744 visninger
|
Oprettet:
Han tisser flere steder!!!! HJÆLP ... {{forumTopicSubject}}
Hej ..
Jeg har en Dejlig stor hankat, han er lige omkring et år, og han er begyndt at tisse forskellige steder i huset, han tissede på gulvet, sengen og nu i håndvasken . Kan det være fordi han er i "løbetid" og ikk er kastereret?? Han går også og mijaver meget højt hele tiden.. Hvis det er det som er problemet, bliver han hellere end gerne kastereret, men vil bare være sikker ..
Håber i kan hjælpe ..
Og nåh ja, hans kattebakke er selvfølgelig den helt store type, og den er hele tiden ren, så det kan ikk være fordi den er for lille eller beskidt
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
Det er fordi han er fertil (ikke kastrat), og i denne tid hvor hunkattene kommer i løb, begynder hormonerne for alvor at sætte gang i kroppen og stemmen på ham.
Han afmærker territorium og "kalder" på damer.
En kastration vil højst sandsynligt hjælpe, men nok først efter en mdrs tid.
Nogle hankatte som først er begyndt at strinte, holder ikke op igen, men det kommer jo nok også an på hvor længe det har stået på og hvor gamle de er.
Er han ude eller indekat.
Når du får ham kasterert så kan du sørge for chip/øremærke - registrering i det danske katteregister ved samme lejlighed og vaccine oveni. Spørg din dyrlæge om en "samlepakke".
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 13
Men tusinde tak for rådet
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 3 Emner: 17 Svar: 86
Jeg havde samme problem med min dreng, og jeg snakkede med dyrlægen, de sagde at der er 50% chance for at han stopper, hvis han har tisset mere end 1 gang, for så kan det blive en dårlig vanne. Min dreng har nu været kastreret i snart 4 uger. Og han har kun tisset 2 gange, og det var i den første uge, men er stoppet helt nu.
Hilsen Heidi
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Det er en god ide at få begge katte kastreret samtidig. Og dyrlægen giver nok også lidt rabat så.
Han tisser flere steder!!!! HJÆLP ...