{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.388 visninger | Oprettet:

Selene er forsvundet indendørs! Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Håber virkelig nogen har nogle gode råd til os.

Min kæreste og jeg har lige anskaffet os en lille pigemis på 13 uger, som selskab til vores Arnold på 21 uger, da han ikke skulle være alene.
Sammenføringen er gået nogenlunde, dog med en del hvæs og sprutten fra dem begge. Arnold er lidt hård ved hende fordi han gerne vil lege, men hun er meget utryg og har ikke været så glad for ham.

I går efter vi havde siddet med dem i køkkenet i flere timer og også havde spist aftensmad, ville vi finde dem igen og prøve at lege med dem sammen og give flere godbidder. Og så var lille Selene som vi kalder hende væk!

Vi har ledet hele huset igennem - skabe, skuffer, hylder, vasketøjskurve, sprækker, bag døre.. ja alle steder vi kan komme i tanke om. Ingen af misserne må komme ud, da vi endnu ikke har bygget vores løbegård til dem, så det er meget usandsynligt hun er udenfor, da vi slet ikke har haft døren åbnet. Alligevel har vi spredt noget kattegrus foran døren og stillet mad og vand ud også smiley Har virkelig overvejet om hun kan flyve!!
Nu har vi ikke kunne finde hende siden 20.30 i går og vi har også brugt meget af natten på at søge. Selv Arnold har forsøgt at hjælpe..
Vi har stillet transportkasse frem og hendes katteseng med hendes tæppe har vi stillet så hun kan gemme sig i den hvis hun kommer frem.. der er godbidder i hele huset og vådfodder fremme i alle rum nu (Som Arnold er vældig glad for også smiley )

I morgen henter vi en Feliway til stikkontakten fordi den måske kan berolige hende!

Hvad søren kan vi mere gøre? Min kæreste er hjemme hele dagen i dag for at finde hende, og vi er meget ulykkelige ;(

Undskyld indlægget blæev så langt!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Selene er forsvundet indendørs! Hjælp!
  • #1   24. mar 2009 det lyder godt nok mærkeligt da??

Har i haft vinduer stående åbne??

Bare hun da ikke sidder fast et eller andet sted. Hva med skabe osv, kan hun komme ind der, under sofa/seng m.m.???

Håber da i finder den stakkels lille killing som må være noget skræmt hva enten hun er ude eller??

• #3   24. mar 2009 eller under vasketøjs kurven hvis der er mellemrum til gulvet. Min den ene kat havde gemt sig under kravlegården fater dog ikke hvordan den kom sig der under da det ikke er meget plads under den:O)

• #4   24. mar 2009 Min veninde prøvede det samme engang...der var katten smuttet bag nogle bøger i en reol og sad der mange timer uden at sige noget :o) Håber I snart finder hende :o)

• #5   24. mar 2009 Vi havde et enkelt vindue stået åbent i går i køkkenet, mens vi lavede mad.. men det er et kipvindue som ikke engang Arnold kan komme ud af.. og så skulle hun præstere at hoppe op på vores køkkenbord og hun kan ikke engang komme op i vores seng endnu.. vi mener endda vi lukkede det mens vi stadig vidste hun var inde.. Men derfor går min kæreste også og kalder på hende udenfor, HVIS hun nu skulle være undenfor..

vi har virkelig kigget under alle kommoder og skriveborde.. vi har åbnet alle skabe og fjernet møblet der dækker, hvor vores gulvvarme kommer op, men der kan hun ikke være da gulvet er støbt helt op smiley
    Vores stue er der lukket til, da vi er i gang med at renovere den, og der er ingen møbler derinde, men alligevel har vi kigget efter hende der..

Min kæreste vil prøve at fjerne noget af køkkenet bare for at se om hun er der, under soklen smiley Hun skal bare være suuuuper lille for at kunne komme derned overhovedet! Men hvis chancen er der, så hiver vi gerne køkkenet væk..Han har gået og kaldt og lyttet ved alle skabe, men ikke en lyd!
    Er så bange for hun sidder fast et sted, men vi aner ikke hvor!

Ved slet ikke hvad vi skal gøre ;(

• #6   24. mar 2009 Vasketøjskurven er der tjekket under, alle hårde hvidevarer er tjekket. Vi har endda tjekket i ovnen, og da kan hun da slet ikke komme ind!

Vi har overvejet at låne min fasters hund som er fantastisk til at finde ting, men er bange for den vil skræmme hende endnu mere! Sidder og tuder på arbejdet, virkeligt flovt! Suk..

• #7   24. mar 2009 Når du kommer hjem, så skab RO i huset og LYT til selv den mindste lyd. I vil muligvis opdage hulrum bag skabe og samlinger, som I ikke anede var der- Killinger er små og kan komme ind i de mest besynderlige steder - især hvis de er bange.

• #8   24. mar 2009 <i><b>Min zuki var osse væk engang , og jeg kunne bare ikke finde hende. men så hørte jeg hende mjiave inde bag køkkenskabene, men hun var ikke nogen steder og se, så trode hun kunne være kommet ned under gulvet eller sådan noget. så jeg var 2 sek fra at rykke hele køkkenet fra hinanden. min så opdagede min kæreste at der var et lille hulrum helt oppe under bordet. hun har så været kravlet ind under håndvasket og hoppet op i det der lille hul rum bag en skuffe. og kunne så ikke finde ud igen. så vi måtte åbne lågen og trække nogle skuffer ud.

- men de kære missere kan gemme sig de mest underlige steder. vores har osse fået lavet hul i stoffet under sofaen, så selvom jeg kiggede ind under sofaen 100 gange kunne jeg jo ikke se hende, for hun lå inde i selve sofaen :s
    håber i finder hende snart .. lad os endelig høre når i finder hende, og hvor

• #10   24. mar 2009 Jeg havde engang en killing, som havde maset sig ind under køleskabet, og den kunne ikke selv komme ud igen.

Prøv at se, om Arnold ikke viser mere interesse end sædvanligt for et bestemt sted i huset.

• #11   24. mar 2009 har du kikket i vaskemaskinen, unden ovnen - (opdagede den anden dag at der er et rum bag skuffen under ovnen)
    ellers prøv som dkkorat og mega siger - få RO og læg mærke til hvor arnold er, om han kikker på skabene eller noget...
    Har i kikket i alle skabe, både højt og lavt ?
    Håb er i snart finder hende...

• #12   24. mar 2009 Tusind tak for jeres gode råd..
    vi skabte fuldstændig ro i huset fra 4-6 i nat, endda Arnold lå og lyttede.. men intet overhovedet.. vi synes Arnold var vældig interesseret i nogle af køkkenskabene så vi lod ham gå ind i dem alle sammen, men vi har ryddet alt ud og intet..

Min kæreste har revet opvaksemaskinen ud og ligger og roder med en lommelygte.. Hun har en meget lille pivestemme, men siger ikke særlige meget.. hun vil vel begynde at pive hvis hun sidder fast?

Men min mobil er gået ud for strøm.. så han skriver til en veninde hvis der sker noget..

• #13   24. mar 2009 Jeg afleverede Carl Moritz en mandag morgen på vej til arbejde til hans nye ejer og hans tre nye kattevenner. Han var mægtig interesseret og imødekommende og efter en god times tid kørte jeg videre til arejdet.

Tanken slog mig at ringe inden jeg kørte fra arbejdet, men gjorde det ikke.

Jeg ringede da jeg kom hjem, og ejeren var dybt fortvilvet - han var ikke set siden jeg var gået. Lejlighederne ligger ud til en svalegang - og dernede er Jagtvej. Jeg var jo nok klar over at den eneste katten kendte var mig. Hun ville ikke have jeg skulle køre den lange vej igen, jeg ringede at nu kom jeg for jeg kunne ikke tænke på andet. Jeg gav mit mobilnr. så kom han frem kunne jeg vende om. På min forespørgsel fortalte hun hun kun havde været ude for at kigge efter Carl Moritz, gys den svalegang, trapperne og Jagtvej.

Ha, hun rigede da jeg parkerede på Jagtvej. Der var et hul op under køkkenskabet - der havde han sovet det meste af dagen. Han var igen i mægtigt humør.

Det var godt nok ikke sjovt mens det stod på - men vi har nu hygget os over episoden efterfølgende:-)

Han er iøvrtigt ifølge ejeren verden klogeste, sødeste, mest kælne, tolerante og velopdragne kat. Mærkeligt har var sådan en bandit og lavede så mange unoder hos mig:-)

Han var nok væk 8-10 timer

• #15   24. mar 2009 Lis: Okay det trøster at høre en historie med en lykkelig slutning smiley

Hun har godt nok været væk siden i går aftes omkring 20:30.. hun er en meget nervøs lille pige, og jeg tror ikke hun har fået den bedste behandling hos den tidligere ejer.. Hun havde knuder i pelsen og lort var der sørme også viklet ind ved hendes numse.. vi har fået hende klippet fin og friseret hendes pels.. hun er noget så tryghedssøgende, og putter sig virkelig ind til en når man holder hende... men alligevel er hun stadig lidt bange for os, så derfor er det svært at kalde hende til sig..

åhhh, hvor jeg håber vi finder hende.. kan slet ikke holde ud at tænke på hvordan hun har det ;(

• #16   24. mar 2009 bag køleskabet er også en mulighed... eller fryseskab plejer mine også gemme sig nogle gange

• #17   24. mar 2009 Vi har engang oplevet en killing kravle op under vores sofa, har var der åbenbart adgang helt ind i sofa ryglænet, det tog også noget tid inden vi fandt ud af dette.

• #18   24. mar 2009 Vi må endevende hele huset endnu engang.. om jeg skal splitte alle møbler ad, så skal hun findes.. ;(

• #19   24. mar 2009 <i><b>Prøv og løft sofaerne og se om der er et lille hul der. det er da en mulighed ..

• #20   24. mar 2009 Hun er stresset og usikker - kommer sikkert først frem når det er nat og der er helt stille.

DU kan også prøve at lukke Arnold ind i et værelse med lukket dør. Sæt noget gufmad frem og gå din vej så der bliver ro - på et eller andet tidspunkt bliver hun sulten, hun skal også på "potten"

• #21   24. mar 2009 Jeg fatter bare ikke hvor hun kan have gemt sig - lille pus smiley

Vi overvejede også at lukke ham ind i et rum for sig selv, men SÅ bliver der først spetakel.. Han vræler helt vildt når han ikke må være sammen med os..

men vi må prøve det og så smutte, så der kan blive ro i huset.. Hun har ikke været i bakken eller spist siden i går jo..

• #22   24. mar 2009 min ene kat var også væk en dag den var kommet ind under køkkenskabene igennem et lille hun under håndvasken, hvor den var smuttet ind mens jeg havde smidt noget i skraldespanden. Havde slet ikke set det, jeg var mere end tæt på at splitte det hele ad, men så kom ham fram i gen, dag den hørte dåsen med kattemad, heldivis den er så mad glad

• #23   24. mar 2009 Maria P - vi har også overvejet om hun kan være smuttet ned igennem hullet hvor rørene fra opvaskemaskinen går op til håndvasken.. men så skulle hun også være smuttet ind mens vi slet ikke have set det smiley Suk..

Men jeg skriver så snart der sker noget! Tak for hjælpen allesammen smiley

• #24   24. mar 2009 Herdis: mener du, så hun muligvis ligger i et rør???

• #25   24. mar 2009 Dk Misling - nej nej, men i bunden af køkkenskabet er der lavet hul for at slangen fra opvaskemaskinen kan komme op til rørene ved håndvasken i køkkenet.. Hullet et lavet for stort så der ikke går hul i slangen og tror måske hun lige kan klemme sig ned ved siden af slangen og ned under køkkenskabene.. så hun er inde i soklen..

• #26   24. mar 2009 Herdis - det lyder meget sandsynligt...

• #27   24. mar 2009 Ja så skulle hun bare være smuttet ind mens vi smed noget i skraldespanden, og det er bare sjovt vi ikke har set hende.. suk..

Håber sådan kæresten finder hende derhjemme snart.. Jeg er virkelig nervøs for min lille prinsesse smiley

• #28   24. mar 2009 okay så er jeg mere rolig smiley

Håber snart i finder det lille pus. Du må endelig give lyd når i ved mere.

• #29   24. mar 2009 Jeg skriver selvfølgelig så snart vi ved noget.. glæder mig bare til at komme hjem fra arbejde og skille mit hus ad..

• #30   24. mar 2009 Der står tallerkner med dåsefoder fra Feline Porta som hun er vild med.. og vi har lagt små godbidder rundt omkring i huset.. Men Arnold er en frækkert og han går jo lige nu og glæder sig over alle de godbidder han mener er til ham smiley

• #31   24. mar 2009 Jeg kan ikke tro hun er smuttet ud, for døren har været lukket.. den eneste mulighed er et vindue, men da tror jeg virkelig ikke hun kan komme op smiley Men skal jo aldrig sige aldrig, så muligheden er der.. vi leder allerede efter hende udenfor for at være på den sikre side..

• #32   24. mar 2009 <i><b>Prøv og hæng nogle løbe sedler op i lokal området, hvis nu hun er sluppet ud.. håber godt nok snart i finder hende..

• #33   24. mar 2009 Nu vil jeg krydse fingre og tæer for at hun snart dukker op, for det er da godtnok ved at være både mystisk og uhyggeligt smiley
    Hun kan vel ikke have gemt sig i noget I har smidt ud i skraldecontainer ... en pose med genbrugstøj eller noget...

• #34   24. mar 2009 ohh jeg er helt nervøs på dine vegne, håber snart hun dukker op

har i kikket grundigt uden for, det kunne jo være hun er smuttet ud af vinduet alligevel,

jeg ville sætte lidt foder uden for, bare for en sikkerheds skyld

jeg krydser finger for hun snart dukker op, fæler virkelig med jer

stort kuns her fra

• #35   24. mar 2009 I mange huse er der luft mellem bagsiden af køkkenskabene og væggen. Kan hun være kommet derind?
    Kan hun på nogen måde være kommet ned under jeres gulv?
    Det var en af mine naboers killinger engang kommet via et hul omkring et rør. Hvis de bare kan presse hovedet igennem, er det nok.

Har I skunk i huset, hun kan være kommet ind i ?

Min datters killing sad engang inde i væggen. Den var dratter derned gennem en lille hul på loftet, der var dækket af noget halm. Min svigersøn måtte bryde væggen ned for at få den ud.

Hvis I ikke finder hende i aften, ville jeg alligevel få hunden til at lede efter hende, uanset om hun vil være bange eller ej.

• #36   24. mar 2009 Håber virkelig det bedste. Skriv lige når hun er fundet..

• #38   24. mar 2009 SÅ!!! Nu har vi fundet hende! Nej hvor er jeg glad! Og så lettet..

Hun var inde under soklen i vores køkken!! Hun kunne åbenbart kravle ind ved opvaskemaskinen og den vej ind.. Og så har hun ikke kunnet finde vej ud igen! Stakkels pus.. Hun har ikke sagt noget som helst i den tid... vi skilte nærmest hele køkkenet ad før vi fandt hende, men er ligeglad for jeg har min prinsesse igen smiley Pyyyhaa..

Hun har det godt, men var ret skræmt.. men det underlige er at hun er mere glad for os og opsøger os mere nu.. Arnold var også ret glad, men nu knurrer de lidt af hinanden igen.. ærgeligt, men tror de nok skal blive venner! snart smiley Krydser fingre..

Vi siger tusind tak til alle jer der har hjulpet med gode råd og vejledning, det er dejligt med et forum med så bekymrede og hjælpsomme mennesker!! smiley

• #39   24. mar 2009 Eeeej, hvor skønt :oD
    Jeg er helt vildt glad på jeres vegne!!! Jeg håbede sådan på godt nyt fra dig ;o)
    Nu ved i, hvor i skal lede næste gang, hehe. Kan man lukke hullet, så hun ikke kan kravle ind igen?? Om ikke andet så bliver hun hurtig stor ;o)
    Klart at hun er glad for jer :o) Hun har jo været lukket inde i næsten et døgn. Så nu savner hun sikkert en masse opmærksomhed :o)

• #40   24. mar 2009 Vi har lukket hullet indefra! Soklen er helt lukket til nu.. Opvaskemaskinen er lavet sådan for at man kan åbne den åbenbart.. tsk, man skulle klage til firmaet over det! smiley
    Da min kæreste sagde han pludselig kunne se hende græd jeg bare helt vildt.. blev så glad smiley Skal huske at oprette hende herinde når vi får taget flere gode billeder af hende..
    Hun har fået så meget nys og nus har hun! Nok til flere dage nu smiley

• #42   24. mar 2009 Der er vist en hel familie der sover godt i nat:-))

Jeg beder altid mine killingekøbere om at kigge efter alle mulige og umulige huller. Når jeg afleverer killingen tager jeg lige en kigge selv:-)

• #43   25. mar 2009 ... især de umulige huller - Det er som regel dem, de finder smiley

Så retter vi de krydsede fingre og tæer ud igen!

• #44   25. mar 2009 Åh hvor godt I fandt hende!!! Det var sørme ved at være noget af en gyser. Og hils hende lige og sig til hende, at hun jo skal pive og miave og lave en masse larm, når hun forputter sig og ikke kan finde vejen ud igen.
    Gudskelov og atter gudskelov at hun blev fundet!

• #45   25. mar 2009 Ja vi var en dejlig lykkelig familie der sov sammen i nat smiley Hun lå og legede med mine tæer i nat mens Arnold lå og kiggede på.. mine små englebasser..

Vi havde virkelig aldrig troet man kunne komme ind ved opvaskemaskinen, men nu er den killingesikret smiley

• #46   25. mar 2009 puuuha..... GODT i fandt hende. jeg er bare så glad på jeres vegne...

Årh ja, hun må virkelig have brug for masser af omsorg lille pus. Godt i fandt hende, godt i fandt hende.......

• #47   26. mar 2009 nej hvor er jeg glad på jeres vegne, jeg hat tænkt meget på jer og det lille pus

hvor er det godt i skildte det meste af jeres køkken, og fandt hende,::O))

Kommentér på:
Selene er forsvundet indendørs! Hjælp!

Annonce