{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

susan h
susan h
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10

snøft snøft må af med misse {{forumTopicSubject}}

er bare så ked af at jeg skal af med min dejlige han kat fordi min nabo ikke kan lide han render ind til hende hun har sagt næste gang hun ser den rødne kat inde hos mig vil hun give mig en klage det skal lige siges at jeg bor i rækkehus håber der er nogle der kan hjælpe mig med at finde et godt hjem til ham der medfølger en masse ting med til ham han er kasterret

mange hilsner susan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  snøft snøft må af med misse
  • #1   14. jan 2009 Det gør mig ondt at høre. jeg håber det løser sig. Hvad men at holde den inde, da det jo også er lidt dumt, at sin kat rende ud et sted amn ikke må have kat.

• susan h
    susan h Tilmeldt:
    dec 2008

#2   14. jan 2009 jeg har desværret prøvet at hegne haven ind men det hjælper desværre ikke han er bare så god en mis blev rigtig ked af det da hun sage det til mig

• susan h
    susan h Tilmeldt:
    dec 2008

#3   14. jan 2009 jeg kan desværre ikke holde ham inde for han hopper bare ud af mine vinduer så det vil sige jeg aldrig kan lufte ud smiley og jeg må skam godt holde kat der hvor jeg bor den må bare ikke gernere nogle og det gør han jo desværre med min nabo snøft

• #4   14. jan 2009 åh, det gør mig virkelig ondt.

• susan h
    susan h Tilmeldt:
    dec 2008

#5   14. jan 2009 er også helt nede tænk at han ikke engang må gå ind til hende det kan jeg altså ikke forstå hun må være en katte hader for hun holder også øje med de andres katte for det er ikke kun ham der går der ind så lige så snart hun ved hvor de andre katte holder til får de samme besked

• #6   14. jan 2009 Du skulle prøve at børnesikre dine vinduer med speciel-kroge eller montere et par rammer med net på vinduerne. De er ikke ret svære at lave selv, men ellers kan du måske bede en ven eller familie om at hjælpe dig.

• susan h
    susan h Tilmeldt:
    dec 2008

#7   14. jan 2009 han vil jo bare stå og krese døren i stykker og hvad så når det bliver sommer og gerne vil have døren ståen åben også for min hunds skyld den elsker at rende inde om ude og det kan jeg ikke så men det med døren ville måske nok være en løsning

• susan h
    susan h Tilmeldt:
    dec 2008

#8   14. jan 2009 hej mega det var måske løsningen det lyder som en rigtig god løsning mange tak

• susan h
    susan h Tilmeldt:
    dec 2008

#9   14. jan 2009 hvis der er andre der har nogle gode ider så bare kom med dem får ville jo aller helst beholde min lille gulklump

• susan h
    susan h Tilmeldt:
    dec 2008

#10   14. jan 2009 ja det kan jeg godt se det går jo heller ikke hvis de kan finde på at gå inde for min vi snakker kun om at han går på hendes græs og så kraser han lidt i den jeg kan da også godt se at det heller ikke er så sjovt når han kreser i den men jeg er kommet med et par ider men det vil hun ikke have

• #11   14. jan 2009 Det gør mig ondt det du står midt i,men du kunne prøve at lave en lukket løbegård,dvs en med tag

• susan h
    susan h Tilmeldt:
    dec 2008

#12   14. jan 2009 nå jeg vil se at komme hjem fra arbejde men kommer på om 15-20 min
    men bliv endelig ved med at skrive hvis i har nogle gode ider på forhånd mange tak

• susan h
    susan h Tilmeldt:
    dec 2008

#13   14. jan 2009 ja det er en meget god ide men min have er ikke så stor så der er næsten ikke plads til det desværre

• #14   14. jan 2009 Hvordan havde du hegnet din have ind - fungerede det ellers?
    (altså bortset fra, at han hopper ud af vinduerne).

• #15   14. jan 2009 Det burde kunne lade sig gøre at indhegne den side af huset med terassedøren? Hegnet skal godt nok op i en vis højde og der må ikke stå træer eller andet nær hegnet som han kan bruge som afsæt til at hoppe over. Hvis du ydermere sikre det med en strømførende tråd og stødhegn skal det nok holde ham inde. Du kan evt. se under min profil under fotoalbums hvordan jeg har gjort.

Hvis du har vinduer der åbner lodret udad kan man evt. placere en krog så højt oppe at katten ikke kan nå den så man kan have det til at stå på klem eller som mega skriver sikre det med net som mange gør der bor i etageejendomme og gerne vil sikre sig at deres katte ikke kan falde ud ad vinduerne.

• susan h
    susan h Tilmeldt:
    dec 2008

#16   14. jan 2009 det med hegnet hjælper desværre ikke fordi kan han klatre bare op af det det med netvinduer er en meget god ide men jeg får bare et problemer til sommer når der bliver meget varmt kan jeg ikke lukke døren op og få lid frisk luft ind det vil ikke være så sjovt

• #17   14. jan 2009
    Altså hvis i må holde kat der hvor i bor, så skal du da ikke skilde dig af med katten.

Var da vist mere passende hende din nabo flyttede, for hvis ikke hun kan lide katte bor hun da et forkert sted.

Og tror ærlig talt ikke hun får meget ud af og klage over den går igennem hendes have, var noget andet hvis den hopper ind ad hendes vinduer, lægger sig i hendes seng osv osv ..

• #18   14. jan 2009 Susan, jeg er ked af at høre, at naboen til stadighed gør sig så umage for at lade sig genere.
    Inden du griber til yderligheder, så tjek lige lejekontrakt og husdyrregler.
    Som jeg før har skrevet til dig, og som flere også nævner i denne tråd, så kan det godt lade sig gøre at indhegne haven, så katten ikke kan klatre over hegnet. At holde katten inde hele tiden synes jeg vil være synd.
    Prøv at kigge i fotoalbums. Og søg på "løbegård" og "indhegning", så kan du nok finde eksempler på, hvordan hegnet skal udformes så det bliver kattesikkert.
    Altså det skal slutte tæt ved jorden, være højt nok og så skal der være noget skråt hegn der går indover foroven. Hvis katten klatrer op ad hegnet, så vil der lissom være et halvtag af hønsenet, så den ikke kan komme videre.

• #19   14. jan 2009 <b>Susan</b> - prøv at kigge på min <b>Wichapi</b>´s sidste billede.....
    Du kan sagtens lufte ud, hvis du får bygget sådan en "kattesikring" som du kan se at jeg har. Og jeg bor på 8. etage, så jeg har brug for det!
    Jeg håber at du finder en løsning på problemet.

Potekram herfra.

• #20   14. jan 2009 Som flere andre skriver, er det utroligt let at "kattesikre" sine vinduer. Hvis du ikke kan/vil bygge rammer, er det bare at sætte velcro rundt i kanten, og så sætte noget fluenet på. Lettere kan det ikke være. Vi gjorde det der, hvor vi boede før, og nu har Wood lært, at han ikke må komme ud, og han forsøger ikke engang mere. Hvis det ikke virker, må du i gang med en løbegård. Synes godt nok også, det er noget drastisk at skille sig af med katten.

• #21   15. jan 2009 Katrine N

Det er rigtig smart det hegn smiley

Men spørgsmålet er bare om man må sætte det der strøm op i f.eks haver der høre under boligforeninger.

• #23   15. jan 2009 Hovsa - mit indlæg blev åbenbart slettet, fordi jeg skrev adressen på min hjemmeside i det - i stedet for at henvise til min profil, hvor adressen også står. (Vidste ikke, det kunne forståes som reklame, når man ikke sælger noget)

Men Susan ,find linket til min hjemmeside i min profil og se, hvordan en indhegning kan laves, så den holder katte inde. Tror egentlig også, der ligger et album på min profil. Det kan godt lade sig gøre smiley Min har indtil videre holdt 12 katte inde uden besvær. 3 har forsøgt at klatre over, men fik så et rap af eltråden i toppen og har aldrig forsøgt igen. Sådan en indhegning vil din hund sikkert også have glæde af smiley

At sikre døre og vinduer er en vanesag. Jeg bruger rammer med net om sommeren, så der kan komme masser af luft ind - uden kattene kan komme ud. Og ellers sættes vinduer kun på klem.

Annette M - i boligforeninger er man nok nødt til at forhøre sig om reglerne - men normalt må hegn i skel vist være 180 cm. Når der lægges eltråde skal man blot skilte med dette (Der fulgte et fint gult advarselsskilt til formålet med, da jeg købte min strømgiver hos Harald Nyborg smiley )

• #24   15. jan 2009
    Lotte.

Mine katter er også afskåret fra at rende i andres haver, da de er i løbegård.

Men syntes nu det er rart at andre lader deres katte rende fri. Gør vi slipper for mus, rotter og andet skidt som kan være til gene, katten er jo i den grad et nyttedyr smiley

Og hvis man ikke bryder sig om at kattene render fri kan man jo på bestyrrelses møder lægge et forslag op til afstemning om at dem der har katte laver løbegård.
    Ville jeg da gøre her hvor jeg bor istedet for at klage over andres dyr.
    Men nu har vi også ret meget medbestemmelse her hvor jeg bor !

• #25   15. jan 2009 Katrine.

Nå ja selvfølgelig kan boligforeningen oplyse om man må.

Tror jeg faktisk jeg vil finde ud af om vi må, så kattene kan få hele haven at boltre sig i, ikke fordi den er vildt stor, men 50-60 m2 er bedre end det de har nu, de ville bedre kunne få brugt deres muskler osv smiley

Så det går jeg da igang med at finde ud af ..plus at tjekke Harald Nyborgs hjemmeside for priser på elhegn.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #26   15. jan 2009 Hvor er det dog synd for dig og katten. Jeg føler med dig og håber du finder en måde så du kan beholde din kat.
    Jeg har lige lavet et foto album, så du kan se hvordan vi har indhegnet vores have, kattene kan slet ikke komme over, da de så skal hænge i 2 poter og bevæge sig ud af og så vil det også blive ret svært at komme over bukket, der er lavet. smiley
    Undskylder at billederne er lidt mørke, men man kan godt se hvordan det er lavet.

• Janne.*

#27   15. jan 2009 Glemte linket, det kommer her.. haha
    (link fjernet)

• #28   15. jan 2009
    Se det var jo også ret smart smiley

Så det bare at sætte trådnet forneden på hegnet også, kan se i min løbegård at de frækkerter de graver jo.

Suger ideerne her til mig, da jeg skal ha mere ude plads til kattene her først på foråret, ville først ha lavet løbegården så dem var på terrassen, men skal jo også tænke på at brandvæsnet kan komme ind i værste tilfælde ..

• #29   15. jan 2009 Anette - jeg (og andre, ved jeg) bruger den strømgiver, der hedder Mini Master. Den er til små hegn/små dyr. Hvis du søger på den derinde dukker den op smiley

• Janne.*

#30   15. jan 2009 Så har jeg være ude og tage nogle helt nye billeder, de andre var nogle år gamle.:-)
    Vi har ikke taget hegn forneden, da der er fliser støt helt op til plankeværket.

(link fjernet)

• #31   15. jan 2009 Janne B, hold op det ser prof ud. Sørme noget andet end mine små træpinde og flanderhønsetråd (men det har da virket indtil nu). Det du har lavet kan vist holde mange år smiley

• #32   15. jan 2009 Jeg ville personligt lave net til vinduerne. Det er ikke så besværligt og man kan få noget kraftigt materiale, som jeg ikke tror, at han ødelægger. Om sommeren når du vil ha' hunden til at gå ind og ud, kunne du sætte ham i en lang snor, men ikke længere end at han ikke kan komme ind til din sure nabo:) Min søster og hendes kæreste bor på 2. sal, hvor deres kat hoppede ud, fordi at den tidligere var en gårdmis. De lufter derfor kun ud i nogle rum af gangen, eller sætter krog på, så hun ikke kan komme ud. Når de er ved mine forældre, eller mine forældre har passet den, har den sele på udenfor, og den elsker det virkelig. Så tror sagtens at det kunne virke for dig. Selvfølgelig vil der jo nok altid komme nogle "smuttere", men det kan jo ske for selv den bedste:)

Kommentér på:
snøft snøft må af med misse

Annonce