Pels Fældning {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg synes at mine katte fælder HELT enormt, men jeg ved så heller ikke hvad der er normalt, så det er spørgsmålet til panelet ??
Hvor meget er normalt at fælde for en sund og rask kat?
Nedenstående er generelt for begge mine katte.
Når man stryger den hen over ryggen, nusser den på hovedet, sågar på maven ( ja det kan de begge to godt li ??) nogen gange, så samles der en "hår bolle" som man kan pille af og smide i skraldespanden bagefter, INGEN af dem, finder sig i børsten desværre ??
Ved godt at de fleste pelsdyr skifter vinterpelsen og måske jeg overreagerer i forhold til hvad der er normalt, da jeg ikke ved det som sagt, men jeg synes det er ret voldsomt ??
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
Foderet kan have betydning for pelsen. Godt foder indeholder meget kød, ingen salt, intet sukker. Uanset om det er tørfoder eller vådfoder.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Når der er varme perioder, så fæller min også mere, men det meste sidder jo i kammen, så jeg bare kan samle totterne, min sidste kat er semilanghåret, ja det har alle mine katte været, så de er vennet til at de bliver børstet eller kæmmet, men hvad du bruger betyder også noget, mine har aldrig kunnet lide karter, dem med mange små pigge, de krasser hvis du køre den hen over huden,,, Røde kan bedst lide schæfer striglen, den har afrundede spidser og hvor tand kan køre rundt, når jeg har brugt den, kan jeg bagefter bruge en lidt mere fintandet kam.
Vi kan jo heller ikke lide, at kam eller børste river i filter eller bare lidt uglet hår.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.256
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 557
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.256
Pels Fældning