970 visninger
|
Oprettet:
skal jeg lade min kat få killinger? {{forumTopicSubject}}
Hej..
Vil høre jeres mening om min kat skal have killinger. nærmere betegnet drejer det sig om om de er til at sælge hvis jeg lader hende blive gravid? Skulle nødig stå med huset fuld af katte. Min kat er ½ maine coon, og så må vi se hvad hun kan finde ude " i byen" af hankatte, men vil kun smide p-pillerne hvis i tror det er noget folk gerne vil ha, ellers vil det være synd..
på forhånd tak!
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Er du ikke indstillet på at ha' huset fuldt ville jeg sterilisere hende.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
En god tommelfingerregel er - uanset om man er registreret opdrætter eller ej - at man ikke skal lade killinger komme til verden, med mindre man er indstillet på selv at beholde dem.
Og så kan det tilmed bliver en ret dyr og indsatskrævende fornøjelse, hvis fødslen ender med et kejsersnit, og killingerne skal flaskes op.
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
jul 2007
Følger: 38 Følgere: 83 Katte: 11 Emner: 59 Svar: 548
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
Det kan i den grad betale sig, fremfor at give p-piller.
apr 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 9 Emner: 17 Svar: 74
Alle min katte er neutraliserede og de eneste killinger jeg har inden for huset er nogle af de uheldige killinger der hvert år bliver efterladt, forsøgt druknet og andre ubehagelige skæbner.
Derfor er jeg meget stærk fortaler for neutralisering (og mærkning samtidig :o))
feb 2008
Følger: 30 Følgere: 29 Katte: 9 Emner: 24 Svar: 1.448
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Og jeg kan da slet ikke forstå, at man vil avle killinger, når man ikke på forhånd ved, hvem der kommer til at overtage dem. Hvis du giver killingerne væk gratis, så skal der såmænd nok være interesserede - nogen der lige skal have et stykke spændende legetøj til børnene, et "øveobjekt" til deres kamphunde, foder til deres slanger ... såmænd også søde og rare mennekser, helt sikkert, men hvorfor løbe risikoen?...
Der er for mange katteejere derude, der ikke burde have haft kat. Se bare annoncerne herinde og andre steder - alle de (ofte ganske unge) katte, der søger nyt hjem fordi ejeren alligevel ikke kan/ vil/ gider have dem. De katte var også killinger engang ... som avleren fandt et godt (?) hjem til....
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
NEJ.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
sep 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 29
endnu en gang tak..
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Svar: 135
Desuden er der så alle de moderløse killinger der bliver fundet i buske, papkasser, poser osv..... Nej, der er ikke noget marked for killinger som du kan tjene på.
Og for din kats skyld - sterililsering.
sep 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 29
tænkte bare at folk måske hellere ville ha en killing som er 1/4 maine coon, end alle de blandingslandkatte der er...
men tak for svarene
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
øhhhh, hvad vil du så kalde sådan en killing?
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Svar: 135
Få din kat steriliseret, istedet for p-pillerne. De er rigtig usunde for hende. Hun risikerer cancer i underlivet. Undersøgelser har vist, at katte der i to år i træk har fået p-piller, alle ALLE har celleændringer, som kan være forstadier til cancer. Og desværre er det ofte sådan, at katte som får p-piller, får cancer. Desuden er der det psykiske som pillerne gør ved katten. De er heller ikke 100 % sikre, og løber din kat ude, så kan du ikke være sikker på ikke at få killinger.
skal jeg lade min kat få killinger?