{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.134 visninger | Oprettet:

Øjet løber {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har fået nolge mådner siden anskaffet mig en killing, for at min voksne kat havde en at lege med. Han er faldet super god til.

Da jeg købte ham, havde han lidt problemer med den ene øje løb og var ret fugtigt hele tiden.

Han fik så senere øjnbetændelse i begge øjne, og selvf også smitten den anden kat. Var til dyrlæge med det og fik noget salve til det. Så det forsvant igen.

Men hans ene øje løber stadig, der er ikke noget snaks eller noget i det, det er bare meget vådt hele tiden. Skal nu til dyrlæge med ham igen imorgen.

Jeg ville så lige høre om der er nogle der har haft ligne problemer, eller ved hvad det muligvis kan være skyld i det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øjet løber
  • #1   20. mar 2009 Det KAN skyldes en tilstoppet tårekanal pga. den tidligere betændelse, men det kan dyrlægen konstatere.

Held og lykke i morgen!

• #2   20. mar 2009 *Mega* nej tror jeg ikke det er, for det tjekkede hun vist nok sidst med sådan noget dråbe haløj der farvede øjet, næsten og munden, hvor hun sagde det virkede fint, der tjekkede hun også for risser i øjet, og var der heller ikke noget af, så lød engetlig lidt til hun ikke rigtig viste hvad det så var.

men tak ihverflad... smiley håber da hun finder ud af det, dog er et fugtigt øje jo så heldgivis ikke det væste i verden at have.

• #3   20. mar 2009 Det kan måske også være en øjenvippe, der generer øjet!

• #4   20. mar 2009 Det kan også være Herpes - er killingen vaccineret? De kan godt få det alligevel - men ikke helt så slemt

• #5   20. mar 2009 Atlså hun tjekkede øjet grundigt for at se om der sad noget i det, og for risser og sådan noget, så tror ikke det er det der er problemet. er snart nolge mådner det har stået på efterhånden.

Ja killing er vaccineret, både inden vi fik ham, og efterfølgene. Dyrlægen snakkede os om noget klimydia, men så plejede næsen også at løbe, og det gør den ikke.

Nå men skal ihverfald op til dyrlægen her kl 16, må vi se hvad hun finder ud af.

• #6   20. mar 2009 Hvad der løber har noget at gøre med hvor hårdt angrebet katten er - og om vaccinen har dæmmet op for udbruddet.

Det kan sagtens være Clamydia - de ligner hinanden meget de virus der giver noget med øjnene

• #7   20. mar 2009 *Lis* okay, jamen det kan da godt være det er sådan noget, nå men mon ikke hun tester for det idag så... ellers minder jeg hende ihverflad lige om det var en mulighed.

• #8   20. mar 2009 Herpes, Clamydia og Mycoplasma Felis kan være svære at adskille. Der findes en samlet PCR test for alle tre. Den koster ca. 1200 til 1300 - testen alene, så er der dyrlægens pris med udtagning osv, det er et øjeskrab - og katten skal være synligt i udbrud ellers er det omsonst at teste.

Da det alle er virus kan det ikke behandles - det der behandles mod er følgevirkninger

• #9   20. mar 2009 Hvad... koster det så meget, jo sindsygt... da godt det ikke er noget de skal så ofte så...

hm, lyder nu lidt kedeligt. Håber jeg ikke det er det han fejler.

• #10   20. mar 2009 Prisen er for dem alle tre - der kan også testes for dem een ad gangen - men stadig kun når katten er i udbrud. Er det der testes for negativ kan man gå videre i rækken - og det tager både tid og koster selvfølgelig mere ved enkelttest - og så skal dr. dyr også have sit honorar hver gang:-)

• #11   21. mar 2009 *Lis* okay, teste hun så ikke for, hun tvivlede meget på det sgu være problemet. hun sagde så at nolge katte ku havde fået et sart øje, og derfor ku være meget længe om at komme aføjnbetændelsen 100% Så nu sgu jeg bare forsætte med det øjn haløj med øjnebetændelse, også måtte vi se om det virkede. og ellers må jeg jo tage derop igen.

Kommentér på:
Øjet løber

Annonce