{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
413 visninger | Oprettet:

Måske syg hunmis? {{forumTopicSubject}}

Vores dejlige skovkat kom jo til os som "hjemløs" efter at have haft en hårdt liv med mange flytninger. Det var en hård start hos os, da vores egne to katte ville lege, men hun var vildt skræmt hver gang. Hun knurrer stadig af vores ældre hankat og han forstår ikke hvorfor...

Det jeg dog ikke er glad for er at hun fra start har hoppet op i højden og både tisset+skidt. Åbenbart/måske fordi hun ikke tør eller kan gå på toilet. Jeg har set hende i kattebakken, men kun sjældent for at lave noget særligt. Og vi er efter nu 3-4 måneder ved at være godt trætte af at tøre tis og lord af alting.

I morges havde hun f.eks siddet oppe på vores bruseniche og tisset ud over kanten..ja, i kan forestille jer hvordan badeværelset så ud. Plus hun i nogle dage (efter at have været i løbetid..tror jeg) nu lægger små røde dråber over det hele og indimellem slikker dem op. Kan dog ikke få hende til at tisse i kattebakke med specialsand, så jeg ku få en prøve. Men dyrlæge bliver nu kontaktet her kl. 8.

Vil ikke give hende nyt hjem igen. Det tror jeg ik hun ka klare, da hun har haft det hårdt. Så måske aflivning er eneste udvej? Vi synes ikke vi kan blive ved med at tørre op. Og ingen kneb/tips hjælper. For selvom hun ser ud til at have det bedre med vores katte, så er der ingen bedring på den ulækre front...

Hvad gør jeg/vi...?...Vi elsker hende jo og vil kun det bedste...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Måske syg hunmis?
  • #1   21. sep 2005 Hey

Ja, nu er det vores første hunkat der ikke er steriliseret. Og i starten var pletterne meget lysserøde..så vi var lidt i tvivl. Men nu har jeg også haft ringet til dyrlægen. De vil først se en urinprøve...som jeg siden kl. ? har prøvet at få ud af hende. Hun vil dælme ikke gå på toilet..hmm...så nu er hun på badeværelset og jeg krydser fingre for at hun går i bakken med det specielle kattesand (der er den eneste bakke derude) når hun skal tisse og ikke gør det ud over det hele, som så mange andre gange...

Det kan sikkert tage hele dagen. Så jeg er glad for at jeg ikke har andre aftaler. Håber virkelig på at hendes "problem" er begrænset til noget vi kan gøre noget ved. Er det også af psykiske årsager/fordi de andre katte skræmmer hende, at hun fra start har været over det hele. Ja, så er vi jo lige vidt..

Nu tager vi dog en ting ad gangen. Men ved godt nok ikke hvad vi skal gøre hvis hun ikke bliver helt renlig.

• #2   21. sep 2005 P.s.: Hun viser dog ingen tegn på smerter....det ville jeg bare lige tilføje. Vi har kunne se det på vores ældre hankat, da han havde problemer med urinvejen. Da var han sølle ved toiletbesøg. Men hende her viser det ikke, hvis hun har ondt...

• #3   21. sep 2005 Det er selvfølgelig rigtig. Det tænkte jeg også kunne være årsagen til hun ikke viser det. Ret naturligt. :o/

• #4   22. sep 2005 Så har jeg fået afl urinprøve ved dyrlægen. Der var ingen krystaller, men hun havde et for højt protein niveau og blod i urinen. Så nu er Bellis på antibiotika i 5 dage og skal afl ny prøve om 14 dage. Så må vi se om det bliver nødvendigt at sterilisere hende. :o)

Kommentér på:
Måske syg hunmis?

Annonce