{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
274 visninger | Oprettet:

Sultestrejke, hvis en kat ikke kan lide sin mad? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg har til tider oplevet at, især min ene kat Chico, går i en form for sultestrejke, hvis han ikke kan lide den mad, jeg serverer.
Med sultestrejke mener jeg, at han kan gå i op til 24 timer, før han ‘giver op’ og spiser lidt. Men han spiser minimalt og tigger derefter insisterende. Hvis jeg ikke tilbyder noget andet, går han bare i seng og prøver igen efter et par timer.
Det skal lige siges, at der selvfølgelig meget sjældent kommer til at gå så lang tid mellem, at han spiser, da jeg som regel ender med at give efter og fx give nogle godbidder. Dog giver jeg på ingen måde nok til, at han ikke stadig er sulten.

Lidt baggrundsinformation:
De sidste par måneder har været meget stramme økonomisk, og jeg har derfor været nødsaget til at finde noget billigere foder. Jeg har dog stadig tre forskellige slags, men Chico er en ekstremt kræsen kat, og han kan ikke rigtig lide nogen af slagsene.
Amigo er heller ikke helt vild med foderet, men spiser dog stadig nogenlunde normalt. Som en bonus har han tabt sig lidt, hvilket kun er fint, da han har lidt for meget på sidebenene smiley
Men Chico har også tabt sig, og han har bestemt IKKE brug for det!

Situationen er stressende og giver mig virkelig dårlig samvittighed. Det gør mega ondt på mig, når Chico tigger om noget mad, han kan lide, og jeg ikke har noget at tilbyde smiley

Men ja, jeg vil høre, om der er nogen herinde, som har prøvet noget lignende eller hørt/læst noget om, hvorvidt en kat vil sulte sig selv i en sådan grad, at den taber sig og mangler næringsstoffer/vitaminer, hvis den ikke kan lide sin mad?

Ps: Chico er undersøgt ved dyrlæge i anden forbindelse for cirka 2 måneder siden og fejler intet - andet end kræsenhed smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sultestrejke, hvis en kat ikke kan lide sin mad?
  • #1   8. okt Tænker det eneste du kan gøre er at finde noget foder den kan lide smiley

  • #2   8. okt Efter Røde er blevet enekat, har jeg opdaget hvor kræsen han er, og jeg er nu folkepensionist, så jeg er også gået væsentligt ned i løn, men jeg har ret hurtigt sporet mig ind på, hvad han vil spise af vådt, og tørkosten bliver ikke ændret, og det er altid fremme.
    Da Mitti var her, ryddede han jo altid op, både det som Røde havde skubbet ud af tallerkenen og det som var tilbage.
    Jeg må ærligt indrømme, at jeg hellere spare på andet end kattemaden, da jeg mener god mad er lig med et godt helbred, men ved også økonomien kan trykke, så det er svært at vejlede, men en kat som taber sig hurtigt og faster længe kan altså koste en del i dyrlægeregninger, fordi den bliver syg, indre organer kan tage skade, så pas på, kattene skal spise små portioner, flere gange om dagen, og hver dag.


  • #3   8. okt overvej at prøv zooplus eller
    https://www.bitiba.dk/

    her kan du spare pænt på foder
    lad være med at bruge supermarked foder, for det er for dyrt i forhold til hvor meget de skal have at spise. Især tørfoder bør man ikke købe der
    hvad bruger du af tørfoder? hvis jeg må spørger


    hvad med vådfoder? spiser han det?
    mine er vilde med felix vådfoder


  • #4   9. okt Hvad fodrer du med, hvis jeg må spørge?

    Min erfaring er, at jo dårligere foder der tilbydes, jo mere er de nødt til at spise, og jo mere kommer der i kattebakken. Samt har det indflydelse på hud, pels og almen sundhed.

    Ligesom mennesker kan leve af McD mad men blive syge af det, sådan er det også med katte.

    Ps mine rynker næsen af Felix og er fornærmede i flere dage efter. smiley


  • Anna O
    Anna O Tilmeldt:
    aug 2024

    Emner: 1 Svar: 10
    #5   9. okt Det var en træls situation for dig. Måske du kan finde noget foder, som minder om hans gamle foder i smag eller tekstur? smiley Jeg havde engang en kat der bedst kunne lide kylling, og gerne i lidt stor pilleform som hans gamle foder (foderet udgik). Det kan måske sende dig i retning af noget han kan lide, for det er ikke holdbart i længden, at han taber sig så meget, som du beskriver.

  • #6   10. okt Altså katte er specielle!
    Lucas stejler hvis det er paté eller bidder i gelé - det er nok til at fremprovokere en sultestrejke smiley
    Kunne det være dér fuglen er fanget?
    Det med stram økonomi har jeg også prøvet, men kræene SKAL jo have mad...
    Er det både våd og tørkost du har skiftet?
    Ellers kunne du jo beholde den ene og så prøve dig frem med det andet.



  • #7   10. okt Tænker egentlig også, at det er dyrere at købe foder, som de ikke gider æde, end at købe noget, som er lidt dyrere, men som de rent faktisk spiser?

Kommentér på:
Sultestrejke, hvis en kat ikke kan lide sin mad?

Annonce