{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.993 visninger | Oprettet:

gratis dyrelæge behanding {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen

jeg skrev lige i en anden tråd, og jeg tænkte på om der ikke findes en del ude i det danske som deler interesse med mig i, at dyrelæge behandling burde være gratis og en del af vores skatte system
jeg ved godt selv at dette aldrig ville blive indført, fordi der nok er mange der er imod at betale ekstra skat for deres dyr. men man ville virkelig kunne få dyremashandlings sager til at styrkdykke og sager om uønskede unger til at tale med neutralicering.

så syntes bare det kunne være sjovt at se hvor mange der egentlig deler den samme interesse som mig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gratis dyrelæge behanding
  • #1   7. maj 2009 Sålænge det stadig er så vildt dyrt at gå til tandlæge, tror jeg aldrig sådan et forslag vil kunne komme på tale. Jeg vil hellere have fri tandlæge end fri dyrlæge. Dyresygesikring betaler trods alt meget og koster ikke en formue.

• #2   7. maj 2009 miemiv

som jeg skrev, ved jeg godt at det aldrig kunne blive til noget, men tanken er da stadig værd at tænke over, at dyremishandlinger ville falde

• #3   7. maj 2009 tro i stede der burde laves et eller andet ved dyrlægen om at neutralisering burde koste et fast beløb ved alle og at det ikke burde være så dyrt.. så er der nok flere der har råd til det... alt andet ved dyrlægen altså vaccine og tjek osv. det gør jo ikke noget at det koster det følger jo med at have dyr...

• #4   7. maj 2009 Det mener jeg ikke at det burde, idet alle danskere ikke har kæledyr eller glæde af at andre får gratis dyrlæge.

Tandlæge - ja, det mener jeg burde være lige så gratis som at gå til læge.

• #5   7. maj 2009 Dyrlægen skal jo også belønnes for sit arbejde smiley

• #6   7. maj 2009 mette.

ja jeg syntes heller ikke det er så overdrevet dyrt, det hører jo med i det, at have dyrt. jeg tænker bare på hvilke muligheder der kunne være for at stoppe al den dyremishandling, og ikke kun blandt kæledyr, men nogle gårde vanrygter jo deres husdyr fordi de ikke har råd til dyrelægen.
    selvom de ikke kan tage vare på deres dyr, burde det jo ikke gå ud over andre skatteborgere, jeg kan bare ikke tænk på andre måder at løse det på

• #7   7. maj 2009 Gårde med dyr er jo en virksomhed ligesom alle mulig andre erhverv, og der er udgifter til drift. Nogle har udg. til vedligeholdelse af maskiner andre har bl.a. til dyrlæge, men det er stadig noget man indregner i budgettet.
    For alm. mennesker tror jeg at gratis dyrlæge også kan have den modsatte virkning - nemlig den at det ikke er en udgift, man skal regne med, når man får et kæledyr, og det så kan være mindre velovervejet. Så man kan risikere at der kommer endnu flere useriøse hundeejere f.eks.

• #8   7. maj 2009 Jeg syntes det ville være ok, at en "bus" kørte rundt og neutraliserede hos dem der trængte.

At sige at alle bare skal ta vare på deres dyr selv.....det gir en masse uønskede killinger, som ik gavner kattene. Det giver flere miserable katte.

Hvordan det hele skal gribes an, det aner jeg ik, men min slettede folkekirkeskat, den gir jeg gerne til formålet *S*

• #9   7. maj 2009 Anne R - Enig, men det synes jeg så også er noget diverse dyreværnsorganisationer burde vægte mere.

• #10   7. maj 2009 Over skatten?!! Uha nej. I forvejen er der mennesker, der endda har ondt i røven over, at ANDRE donerer af sine EGNE penge til dyreværnsforeninger (i stedet for ”menneskeværnsforeninger”).

Måske ville en ordentlig dyresygesikring i stil med "danmark"hjælpe noget. De nuværende forsikringer til dyr dækker simpelthen for lidt og for dårligt. Men for at det skulle have effekt, skulle det nok være tvunget at tegne sygeforsikring til sine dyr, for mennesker, der er så øh.... Sparsommelige, at de ikke tager deres syge eller skadede dyr til dyrlægen, vil nok også være tilbøjelige til at spare en sygeforsikring væk. (hmmm … på den anden side, synes jeg, at tvang er noget træls noget).

Hvis dyrlægerne kunne blive enige om, at neutralisation af katte, ikke er noget, de behøver tjene så meget på, så ville (lidt) flere måske få neutraliseret deres katte, så vi kunne undgå bare nogle af overskudskillingerne. Rabatordning til fattige dyreejere ville også være en god ide. Tror godt dyrlægerne har råd til det.

Noget, som jeg virkelig mener, burde betales over skatten, er driften af dyreinternater o.a. nødhjælp til herreløse dyr. Men det bliver næppe en realitet.

• #11   7. maj 2009 I Belgien er der hvert år en uge hvor fritgående der neutraliseres gratis - det annonceres i TV

• #12   7. maj 2009 Jeg kan huske for nogle år siden at man kunne gå til kattens værn eller dansk dyreværn og få gratis p-piller til "vild"katte, hvis man havde en del tilløbne katte, som man fodrede. De kom så med mellemrum og checkede op på sundheden, og om man virkelig fodrede dem, men gratis neutralisering er da 100 gange bedre.

P.S. I mit tidligere indlæg skulle der naturligvis stå dyreejere og ikke bare hundeejere. (jeg er vist for meget på HG)

• #13   8. maj 2009 Miemiv - Ja, og det er de også gået bort fra :o( Foderværter er de også stoppet med at være. Så vidt jeg husker..

• #14   8. maj 2009 måske ikke gratis, men ihverflad sætte priserne ned, så flere normale mennekser også havde råd til at tage til dyrlæge, fik sgu et chok da jeg var oppe og få lavet sådan noget som en tårekanal rensning, 1200 kr.... :S Kostede mig i sin tid 600 kr at få ham kastreat. under en tårekanan rensning kommer de i samme nakose, hvordan fanden kan en gang væske koste 600 kr?????? var helt i chok, ik fordi, det ku da være meget være, men synes bare det er enomrt voldsomt en pris for så lidt.... også virkede det sgu ikke engang...

tandlæger regninger burde så bestemt også sættes ned, sgu ikke fedt for os der ikke har gode tænder, at man fast skal skrive minimun 1500 kr ind i bugettet hver mådne til tandlæge.... :S

• #15   8. maj 2009 Ved godt, det høre med i at have dyr, at man også tænker på dyrlæge regninger, men sådan en dyrlæge regning kan jo hurtig løbe meget højt op. og kan jo altså sagtens være skyld i nolge mennekser ikke går til dyrlæge i tide, fordi det simpelhen bliver for dyrt og folk ikke har råd på det tidspungt.... kunne jeg bare godt forstille mig....
    kender da nolge der lige ventede en mådne med at få aflivet deres hund fordi de begge er på kontant hjelp, og har barn også... og det var der altså bare ikke penge til der....

• #16   8. maj 2009 Sygdomsbehandling og neutralisering koster, og det burde man tage med i sine overvejelser, INDEN man anskaffer et dyr.

Derimod finder jeg det urimeligt, at det koster SÅ meget at få et dyr aflivet hos en dyrlæge.
    Den "blå sprøjte" koster kun et par kroner, og jeg er sikker på, at man med en lav pris kunne undgå langt de fleste af de situationer, hvor dyr "dumpes" på rastepladser og i grøftekanter eller aflives privat på mere eller mindre grusomme måder.

• #18   8. maj 2009 Er da sikker på, at der findes dyrlæger som gerne vil donere deres hjælp helt gratis x antal gange om året, hvis bussen var korrekt indrettet.
    Så kunne der være en hundebus og en kattebus *S*

"Dyrlæger uden grænser"

• #21   8. maj 2009 Anne R - os en krybdyrs bus.... smiley

• #22   8. maj 2009 Balder & Loke

Skal de nu også neutraliseres.....tøhø

• #24   8. maj 2009 Anne - nej de skal desværre os bare til dyrlæge engang imellem, og når man bor hernede på sydsjælland er den eneste dyrlæge for sådan nogle i lyngby.... ikke sjovt at tage så langt med det offentlig med et sygt lille dyr... smiley jeg kunne ikke tage afsted med min ene gekko, var den alt for syg til at sgu med toget. og den dag jeg ringede derop og ku låne en bil, havde hun ikke tid.... havde det været rart med et eller andet bare i nærhende af mig...

men os en dyr fornøgelse at sgu til dyrlæge med sådan nolge...

• #25   8. maj 2009 Nej, det synes jeg absolut ikke det skal.

Jeg tror heller ikke det kommer til at hjælpe på dyremishandlingssager - for ofte har det også noget at gøre med, at de mennesker som vanrøgter deres dyr, selv er syge (psykisk) og ikke har overskudet til at passe og pleje deres dyr.

Nej, man må selv tage ansvar for de dyr man anskaffer sig og gøre op med sig selv om man har midlerne til det.

• #26   8. maj 2009 der er godt nok kommet en bunke ideer, det er dejligt at se smiley . måske er gratis dyrelæge ikke lige vejen frem, men en ide. jeg sad (da jeg skrev indlægget) og tænkte på hvordan man kunne undgå dyremishandlinger, både af katte, men også heste der sulter på gårde og ligende ting, og dette var lige det jeg tænkte på først. men er glad for at se så mange ideer smiley
    og syntes ikke dette emne kan diskuteres for lidt, og lige som alle jer andre, syntes jeg der skulle gøres noget i en fart, så dyr ikke lider.

og som jeg også nævnte i en anden tråd engang, hvis bare alle 5 mio i dk gav 50 kr om måneden, ville det være en kæmpe hjælp til dyreredning, og så skulle der jo så også lige være ansatte til jobbet, så stor respekt herfra til dem der udføre job mod dyremishandling.

• #27   9. maj 2009 Tror heller ik det ville hjælpe mod dem der mishandler sine dyr, at gøre det gratis. de er sgu nok ligeglad med prisen hos dyrlægen, for er ikke en de ville besøge alligevel....

men tror til gengæld det ville være en stor hjælp for dem der måske ikke af en eller anden grund har råd til at komme til dyrlæge når deres dyr virkelig har brug for det.... hænger jo altid så godt sammen at når ens dyr bliver syge er det også lige den mådne licensen kommer, tandlæge besøget, bilen går i stykker, fødselsdags gaver der skal købes osv... synes altid jeg er så "heldig" med sådan noget altid på samme tid det hele skal komme.... men jeg tager nu dyrene i første række, men jo ikke alle der har det sådan, eller har den mulighed....

Der tror jeg virkelig det ville hjælpe hvis priserne ihverflad bare var lavere.... Fx mine bekendte der havde to hunde der sgu aflives, den ene går hjemme begrund af noget sygsom, og får kontanthjælp, og den anden er fyret for sit arbejde, og kan af visse personlige årsager ikke få kontanthjælp.... de har så også barn der skal have mad osv.... der blev de nød til at udskyde deres dyrs aflivning, selvom det burde være gjort der... Tror så at de fleste dyrlæge nok ku finde en penge ordning, men de har bare dårlig råd til at betale pengene mådnen efter heller....

Kommentér på:
gratis dyrelæge behanding

Annonce