{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
285 visninger | Oprettet:

Aby/somali vs devon rex? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kan hjælpe mig med forskellene på sindene hos aby/somali og devon rex?
Det er jo nogle lidt forskellige katte af udseende, men hvis der nu sidder en det kender begge slags rigtig godt og kan hjælpe med at sammenligne dem lidt? smiley

Hvilken en er mest kælen/kontaktsøgende, er aktiviteten den samme? Kræver de noget forskelligt af ejer?

Vi har det mindre problem i hjemmet, at jeg er forelsket i devon og manden er til somali smiley
Jeg har ikke noget imod at gå over til somali/aby lejren, hvis de er kælne nok til det jeg ønsker, men jeg er faldet pladask for devon. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aby/somali vs devon rex?
  • #1   31. aug Hold øje med katteudstillinger i Jylland på www.jyrak.dk - her kan man møde mange racer og snakke med opdrættere og ejere smiley

  • #2   31. aug Jeg var på udstilling i dag, hvor jeg så den ene Somali og den ene Devon der var, og snakkede kort med deres ejere (de havde begge travlt da det var lige op til BIS, så det var selvfølgelig helt forståeligt).
    Jeg har et ret godt indtryk af begge racer (alle 3, men aby og somali er jo ens af sind). Men jeg kunne godt bruge noget mere erfaring fra begge sider, derfor spurgte jeg her. smiley


  • #3   31. aug Vi har haft begge. Har Devon Rex nu og har haft aby. Vi oplever Devon som meget mere kontaktsøgende og kælne.
    Hvis jeg var dig ville jeg ringe til opdrætter af begge racer og tage på besøg.
    Vores Devon er købt hos Anne-Grethe (Nadikat) i Horsens. Hende kan vi godt anbefale.


  • #4   31. aug Tak for din erfaring Kristina smiley
    Hvis manden går med på ideen om en Devon, vil jeg bestemt besøge begge steder, men måske er det dét der skal til for at overbevise smiley

    Det var faktisk hende vi snakkede med på udstillingen i dag, hun virkede rigtig sød, og jeg er lige blevet ven med hende på facebook, så tænker bestemt jeg vil spørge mere ind til hendes erfaringer og racen.


  • #5   1. sep Når først i har besøgt hende, så kan i ikke være i tvivl. Det er de skønneste katte vi nogensinde har mødt.
    Held og Lykke med det


  • #6   1. sep Ja hjemme besøg hos opdrætter kan jeg også anbefale, jeg har stadig kontakt til flere opdrættere, som jeg har/har haft katte fra, siden 2003, Røde som stadig er her, har jeg også stadig kontakt med opdrætteren, selv om hun ikke opdrætter mere, efter hun er blevet alene.
    Det er en uvurderlig viden og hjælp, man kan få fra en god opdrætter, både før og efter, man har fået en kat.


Kommentér på:
Aby/somali vs devon rex?

Annonce