{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

Pisser overalt :-( {{forumTopicSubject}}

Min "gamle" hankat Mikkel, er begyndt gennem det sidste halve år at pisse præcis hvor han er.
I forrige uge var det på mit sofabord og her til morgen, ja der var det så klods op og ned at computeren/musen.
Ellers har det været op af kurven med vasketøj i, eller hvis han kan finde en pose på bord/gulv så i dem.

Han er sund og rask ifølge dyrlægen.
Har rene kattebakker 2 steder i huset og går ude det meste af dagen.

Jeg ved sgi snart ikke hvad jeg skal gøre for at han holder med det igen. Vil ikke ha hele huset stinker af kattepis.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pisser overalt :-(
  • #1   24. jan 2009 Han er 6 år nu.
    Ja vi har andre katte, alle er neutraliserede.
    Det er ikke urinvejsproblemer, den tur har vi været igennem for nogen år siden, og derfor blev det netop tjekket da han startede ud med det.

• #2   24. jan 2009 Måske er der noget her, du kan bruge
    http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed

• #3   24. jan 2009 Det eneste jeg sådan lige umiddelbart mangler ifølge den side er et par bakker mere.. Der er ikke ændret på hverken grus eller mad herhjemme.

• #4   24. jan 2009 Pelle havde samme problem ikke så ekstremt, men pissede i alle vore bløde ting, dyner, puder, fayboy, tøj, sofa, ja alt. Snakkede med dyrlægen at det kunne være adfærdsproblemer, har fået nogle piller som virkede efter et par dage, han skal have 3 mdr, de hedder Zylkéne.

• #5   24. jan 2009 Rikke min coco blev også pludselig urenlig og her var løsningen flere bakker. Jeg har stort set en kattebakke i hvert rum. Jeg har øget mit antal fra 3 bakker til 5 katte til 7 bakker og han har ikke været urenlig siden.

Jeg har den fornemmelse at Coco har det bedst og føler sig mest tryg ved at kunne "lugte" sig selv i hele huset.

Katte besørger ofte rundt omkring for at "berolige" sig selv og ikke for at straffe ejeren. Så husk det ikke hjælper at skælde ud da det kan forværre problemet.

• #6   24. jan 2009 Jeg vil prøve med flere bakker til at starte med og så håbe han vælger en og at de andre så vil holde sig væk fra den.. Og ellers må jeg snakke med dyrlægen endnu en gang.
    For jo gu bliver jeg irriteret på ham, men han bliver ikke skældt ud. Normalt skraber han på døren for at komme ud, men det hører jeg jo ikke når jeg sover.

• #7   24. jan 2009 Som jeg forstår det, er hans urin tjekket i denne omgang?

** Normalt skraber han på døren for at komme ud, men det hører jeg jo ikke når jeg sover.**
    Så han må være ude-indekat ? hvis han foretrækker at besørge udenfor, og så kunne en kattelem muligvis være løsningen smiley

Det kan også være, han reagerer på en fremmed kat udenfor, men i så fald ved jeg ikke, hvad man kan gøre - Feliway måske...

Men måske er det bare ekstra bakke(r), der skal til smiley

Held og lykke, lad os høre hvordan det går.

• #8   25. jan 2009 <i>Har dyrelægen tjekket for urinvejslidelser .. for det er altså min første tanke.. min gamle hankat begyndte og gøre det, og det var nærmest for at vise der var noget galt, og ganske rigtig, der var noget rivende galt, kan ikke huske hvad det var. men det var alvorligt ifølge dyrelægen

• #9   25. jan 2009 Jeg har desværre ikke mulighed for at sætte en kattelem op (ikke mit hus) men alternativt kunne jeg lade et enkelt vindue stå på klem i gangen, så kan han jo selv hoppe ind og ud. Men det bliver jo godt nok lidt koldt så.
    Jeg har overvejet lidt det kan være pga en af naboens katte, de har 2 store hankatte, ved ikke om de er neutraliserede men det hænder da at Mikkel ryger i slåskamp med især den ene af dem. Han er den eneste af de 3 jeg har der slåsser.
    Ja han er blevet tjekket for urinvejsinfektion, blev han i starten, netop for at være sikker på det ikke er grunden. For så skulle han i behandling med det samme. Vi har været den tur igennem med narkose og tømning af blære.

• #10   25. jan 2009 <i>Hmm det er da underligt han så gør det . nu kan jeg ikke lige huske om han er neutraliseret ??

• #11   25. jan 2009 det er han..

• #12   25. jan 2009 <i>Ja så er jeg sku lidt tabt. så aner jeg ikke hvad det kan være.

Kommentér på:
Pisser overalt :-(

Annonce