{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.283 visninger | Oprettet:

tisser andre steder end kattebakken {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kloge katteelskere..

mit problem har været oppe før, dog har jeg ikke fundet nogen tråd der passer godt på mit problem.

Jeg har en 3 år gammel skovkatte blanding på små 6 kilo. Han er glad og tilfreds og bruger det meste af dagen på at sove, skide, spise, nusse og lege/slås med sin søster. Han er kastereret og søsteren er stereliseret. Søsteren er der ingen problember med.

De sidste par måneder har han dog haft nogle "uheld" med at tisse andre steder end i kattebakken. Han gør det ikke hver gang, men det sker med jævne mellemrum. Han har haft uheld i stakken med reklamer, i en tom dåseøls-kasse, mellem kasserne med julepynt (hvordan det er lykkeds for ham at ramme ned mellem dem ved jeg ikke), sportstaske, rygsæk og i formiddags en åben kufftert. Kort sagt, han tisser ind i mellem på papkasser/papir og tasker, men ikke bestemte steder.

VI har skiftet kattenbakken ud for at afhjælpe problemet, men det er altså ikke lykkedes. Bakken bliver vasket i rodalon når der bliver skiftet grus. Bakken bliver tømt for "gaver" hver dag.

Han tisser ikke på gulvet, eller i hjørner. Heller ikke i sengen (som i øvrigt er hans fortrukne opholdssted) eller i vasketøjet. Der hvor vi bor, har vi boet ca. ½ år længere end problemet har varet, så det skulle umiddelbart heller ikke have betydning. Det er ikke dagligt han tisser udenfor kattebakken, og er generelt god til at bruge den. Men af en eller anden årsag bliver han fristet til liiiige at besørge...

kan i hjælpe mig med at forklare mig hvorfor han gør det, og hvad jeg kan gøre for at forhindre flere uheld?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tisser andre steder end kattebakken
  • #1   10. feb 2009 Er han undersøgt for urinvejsprtoblemer? Det kunne måske lyde, som om han tisser på bløde ting, fordi det gør ondt at tisse...

  • #2   10. feb 2009 Jeg tænker også UVI. Han gør det ikke i sengen fordi det er der han sover, det gør de ikke. Man kan få sådan noget gåvæk kat, som gør at de ikke vil der. Og evt. lidt baldrian dråber i bakken! Ved at min mor som er opdrætter har haft samme problem, og det hjalp.-

  • #3   10. feb 2009 Gå-væk-kat og baldrian hjælper altså ikke, hvis katten skulle have en urinvejslidelse. Få tjekket urinen.

    Et nyttigt link: http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed


  • #4   10. feb 2009 det lyder for mig meget som den adfærd bonnie havde engang. Hun tissede på gulvet i vores lejlighed og der gik flere år før vi fandt ud af problemet. Hun protesterede over pladsmangel og det blev bedre da vi flyttede til en større, hun gjorde det stadig lidt. Så fik vi chulo og da han var faldet til, tror jeg ca det var der hun stoppede med at pisse på gulvet.

    Så kan det være at det handler om protest? Kan der være noget han vil fortælle jer?


  • #5   10. feb 2009 deler han bakke med hunkatten?
    For så kan dette være problemet....
    Min hankat vil heller ikke dele tiolet med min hunkat....nej så vil han ud, eller også så sker det i mit vasketøj


  • #6   11. feb 2009 Først ville jeg få ham checket for urinvejslidelser. Hvis han ikke har problemer med urinvejene kan du måske bruge denne tråd jeg har oprettet om det samme problem jeg havde med min ene kat Coco som også blev urenlig, men som er 100% renlig i dag:

    http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=47422


  • #7   27. feb 2009 tak for svarerne indtil nu. der er flere ting der kan være mulige.. der er dog en ting der undrer mig meget. siden jeg oprettede denne tråd har der ikke været uheld.. indtil idag (denne gang på en taske).. det er altså 17 dage siden sidst, hvilket passer meget godt med tidligere mellemrum...

    alt er gået fint i de 17 dage, og det undrer mig hvis han skulle have urinvejsproblemer eller ikke vil dele bakke med hunkatten, at der går SÅ lang tid imellem..

    jeg tror et eller andet sted at han bare bliver lidt fristet.. men katte bliver ikke bare fristet..... nogle idéer til hvad prøver han at fortælle??


  • #8   27. feb 2009 det er jo svært at vide når vi ikke kender katten, jeg forslog jo pladsmangel, det kan måske også være han keder sig.. ja jeg ved ikke opmærksomhed? det er næsten kun dig, der kan finde frem til, hvad han vil med det.

  • #9   27. feb 2009
    Ekstra bakke (og evt. Feliway) bør forsøges. Hvis I har en lukket bakke nu, så anskaf en stor åben bakke. Det kan godt være bakkeforholdene han fortæller jer, han er utilfreds med. Og hvis der er uro omkring bakken (nær vaskemaskine fx), så finder man lige et andet sted at besørge. Der kan også være så mange andre grunde .... men prøv nu med den ekstra bakke.

    Det KAN jo også være noget urinvejsbøvl, der er under opsejling, og det er rart at få udelukket, så overvej at lade dyrlægen tjekke urinen. Man kan vist også selv få et test-sæt, men jeg kender ikke nærmere til dette (måske andre her gør...)



  • #10   24. mar 2010 du skal sørge for at dens bakke er helt ren, for katte er så renlige at vis den er beskidt vil de ikke gå på den.

Kommentér på:
tisser andre steder end kattebakken

Annonce