{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.796 visninger | Oprettet:

regler vedr fritløbende katte {{forumTopicSubject}}

Ja, hvordan er det lige med det ??? Jeg har 2 katte der kommer ind i vores have, 2 store fetile hanner, men de skræmmer vores katte og de ligger sig i slasmål med dem... Vi har en lille have der er lukket så vores katte ikke kan løbe ud, men det har så bare det minus at dem der hopper over udefra heller ikke kan komme ud igen... så jeg tager dem pænt og lukker dem ud af døren men et øjeblik efter er de der igen........ kan man forlange andre kasterere deres katte ?? for tænker at de så måske ville holde sig mere hjemme og ikke at slagsbror instinktet i sig ?? det er en træls situation, da mine gamle kasterater ikke kan klare sig i mod dem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler vedr fritløbende katte
  • #1   6. maj 2009 Heldigvis har vi hunde, og de holder altså de fremmede katte på afstand. (Selvom hundene er mindre end en kat) Det sker engang imellem at der kommer katte men de når kun at træde indenfor så bliver de smidt ud igen.

  • #2   6. maj 2009 How og aner ikke hvilke regler der er og er helt sikkert med på en lytter.

  • #4   6. maj 2009 Hejsa

    Ifølge danskt lovgivning er det forbudt at have sine husdyr gående løs de SKAL holdes på ens eget matrikkel nummer altså ens egen grund, dette er vedtaget ved lov!

    Har man en ubuden gæst iform af naboens katte hunde m.m. og det generer skal man gøre vedkommende klar over dette og man skal klage nogle gange inden man må yde selvtægt. Men derefter har du lov til at tilbageholde dyret til ejeren evt. betaler for skader eller holder dyret på sin egen grund sker der stadig intet har man lov til at få dyret aflivet ved veterinær.

    (link fjernet)

    MVH.

    Nikie


  • #7   6. maj 2009 så må jeg prøve at finde ejerne, har da ingen interesse i de skal aflives, bare de dog var kastereret, så de ikke var så krigslystne.

  • #8   6. maj 2009 Du kan "nakke" ejeren af de 2 katte med en bøde for ufred

    Kapitel IV
    Ufredsbøder, uvane husdyr m.v.
    § 13. Når husdyr, som uden hjemmel færdes løse på fremmed grund, forgæves er søgt optaget, kan besidderen straffes med bøde for ufred.

    § 14. Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer. Den, der var besidder af dyret, kan fordre det beskadigede eller dræbte dyr udleveret mod betaling af erstatning for voldt skade. For dræbte eller beskadigede dyr skal der ikke betales optagelsespenge eller ufredsbøder.
    Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.
    Stk. 3. Med hensyn til dræbte eller beskadigede dyr vil iøvrigt de i §§ 6, 8, 9 og 10 fastsatte bestemmelser vedrørende optagne dyr være at iagttage i den udstrækning, de er anvendelige.



  • #9   6. maj 2009 Indfang kattene og send dem til et internat

  • #10   6. maj 2009 Prøv at finde ejerne og tag en snak med dem. Hvis de er fornuftige mennesker finder I sikkert en løsning. Plus du vil ikke få dårlig samvittighed over at du har sendt en lille piges elskede katte til et internat osv.
    Skulle de være totalt ubehøvlede kan du jo ved næste møde indfange dem og give dem til det lokale internat med god samvittighed.
    Folk skulle nogle gange prøve at vende situationen rundt og tænke "hvad nu hvis det var min kat" før de giver gode råd...


  • #11   6. maj 2009 Hvis det havde været mine katte, så var det min skyld at de havnede i en sådan situation. At de så ligeledes stadig er fertile, det gør ik sagen bedre.
    Det er kun synd for de fritløbne katte når der sker dem noget - ik for ejeren, for det er kun et spørgsmål om tid, og det ved ejeren til fritløbne katte jo godt.


Kommentér på:
regler vedr fritløbende katte

Annonce