85 visninger
|
Oprettet:
Huskattes øjenfarve {{forumTopicSubject}}
Killinger har altid blå øjne . Men det forsvinder når de bliver større. Så bliver de mest grønne , men de kan godt skifte lidt i farverne .
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 794 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.629
Siamesere har blå.øjne.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.439
dec 2023
Følger: 3 Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 11
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.079
nov 2013
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 557
Troede virkelig det var et ord/navn for blandingskatte
nov 2013
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.439
Hvis i ser gadehunde/ havlvilde hunde i udlandet, så bliver de ret ens, efter nogle generationer, så forsvinder de træk, som de har fra racehunde, fordi det er de stærkeste som overlever, og en hund eller kat med en stor/ lang pels, kan ikke overleve, hvis den er fuld af knuder, og det samme med mange af de træk som vi som mennesker syntes er nuttede nok, til at vi har avlet på dem, feks et fladt ansigt, med kort næse, de forsvinder hurtigt, nogle fordi feks en buldog skal tit have kejsersnit, så de har brug for mennesker for at eksistere, og hvad med hunde som har hængeøjn, hvem skal behandle dem, hvis de er på gaden? Så den slags forsvinder og finder tilbage til noget mere oprindeligt, fordi det dur hvis man er på egen pote.
Det var ærgerligt, at hende som opdrættede ( ikke avlede) huskatte, fri for sygdomme, ikke kunne fortsætte, og overbevise folk om, at de var det hele værd, og mere end en gratis kat hos naboen.
Jeg valgte racekatte af et par grunde, den vigtigste var, at de skulle være indekatte, og gerne i flere generationer, så de ville trives med det hjem, jeg kunne tilbyde dem, men også fordi det gjorde en forskel med hensyn til min katteallergi, og ikke fordi jeg syntes racekatte er mere værd eller er smukkere end en huskat, min ældste datter havde racekatte i mange år, men idag har hun huskatte, som er både inde og ude, det var hendes mands ønske, men det var lige ved, at de blev indekatte for de havde dem inde i knapt et år, så de kunne starte udelivet om foråret, og de er altid inde om natten, for at beskytte dem lidt mod det vilde liv uden for, men også fordi de var bange for, at de skulle bliver kørt over, så det var lige før, de slet ikke kom ud.
Det at neutralisere katten og holde dem inde om natten, hjælper med til, at de ikke så nemt bliver smittet, med de sygdomme som ikke kan vaccineres imod, og slåskampe er også et mindre problem på denne måde.
Huskattes øjenfarve