Ang Mischa's sterilisation.. {{forumTopicSubject}}
Så er Mischa endelig hjemme igen.. Sterilisationen er gået godt og hun har det fint.. Hun er stadig ret bedøvet, hun går som en der har været på druk hele ugen.. Selvom man har meget medlidenhed med hende så kan man ikke lade være med at grine af hende når hun tumler rundt.. Det første hun gjorde da hun kom ud af transportkassen var at vælte ind i kattebakken og tisse, men hun kunne slet ikke finde ud af at skrabe grus oven på.. Nu har hun fået krave på og har allerede fået revet den af én gang, så den er blevet strammet lidt... Men hun får nok revet den af igen når hun bliver frisk..
Hun har også forsøgt at hoppe op i kradsetræet for at ligge der, men hun kunne kun hoppe ca 5 cm så det kom hun ikke så langt med.. Frygter bare at såret går op hvis hun forsøger at hoppe derop fordi hun så strækker sig så meget og falder ned igen...
Nu skal der bare gå 36 timer hvor det ikke hæver eller bliver meget rødt, så er den værste tid overstået og jeg ved at det hele er gået godt
Bazooka har også været til dyrlægen. Han er blevet vaccineret og chippet og dyrlægen sagde at han var en stor dreng da han slet ikke peb over chippen.. Og selvfølgelig at han generelt var en fin kat
maj 2005
Følger: 83 Følgere: 80 Katte: 4 Emner: 162 Svar: 1.568
Jeg har lige pillet kradsetræet ned, så der kun er de to bundstolper tilbage, så kan hun ikke hoppe derop (har gulv-til-loft normalt)
Allerede nu synes jeg det ser forfærdeligt ud, det er bare ikke kønt sådan et sår..
Chipning er normalt noget man gør med hunde, da det er lovpligtigt for dem, men det er ikke lovpligtigt med katte, derfor er det heller ikke så normalt.. Øremærkning er mere normalt.. Ulempen er at når man finde en kat så kan man ikke umiddelbartse om den tilhøre nogen uden at kontakte kattensværn og høre om den er registreret... Det kan man jo ved en øremærkning.. Tilgengæld er fordelen at den sidder der for livstid, den forsvinder ikke..
Det er et meget lille indgreb som ikke kræver bedøvelse, da det er næsten som når de bliver vaccineret... de får "skudt" chippen ind i nakken med en godt nok lidt stor nål og så sidder den der.. Den virker med det samme..
Et eller andet sted synes jeg det burde være det lovpligtige frem for øretatovering da det er mere humant i mine øjne, og kønnere at se på
maj 2005
Følger: 83 Følgere: 80 Katte: 4 Emner: 162 Svar: 1.568
Dyrlægen har sådan en stor tingest som ligner noget man kan komme kattens hoved ind igennem som måler chippen..
Ang Mischa's sterilisation..