{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

HASTER.... Missemor er forsvundet {{forumTopicSubject}}

-og nu sidder jeg med 5 meget sultne killinger på 14 dage.
Har hentet erstatning, men har kun en flaske.

Mit spørgsmål, hvordan får jeg blandet mælk til 5 killinger på en gang?? Jeg mener de skulle jo gerne spise lige efter hinanden.....

Missemor har været væk siden 10:30. Skal jeg evt prøve at finde en "reservemor" til dem????
Carina (en meget fortvivlet katteejer)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HASTER.... Missemor er forsvundet
  • #1   14. maj 2009 Du blander mælk som til babyer, det kan holde sig 24 timer i køleskab og skal så bare lunes...
    Det der er flydende på dåse er nemmest...
    Så tar du bare nr 1 og fodre, og husk at tørre den på maven, så den kommer af med tis og bæ..
    ligger den i en lun kasse og så igang med nr 2...
    Det tar tid, ellers må du søge efter en amme til dem ...

held og lykke...

• #2   14. maj 2009 Det jeg har fået er i pulverform, kan jeg bare måle op og så ryste sammen i f.eks en mel ryster??

• #3   14. maj 2009 ja da ... bare sørg for det er helt rystet og ikke klumper ...

da jeg havde en mis der var mor løs lavede jeg hans mælk til et helt døgn og så bare i køekab med det ...
    pas på hvis du varmer det i micro ovn, det bliver meget varmt, vandbad er bedre...

• #4   14. maj 2009 Okay, tak for hjælpen..

Carina

• #5   14. maj 2009 Puha.. Håber din missemor dukker op igen snart..
    katte kan godt få det svært senere i livet, hvis de ikke er opfostret af en kattemor smiley

Men har også hørt om flere succeshistorier.. smiley Så bare klø på..
    Men selvfølgelig er det bedste jo, hvis deres mor klarer opgaven.. Hun ved lige hvordan det skal gøres på rette tid og sted smiley

• #6   14. maj 2009 Lotte.

Det er også min holdning, men nu får de erstatning her inden så længe. Og så håber jeg hun kommer hjem, ellers er vi nok nød til at finde en anden løsning. Mit gæt er det er meget svært at flaske 5 killinger op, når man samtidig skal passe arbejde mm....
    Håber hun snart viser sit "grimme fjæs" smiley

Carina

• #7   14. maj 2009 Det har du nok ret i.. Det er jo noget med at de skal fodres og "vaskes" hver 4. time eller sådan noget.. Det er et hulens arbejde..
    Det er jo næsten som at have børn selv.. Hihi..

Men ja.. Jeg håber da det bedste for dig.. Håber hun kommer hjem snart..

• #8   14. maj 2009 Det skulle i øvrigt også være mærkeligt, hvis hun forlader sine killinger :S
    De fleste hunkatte er så henrykte og beskyttende over for deres killinger, at de knap nok tør gå fra dem.. Det var min Perle da i hvert fald, dengang hendes var små.. smiley

• #9   14. maj 2009 Synd min mors ikke fik killinger alligevel tror en som katja eller Muggi havde været en god reservemor

• #10   14. maj 2009 Racekatten...mange bække små gør en stor Å

Hvis det skulle være tilfældet, ja så kan jeg sige med sikkerhed at dem får hun ikke. Så bliver hun steriliseret og får fjernet killingerne. Det var endda den oprindelige plan, da de her killinger allerede inden fødsel var afsat.

Men uanset, så har de nu fået lidt mad, men det var nu ikke meget jeg kunne få i dem. Kun ca 20ml til deling. Men det må da være bedre end ingenting...... De små er nu puttet med en lun bamse (sådan en der kan varmes i mikroovnen) og så krydser vi fingre for at missemor kommer hjem......

• #11   14. maj 2009 Carina - det er vigtigt at du kigger på foreskrifterne for det produkt, du bruger til killingerne. Royal Canins mælkeerstatningspulver (sikke et langt ord) kan kun holde sig i 2 timer efter tilberedning, og det er altså frygtelig bøvlet, når der går flere timer mellem måltiderne. Det nemmeste er helt sikkert færdigblandet KMR, som kan købes hos dr. dyr. Jeg hælder det i isterningeposer og i fryseren, så tager du X antal mælketerninger op til hvert måltid.

• #12   14. maj 2009 Christina B

Det var ski smart smiley

• #13   14. maj 2009 Christina- Ja jeg så det godt, jeg har givet dem to gange, og lavet frisk mælk hver gang...
    Men de 5 små deler kun ca 20ml incl det der spildes, og synes bare ikke det er nok. De har meget svært ved at finde ud af det, og jeg bryder mig ikke om at skulle tvinge det i dem....

Carina

• #14   15. maj 2009 Det er IKKE normalt, at en hunkat forlader sine killinger så lang tid ad gangen, især ikke, når hun ikke selv skal skaffe føde.

Stem dørklokker hos naboerne og bed dem se efter i udhuse, kældre på lofter o.lign., om hun skulle være blevet lukket inde et sted.

Killinger på kun 2 uger bør kun få flydende (færdigblandet) KMR-mælk, da pulveret, uanset hvor godt man blander, danner bundfald også i killingernes tarme, og så får de forstoppelse.

Held og lykke!

• #15   15. maj 2009 Lige en opdatering.
    Jeg fandt missemor er til morgen og hun ligger nu og nusser om sine børn.
    Tusind tak til jer alle, der har skrevet. Det var en meget svær aften/nat, som jeg ikke troede jeg ville komme igennem.

Men jeg har lært af oplevelsen, så noget godt er der kommet ud af det smiley

Ha` en rigtig dejlig dag allesammen.

Kram Carina

• #17   15. maj 2009 ÅÅÅhhhhr hvor dejligt at høre!!!!!!!!!!!!

• #18   15. maj 2009 Det er helt sikkert hun ikke kommer ud igen før de små spiser selv, vores hjem er lavet til Ford Knox nu..... smiley

• #20   18. maj 2009 Skønt at høre at du fandt hende igen smiley

Kommentér på:
HASTER.... Missemor er forsvundet

Annonce