2 killing, køn, sammenføring og andre gode råd {{forumTopicSubject}}
Hej kattefolk
Efter at have mistet min gamle kat, har jeg for en måned siden fået en ragdoll killing som nu er 5 måneder, han er selvfølgelig legesyg og opmærksomhedskrævende men også racetypisk rolig og putteglad.
Jeg har altid gerne ville have to sammen, så vi har i dag været ude på et internat og endte med at reservere en rød han på anslået 19 uger så ca 4,5 måneder. Han var kælen og legesyg i buret og lidt mere rolig udenfor buret. Han var lidt tilbageholden. Han kommer fra ukendte forhold andet end at han kom med flere andre katte og killinger. En rød han har nok været lidt af en drøm for mig derfor ham. Andet end at han var i tandskifte og var i bur med 2 andre hanner på anslået 5 og 7 måneder kunne de ikkee oplyse mere om ham.
Vi har endnu en aftale på internatet den 26. december, men på vejen hjem blev jeg i tvivl om en han var det rette. Der var også en hunkilling på 12 uger som vi også kunne lide. Min tvivl kommer af at han er ældre og større end vores nuværende killing og om 2 hanner fungerer sammen eller om det er bedre med en af hver. Når han er større vil han så være efter vores killing?
Vi her udover killingen 2 store voksne hunde som altid har haft kat i hjemmet, så de er vant til katte. De er allerede på under en måned blevet meget glade for vores ragdoll, og kunne måske finde på at beskytte ham.
Begge katte skal være indekatte så vi ikke har en der må og en der ikke må kunne ud. Vi har en mindre kattevoliere til sommeren.
Sidst jeg havde to katte sammen var de kuldsøstre og boede hjemme ved mine forældre.
Så tror jeg at jeg har fået det hele med, beklager det blev lidt langt
Hvad tænker I om køn, sammenføring og andre rode råd til os?
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
jeg fik 2 drenge for 3 år siden. Herman fik jeg først, og så gik der nogle mdr så kom Liller. Der gik ikke engang 2 timer så legede de bare helt vildt sammen
I dag er de så begge 3 år, og leger stadig rigtig meget sammen
så tænker at du har gjort det rigtige.
de skal nok hurtig selv finde ud af det.
min Herman vejede 409 g da jeg fik ham. Liller var 6 mdr da han kom ind, han havde haft søskende, så han var mere vant til at lege vildt. Herman var vant til at gå sammen med mine voksne katte. Men de fandt ud ud af det.
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 838
Og så tilføre i en huskat, så i kan have risiko for at Ragdollkatten vil blive sur eller stresset fordi den anden er for vild.
Omvendt er det heldigt den endnu er killing og derfor selv stadigvæk er mere legesyg end en voksen.
Så tænker helt sikkert bare i skal give det et forsøg
Men ja lige køn er godt
dec 2023
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
Tillægsspørgsmål: til jul i går spurgte min far os om hvorfor ikke bare begge fra internatet? Vil det kunne gå? 3 killinger vil de kunne knytte bånd alle 3 eller vil 2 af dem lukke den 3. ude? Alle 3 vil være fra forskellige kuld.
Plads er ikke et problem, bor i et 1 plans hus med 145 kvm og mulighed for adskillelse i staten. Økonomien i det skrammer mig heller ikke.
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 557
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
Jeg har 3 på 3 år, 4 på 10 år
dec 2023
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 838
Så hellere 4.
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 557