer´´ der vil være med, måske en der er holdt med at være det for maine coon med tavle og er med på det skal være en hyggelig dag for alle?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lave udstilling for maine uden tavle
  • #1   17. maj 2009 det ku da være hyggeligt

• #3   17. maj 2009 Du kan også udstille din kat uden tavle ved TICA udstillinger, hvor de også kan opnå titlet på linie med racekattene.. http://www.viking-cats.dk der kan du læse mere..

Fandt selv ud af det igår, og det lyder super smart ..

• #4   17. maj 2009 På FIFe udstilinger er blandings katte ikke velsete, forstået på den måde de vinder ikke over en huskat..

De signaler syntes jeg er helt rigtige at sende - en udstilling er for at få bedømt katte der efter deres race tæller point op i henhold til en standard.

Der er ingen standard for en look-a-like kat hvordan skulle den kunne laves?

• #5   17. maj 2009 hvem siger vi skal bruge en hel hal, hvis det er om sommeren?, ellers tror jeg faktisk vi kunne leje den i vores by til billige penge eller få den gratis som sponcer gave hvis det er en søndag, lige overfor ligger vores nye kultur hus med et kæmpe overdækket areal, som folk ellers bruger til ude fest om sommeren - det tror jeg også vi kan låne næsten gratis, imelllem de to huse er kun en bane der bruges til fodboldt ind imellem.
    mht til reklame kan man vel nøjes med en annonce i den lokale avis og ellers sætte flyers osv op i butikker osv.
    man kunne nøjes med et stævne der feks. dækkede fortinvis midt jylland og hvis det bliver en succes kan vi jo lave i sønder og nord senere.
    Mht til bure er det vel bare at sige at hver katte ejer skaffer sit bur.
    det med dyrlæge kontrol fatter jeg så ikke, det er vel bare at kontrollere kattenes vacc. kort når de kommer, man holder da også distrikts stævner osv for heste og de kan godt nøjes med at fremvise deres vacc attest - og ingen heste er da døde ved de stævner af det...
    - jeg tænkter mere en mindre og hyggelig dag med feks. 40-60 katte end en stor landsdækkende, ligesom man afholder regions stævner for heste.

• #6   17. maj 2009 Det kan godt være ingen heste er døde - men de er heller ikke virus dyr - det er katte. Overveje en masse katte sammen kræver stor viden - og kigge en vacccinationsattest er ikke nok.

Mig bekendt kan man iøvrigt ikke bare troppe en masse katte sammen uden at søge tilladelse hos FD

• #8   17. maj 2009 Ja, dyrlægekontrol ville jeg godt nok heller ikke undvære..

Det vil nok blive en dyr fornøjelse.. Hvis man har lyst til udstilling, forstår jeg ikke hvorfor man ikke køber en Ægte Maine Coon med stamtavle smiley

• #9   17. maj 2009 Ja Mille.. enig. Det er noget mere hensigtsmæssigt at have en tavlekat når man vil udstille..

• #10   17. maj 2009 Jeg har intet mod blandingskatte. Men har man lyst til at udstille, så forstår jeg ikke hvorfor man ikke køber sig en racekat med tavle.

• #11   17. maj 2009 Jeg har bestemt noget imod mængden af bllndingskatte - og især mægden af langhårede. Alt for mange langhårskatte får ikke den nødvendige pelspleje - folk der køber er slet ikke klar over det er nødvendigt - og hvor stort et arbejde det egentlig er.

Undskyld, men det lugter i den grad om der er gået mode, og sikkert også penge, i at producere look-a-like's - og det går stærkt uden der er langt de store tanker bag.

• #12   17. maj 2009 Hvem skal være dommere til en denne udstilling?

• #13   17. maj 2009 I hvert fald ikke en af hovedklubbernes, det skal I nok ikke regne med de vil.

Synes det svarer lidt til at en elitefodbold dommer skal dømme for et lilleputhold..

• #14   17. maj 2009 Ja, jeg tror heller ikke det bliver nemt at finde en dommer.

• #15   17. maj 2009 Ok tanken er droppet.

Mht til hvorfor jeg ikke køber en ægte er det netop fordi jeg ikke gider det snobberi der er inden for avl af maine, så må de ikke det ene og så må de ikke det andet - når jeg har betalt min kat er den min og jeg bestemmer om den skal have lov til feks. at komme udenfor eller ej, det skal avleren ikke bestemme, jo de må de godt men jeg køber bare ikke en kat med diverse restriktioner.

Tænk hvis man kaldte en hest uden stamtavle for ´´look a like´´, jeg synes der er snobberi inden for katte og det skal mine penge ikke støtte.

• #16   17. maj 2009 Fordommene lever da i bedste velgående.

Har du nogensinde været på en udstilling for racekatte? For kan da fortælle dig at det er rigtig hyggeligt og stemningen er god, meget ligetil jeg har ikke oplevet noget "snobberi" fra nogen sider. Men det har nok også noget at gøre med hvilken indgangsvinkel man selv har...

• #17   17. maj 2009 Jeg taler ikke om snobberi på udstillinger men om regler når man køber kat og ordet look a like.

• #18   17. maj 2009 Jeg synes så ikke det er snobberi, at man ønsker de bedste vilkår for de dyr man sælger. Jeg vil nok nærmere kalde det dyrevælfærd smiley

• #19   17. maj 2009 En hest uden tavle er da også en "look a like". Jeg har haft heste i 20 år og kunne ikke drømme om at købe en hest uden stambog. En "islandsk hest" uden tavle er ikke en islandsk hest, men en "look a like." Det samme med araber, shetlænder o.s.v.
    Jeg tror muligvis det handler om hvilke kredse man opholder sig i i hesteverdenen, jeg kan nemlig ikke nikke genkendende til det du skriver.
    En verden der kan være snobbet er da nemlig hesteverdenen.

I øvrigt findes der stævner hvor der er dyrlæger tilknyttet. Blandt andet "Alrid" for islandske heste.

• #20   17. maj 2009 Mener du det er dyrevelfærd hvis ens kat kun er indekat, og at man ikke tænker på kattens ve og vel hvis den får lov at komme ud?

• #21   17. maj 2009 Ja, det mener jeg bestemt er dyrevelfærd - og mener netop at man tænker på kattens ve og vel ved IKKE at lade den løbe frit.
    Samtidig tager man også hensyn til sine naboer og andre, der ikke har lyst til at katten ødelægger deres have eller jagter deres fugle. Det er den bedste løsning for alle.

Mine katte bliver ALDRIG udekatte, kun i indhegnet have.

• #22   17. maj 2009 Jeg vil så give Rikke ret ang. snobberi i katte verdenen.. Jeg synes bestemt jeg på det seneste har oplevet og læst en masse omkring katte uden tavle, næsten alt negativt.. Jeg køber en kat for at få en ledsager og ven for livet, hvilke forældre katten stammer fra, er jeg egentlig ligeglad med.. Jeg vil dog sige at jeg ikke tilslutter mig det med udekatte.. Men nu bor jeg også i byen, og vil ikke have mine katte kørt over osv. Jeg har også pludselig haft en fremmed kat til at stå i min stue, bare fordi jeg luftede ud.. Og haft mange forskellige katte ude på min altan..

Dog kan jeg ikke se problemet i blandings racer? Min Sebastian er en blanding af 3 langhårs racer.. Jeg synes personligt at han er en af de smukkeste katte jeg har set, og den kommentar har jeg fået af MANGE. Jeg har ikke købt ham fordi det var "den nyeste mode", men fordi han var en sød dejlig kat. Selvfølgelig vil jeg da aldrig købe en kat jeg mener er "grim" det tror jeg da ikke der er nogen der gør. Man køber vel hvad man synes er pænest.. Jeg køber da heller ikke en sofa jeg mener er grim, bare pgr. af moden, heller ikke tøj.. Jeg køber hvad jeg synes om - Blandingskat eller ej..

Men folk der har to forskellige racer fertile katte, SKAL måske få dem neutraliseret, så man ikke får blandingskatte ? Det er det værste gang l*rt jeg længe har hørt, og efter MIN mening er det SNOBBERI. Det samme er: "Katte uden stamtavler er ikke racerene, og BLA BLA BLA"

Jeg har da også lyst til at udstille Sebastian som jo er blandings kat, og det kan jeg også, ved TICA.. MEN jeg køber ikke en kat FORDI jeg føler lyst til at udstille.. Jeg ville ALDRIG i verden bytte Sebstian ELLER Oliver (som er maine coon UDEN tavle) ud med en tavle kat ..

Ja i må undskylde hvis det her lyder forkert, men jeg kan bare SIMPELTHEN ikke forstå alt det hysteri omkring tavle eller ej ...

For så skulle det jo egentlig, efter manges meninger her på KG, kun være tilladt at købe en huskat, hvis man ikke ønsker kat med tavle.. Og er DET ikke snobberi, så ved jeg sku ikke hvad det er..

MEN, jeg er da ikke i tvivl om at der er en hyggelig og dejlig stemning på en udstilling, jeg mener bare at tavle eller ej, så er kattene lige gode .. !!

• #23   17. maj 2009 OG Sebastian er IKKE en look-a-like, det er der INGEN der skal kalde min dejlige elskede blandings kat...

-Lonnie

• #24   17. maj 2009 OG lige endnu en kommentar til slut .. Jeg var 100% klar over at langhårs katte kræver en masse pelspleje, da jeg købte mine .. Men det er ikke noget problem for mig..

• #25   17. maj 2009 Lis: Katteudstillinger har som udgangspunkt til formål at bedømme kattene i forhold til den enkelte races standard, men når vi taler huskatte, så gælder der andre regler, så hvorfor ikke lade alle huskatte (katte uden stamtavler) konkurrere på samme vilkår?
    Her tænker jeg naturligvis på TICAs udstillinger. Jeg synes, det er himmelsk at se alle de katte uden stamtavler, men som bliver elsket nøjagtig lige så højt - og oftest er disse mennesker endnu mere glade for deres kats præmieringer.
    Jeg synes, det er trist, hvis det kun skal være racekatte-folk, der kan få lov at udstille deres katte med titler o.s.v.

Kommentér på:
lave udstilling for maine uden tavle

Annonce