Årsag til Angreb {{forumTopicSubject}}
Hej ALLE.
Min Maine Coon pige på godt 2 år har i går haft mobil-dyrlæge her hjemme ( pga. har K.PTSD + venter på operation) Grunden er hendes 2 poly-poter/tæer/klør på begge forben. Da hun kan være lidt af en “hystade” ?? … og dertil er møg’ forkælet - har jeg altid gået til min dyrlæge for klo-klip, og forrige gang fortalte min dyrlæge at den ene poly-klo var misdannet, og sikkert har været det fra fødslen ( da hun er “3-farvet” og jeg ikke ser super-godt har jeg ikke selv haft bemærket det, men så her i går sagde den udførende dyrlæge at hun har dobbelt-klør’ på begge poly-poter … og deraf også grunden til at når de blir’ for lange, hænger hun fast i alting. Hun har fået smertestillende et stykke tid ( fordi jeg troede jeg kunne ta’ til dyrlægen), og har lidt tilbage. Men nu til problemet : Hun mjaver’ og ser direkte på mig “lige som hjælp mig Nu blik” for derefter at angribe mine ben med både bid og klør’ - sådan for Alvor … ( Hun har gjort det et par gange før i tiden pga. Smerter “tror jeg”). Har kontaktet dyrlægen både i aftes og i dag pga. hendes Adfærd … ( skal lige siges at hun var i stærk bedøvelse på mit køkkenbord, da dyrlægen så bedst kunne se og klippe klør’ og bagefter fik hun en opvågnings-sprøjte, som hun var længe om at reagere på). Er Så Vildt bekymret for hende … ???????? … Dyrlægen siger hun ER smertedækket i 24 timer med det jeg giver hende … Hun er mit ET og ALT ?? … Har kun hende i mit liv. En oplysning mere, hun er stadig FERTIL, da jeg troede, efter 2 x PTSD forløb - at jeg ville blive OK’ nok til “lige” at få et kuld killinger på hende inden hun skulle ( NU Skal) Neutralisseres. Har andre oplevet angreb fra ellers kærligste Kat ?????? ?… Nogen forslag ( ud over Neu.) ??????
jan 2022
Følger: 30 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 3
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 740 Katte: 13 Emner: 710 Svar: 7.995
tænker at hun er for forkælet. Hun har det helt sikkert som blommen i et æg, men man må godt sætte grænser for katten.
tror ikke på at hun har ondt. Men nok mere fordi hun er en dame med stort D. Hunkatte kan være strenge og med egen mening om tingene.
min Fie bider fx i næser -så der flyder blod. Kida bider bare i armen hvis hun ikke får opmærksomhed. Pippi bider ikke
måske hun skal mere udfordringer i sin hverdag. måske en legekammerart?
jan 2022
jan 2022
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 558
Derudover skal hun vel have fjernet den ene af dobbeltklørerne, så de ikke blicer ved med at sætte sig fast i ting?
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 803 Katte: 20 Emner: 115 Svar: 7.290
Min ene kat fik amputeret det yderste led af en tå, da hun også havde en defekt klo. Og nej, hun er ikke Polydactyl, da vi ikke må avle på poly indenfor Fifé.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 377 Katte: 4 Emner: 184 Svar: 7.245
Du må aldrig se en kat i øjnene når de er i angrebs-mode. så er det en krigserklæring.
Du kan sagtens sammenføre en 2 årig med en killing.
2 hunner er nok bedst, men uanset, så sørg for, at få en der er neutraliseret.
Årsag til Angreb