999 visninger
|
Oprettet:
både ude og inde kat, til en inde kat {{forumTopicSubject}}
hej er der nogle her som har haft en ude og inde kat, som pludselig skal være en inde kat.
som kan fortælle mig hvordan det gik ?
og hvordan katten reagere?
eller andet info?
står nemlig og er flyttet i lejlighed og min forældre vil godt jeg tager det med, da de også har en hund at kigge efter .
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 205
Men er den vant til at komme ud og ind som det passer den (enten kattelem eller i åbner/lukker døren for den) ville jeg ikke tage den med. Den ved hvor sjovt udelivet er, den ved hvad den går glip af og den vil sikkert højst sandsynligt blive MEGET utilfreds og deprimeret af at blive indekat.
Jeg ved det fra min den største, som havde smagt udelivet i en uges tid før jeg købte hende. Jeg er dog så heldig at hun er vældig tilfreds med at komme ud på altanen 1 gang om dagen. Hun vil dog aldrig nogen sinde kunne blive 100% indekat, men altid have trængen til at komme ud og få noget frisk luft. At hun ikke brokker sig mere over det er udelukkende fordi hun aldrig nåede at vende sig helt til udelivet.
Du ville jo også få kuller, hvis du blev spærret inde resten af dit liv, vel vidende at der sker ting udenfor
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 15 Svar: 85
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 15 Emner: 3 Svar: 22
og det er udelukkende for deres skyld de går inde, der er jægere og hankatte, og vil ikke risikerer killinger. eller de bliver skudt eller taget af en hund.
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 205
Hvis de kan huske hvor de bor, hvem de tilhører, kan huske vaner, lyden på en motor osv..hvorfor skulle de så ikke kunne huske livet som udekat og længes efter det?
Det kan godt ske de glemmer det, hvem ved. Men min samvittighed ville ikke kunne klare at tage en kat, som har været udekat/indekat i flere år og så pludselig holde den som udelukkende indekat.
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 15 Svar: 85
men tænker bare om det er synd, når hun kun er én kat, i havde jo flere katte. ?
skal man lade vær med at tag katten med ud i snor?
både ude og inde kat, til en inde kat