papegøjen {{forumTopicSubject}}
David fik en papegøje i fødselsdagsgave.
Den var fuldvoksen, med en dårlig holdning og et endnu værre ordforråd.
David prøvede at ændre fuglens attitude og prøvede med pæne ord,
spille roligt musik, alt han kunne finde på, for at sætte et godt eksempel.
Ingenting virkede. Han skreg af fuglen og fuglen skreg tilbage.
Han rystede fuglen og fuglen blev bare mere vred og grovere i kæften.
Til sidst smed David papegøjen i fryseren i ren desperation.
Et stykke tid kunne han høre fuglen skræppe, sparke og skrige.
Pludselig blev der stille, ingen lyd i et halvt minut. David blev bange for, at han havde skadet fuglen og åbnede hurtigt frysedøren.
Papegøjen kom roligt ud og hoppede op på hans udstrakte arm og sagde:
"Jeg tror, at jeg måske har fornærmet dig med mine grove udtalelser og ditto gerninger.
Jeg vil straks begynde at ændre min væremåde.
Jeg er virkelig oprigtig ked af det og beder om din tilgivelse".
David var forbløffet over fuglens forandring,
og skulle til at spørge hvad der havde fremkaldt så dramatisk en forandring,
da papegøjen fortsatte: "Tillad mig at spørge, hvad havde kyllingen gjort?".
.
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 1 Emner: 34 Svar: 84
En dag kom den gående gennem en stor skov og den mødte en kanin og en bjørn der var oppe og slås!
Grisen løb hylende over til dem:
- "Stop!!!! I må ikke slås! I er de første dyr jeg nogen sinde har mødt, så jeg vil give jer 3 ønsker hver!"
Kaninen og bjørnen holdt med at slås og så på grisen!
- "Nå", sagde bjørnen. "Jamen så ønsker jeg at alle bjørnene i hele skoven bliver til lækre hun-bjørne!"
Kaninen tænker sig om og siger: "Jeg ønsker mig en Styrthjælm!"
Bjørnen smågriner og tænker: "Det var dog en dum Kanin!"
- "Nå, men jeg ønsker at der i hele landet KUN er hun-bjørne og så mig!"
Kaninen siger: "Jeg ønsker mig en motorcykel!"
Bjørnen griner og tænker: "Hvad fanden skal den dumme kanin med en motorcykel?"
- "Nå, men jeg ønsker at HELE VERDEN KUN var hun-bjørne!"
Kaninen har sat sig op på sin motorcykel og gasser op...... - "Jeg ønsker at Bjørnen bliver bøsse!"
Vrrrrooooouuuuummmmmmmmmmmmmmm
aug 2005
En dag får pigen plads på en højskole i Jylland og flytter derfor fra København. Kæresteparret prøver at holde kontakten ved lige, men de glider lige så stille fra hinanden.
Drengen bliver dog ved med at ringe og skrive til pigen, der i mellemtiden har fået en ny kæreste.
Da hun begynder at lægge røret på, hver gang hun hører at det er ham, der er i telefonen, stopper han med at ringe til hende, men skriver I stedet endnu flere breve.
Pigen besvarer ingen af hans kærlighedsbreve. Men han fortsætter dog uanfægtet med at erklære sin kærlighed pr. post.
Til sidst bliver pigen godt træt af hans skriverier og udarbejder en plan, for at få ham til at stoppe med at skrive til hende. Hun får taget et billede, hvor hun ligger på knæ foran sin nye kæreste og sutter hans "lille ven". Derefter skriver hun et brev til ekskæresten, hvori der står:
"Jeg har fået ny kæreste! STOP så med at skrive til mig!" Hun putter både billede og brev i en kuvert og sender det til ham.
Drengen bliver naturligvis meget ked af at modtage brevet, men også meget vred. Han tager derfor billedet og skriver på bagsiden af det: "Hygger mig her på højskolen. Send flere penge!" og sender det til hendes forældre...
aug 2005
1 tiger i sengen.
1 mink i skabet.
1 Jaguar i garagen.
Også 1 gammel gris, til at betale for det hele!
papegøjen