{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
316 visninger | Oprettet:

Sammenføring af seniorer {{forumTopicSubject}}


I efteråret skal jeg flytte og DET har Lucas aldrig prøvet før.
Der er lige en "hage" ved den nye lejlighed - der medfølger en "dame" på 10 år der er sund og rask og passet med vacciner mv.
Det er et dødsbo og dermed også de pårørende, som frygtelig gerne vil have at jeg overtager hende - og hun er altså også nydelig smiley
Rent kontraktmæssigt er det ikke et problem.

Den kommer til at leve under andre betingelser end den før har gjort, der kommer ikke en kattelem i døren, det bliver betjening og jeg skal lige være sikker på, at jeg kan kalde hende til mig og at de (nogenlunde) accepterer hinanden.

Det bliver lidt rodet og jeg skal lige have snakket med de pårørende, for i den periode hvor den er ved at blive istandsat incl. de 14 dage jeg skal bruge til indretning, gulve etc. der kan hun jo ikke være der.
Det bliver ca 1 måned. Hun kan heller ikke flytte ind herhjemme.

Jeg har fået et "go" fra Lucas' dyrlæge, men der er åbenbart forskellige meninger om, hvordan man gør!
Et sted siger de: "Det er hendes territorium, Lucas skal bo i et værelse" og på dyrehospitalet er de lidt mere afslappede og siger "hold hende inde i 8 dage og sørg for at bytte tæpper, så de lærer hinandens dufte at kende". Hun kender jo området ud og ind.

På nuværende tidspunkt får hun vist bare lov til at rende og får dermed kun tilfældig kærlighed.

Det korte spørgsmål:
Lucas har altid været i flok - det har hende her ikke, men umiddelbart er hun heller ikke en kriger, men de pårørende kan ikke give mig et klart svar.

Ville i turde prøve? En "herre" på 10 år der tør sige fra samtidigt med at han er legesyg og en total kælen dame som i det mindste kender et kradsebræt, men som kun har haft kattebakke om vinteren...
De kommer ikke til at være alene hjemme i flere dage i træk resten af året.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammenføring af seniorer
  • #1   9. aug Lav en netdør et sted i hjemmet. På den måde kan de lære hinandens lyde og lugte at kende uden at skade hinanden.

  • #2   10. aug jeg ville gøre som jeg plejer
    sæt Lucas i transportkasse.(så stor som muligt) sæt ham på gulvet og lad hende komme til
    hun må gerne hvæse efter kassen og slå den
    det er helt i orden

    når hun går så lukker du ham ud, og så skulle det værste være overstået

    du skal nok ikke forvente at de bliver bedste venner.
    men det skal nok komme til at gå


  • #3   11. aug Anja:
    Jo, men det er bare lige dét, at de pårørende pt. har lukket op for lemmen, så den kan komme og gå som den vil, men jeg vil da gerne have, at Lucas lige ved hvor kattebakkerne står inden hun kommer "hjem".
    Det stiller jo selvf. det krav til de pårørende, at de skal passe hende i ca 1,5 måned eller sætte hende i pension - Lucas skal altså lige have en uge til at lære huset at kende - det er trods alt MIN kat.
    Er det for meget forlangt af de pårørende?
    Jeg vil jo ikke miste retten til at have dyr inden jeg flytter ind fordi den skal leve af tilfældig kærlighed smiley


  • #4   12. aug Tænker at hvis du tilbyder at betale for at sætte hende i pension i den tid, så skal det nok gå smiley

  • #5   13. aug Den ældre kat har boet der hele sit liv i lejligheden og det er så dens territorium i 10 år og bliver nok ikke begejstret, over der flytter en ny og ung kat ind og jer.
    Jeg vil tage kurv/tæppe/tøj med fra jer og katten og give den gamle kat, så den kan vende sig til lugten af jer og jeres kat.
    I skal tage noget fra den gamle kat har sovet med, til jeres kat, så den kommer til at lugte af den.
    En net dør eller en krog, så der er en sprække, de kan se hinanden an, vil være en god ide og give dem noget at spise tæt på hinanden ved net døren.


  • #6   13. aug Frankentahl:

    Det er ikke en ung kat der flytter ind - Lucas er også 10 år smiley


  • #7   18. aug Beslutningen er taget i dag.
    Lucas skal ikke flytte sammen med Pusle.
    Jeg kan ikke forsikre en 10 årig og hun er allerede ved at søge længere væk.
    Naboerne har udtrykt bekymring over håndtering af katten efter ejerens død.
    Det er derfor aftalt, at katten enten kommer på internat, formidles videre snarest muligt eller bliver aflivet.

    Så har Lucas og undertegnede aftalt, at når vi er kommet på plads og han kender sit nye hjem, så skal han være "Onkel" til en ung voksen, for han er godtnok stille, men det er jo også kun 2 dage siden at han mistede Freddie.


  • #8   18. aug meget bedre ide
    Det er jo hellere ikke dit ansvar at overtage en så gammel en kat

    vi har også prøvet at overtage en ejendom hvor vi fik en ekstra kat med . Hun var 8 år. Og det tog da noget tid inden hun syntes at det var ok at bo sammen med 14 andre, Især fordi hun var vant til at gå ud og ind, Men mine går i løbegård. Men vi valgte at hun kunne få lov til at foresætte det - dog på mine betingelser. Så det var slut med at komme ud om natten mm
    da vi så flyttede blev hun også løbegårdskat. Hun endte med at blive 16 år, og blev aflivet da vi skulle flytte til Langeland. få dage før blev hun lige pludselig blind, Og så valgte vi at det var slut

    sidste år overtog vi naboens to drenge på nu 11 år. Det har været et hårdt år. For det var ikke nemt for så gamle drenge at skulle bo sammen med alle de andre. Det går bedre nu, Men det har ikke noget jeg gør igen
    det har været for stressende for de andre -g vi andre

    så forstår godt din beslutning


Kommentér på:
Sammenføring af seniorer

Annonce