{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
413 visninger | Oprettet:

Åhh nej -dyrlæge igen IGEN {{forumTopicSubject}}

Nu er den ikke bare galt med Bali's ene øje men med dem begge to. Stakkels ham....

Vi skal afsted igen i morgen for 4. gang...... bare han snart bliver rask. Han har lige haft en god periode i cirka 2 uger, men nu er den helt galt igen....

Bare et lille opråb fra os smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Åhh nej -dyrlæge igen IGEN
  • #1   2. feb 2009 har dyrlægen taget tests?? Hvad har i gjort for at behandle??

Undgå blodprøver til at starte med, men bed om en PCR test. den er lidt dyr, men den giver det mest præcise svar på div. infektioner.

Krydser fingrer for den lille mand. Skriv endelig når du har været afsted.

• #2   2. feb 2009 Øv hvor træls. Har han calicivirus eller herpes..? Det lyder da sådan hvis han bliver ved med at få tilbagefald smiley

God bedring med ham, håber han kommer af med det.

• #3   2. feb 2009 det kan være så meget, også chlamydia, derfor er det vigtigt med den rette behandling.

kan ikke lige huske, havde i fået en ny kat ind, og kan det have forbindelse med dette??
    Hvordan er han vaccineret, og med hvad?

• #4   2. feb 2009 prøv at tjekke tandkødet, hvordan ser det ud, nyser han eller har flåd fra næsen?

• #5   2. feb 2009 Hej begge to.

Vi har været afsted 3 gange, men hun har ikke taget nogle blodprøver??

Vi har blot fået 3 forskellige savler og øjendråber (en ny hver gang vi var deroppe).
    Jeg er lige i skole, så jeg har ikke Bali's sundhedsbog hos mig, så kan ikke se hvilken vacc.

Jo vi har også en anden kat og der er intet med ham eller noget. Bali havde problemer med øjet før vi fik Nando.

Jeg forstår ikke hvorfor dyrlægen ikke har taget nogle prøver af ham, men nu må vi se tiden an i morgen - vi skal allerede afsted kl. 8.30.

Han har ikke noget fra næsen og han nyser ikke... men hans øjne er ophævet, løber i vand og ser betændt ud.

• #6   2. feb 2009 Åh, det har jeg også prøvet med en killing, tror også vi fik 4 forskellige øjendråber før der var noget der virkede. Så gik der 14 dage og så fik han tilbagefald smiley Håber jeres dyrlæge er bedre end vores var, og kommer frem til den rette behandling.

Nu kender jeg ikke så meget til den PCR-test, men hvis det er noget der kan fortælle hvilken virus der er tale om, ville det måske være en god idé at få det gjort? Det lyder i hvert fald som en virusinfektion og det kan han jo have haft med sig, fra han var killing. Det kan ligge i katten, som en kronisk sygdom som bluser op hvis katten udsættes for stress.

• #7   2. feb 2009 Synes også det er lidt mærkeligt at dyrlægen ikke gør mere end hun har gjort..... Jeg har jo også en anden kat som helst ikke skal smittes (for vi ved jo ikke hvad Bali fejler).

Man kan se at Bali har ondt i øjnene (den måde han blinker på) smiley

• #8   2. feb 2009 Stakkels Bali smiley

Ja, det er for dårligt, at dyrlægen ikke har gjort det bedre. Du må prøve at lægge lidt mere pres på hende og sige at nu har I prøvet med de øjensalver og det virkede ikke, så hun må komme med noget bedre. Måske har du mulighed for at ringe til en anden dyrlæge og forklare dem situationen og høre hvad de ville gøre. Hvis den første dyrlæge ikke er god nok, skal du måske prøve en anden. Hvor i landet bor du?

• #9   2. feb 2009 årh lille bali... ikke blodprøve, men pcr test. det er en skrabetest i øjet med en vatpind, det er meget ubehageligt for katten, men nødvendigt.
    Hvis ikke din dyrlæge ved hvad det er, så find en anden.

en blodprøve viser kun antistoffer i blodet, men antistofferne kan ligeså vel komme fra vaccinen. Derfor undlad den, medmindre dyrlægen mener der er en anden grund til at tage den.

• #10   2. feb 2009 bed om at få en flaske saltvand, som du kan komme i engangssprøjte, og skylle hans øjne flere gange om dagen, derefter komme salve i. Det er ikke endvidere rart for ham, men det er næsten den bedste behandling.

Kommentér på:
Åhh nej -dyrlæge igen IGEN

Annonce