{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
122 visninger | Oprettet:

Kattens hjørnetænder {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg opdagede idag at min unge hunkat har fået slået en lille flig af sin ene hjørnetand. Jeg har svært ved at se om det er sket idag eller længere tid siden. Hvordan kan jeg tjekke det? Tror der er røget 1-1.5mm af tanden. Dyrelægen sagde at så længe hun ikke opfører sig anderledes og spiser og drikker som hun plejer er der ingen grund til bekymring, og at det kan tjekkes til hendes næste tjek up (om en måneds tid).
Men hvad skal jeg helt præcis holde øje med? Har tjekket tanden, den virker ikke øm, den er ikke rød, og jeg tror ikke nerven er synlig af hvad jeg kan se af.
Er der nogen af jer der har haft lignende historier? Og hvad gjorde I i dem?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattens hjørnetænder
  • #1   14. jan Min tidligere kat havde også lidt med tænderne, men der var filosofien også, at man umildbart ikke gjorde noget, hvis ikke han viste ubehag. Jeg tror, du skal læne dig op ad dyrlægens råd og se, hvad der sker hen over den næste måneds tid. Hvis der skulle være noget, hvor hun eksempelvis begynder at sluge sit foder, taber det, kun tygger i den ene side eller lignende, så kan du jo kontakte dem igen smiley

• #2   14. jan Så længe du ikke kan se misfarvning i midten og mindre en hele spidsen, er knækket, så kan du roligt vente til det besøg som er planlagt, altså hvis katten spiser normalt.
    Min kat er tandløs og det var hans med kat også, men det var en sygdom som angreb tænderne, og de går af maden hvis de har ondt.
    Hvis du har set udsendelser med løver i naturen, så bliver deres hjørnetænder knækket og slidt med alderen, ja selv vi mennesker slider dem, mine hjørnetænder var mega skarpe da jeg var ung, men nu er de runde, hakkede og slidte, jeg har syet meget i midt liv, og haft for vane, at klippe tråden med tænderne smiley

Kommentér på:
Kattens hjørnetænder

Annonce