Hjælp til fordøjelse og immunforsvar Hjælp til fordøjelse og immunforsvar
Hejsa
Jeg håber, at der er nogen herinde der har nogle guldkorn jeg kan bruge.
Elvis har været hos dyrlægen i dag - en anden end vi plejer at bruge, bare for at se på det med andre øjne.
Han har den værste diarré og han nægter Zoolac.
Spiser mavediætfoder (RC Gastro intestinal ) men det har stået på længe.
I foråret havde han en mega-forkølelse og der fulgte hoste med i kølvandet. men dyrlægen ville intet gøre - det var til sundhedseftersyn.
Nu står jeg med en kat der har tiltagende hoste - ingen åndenød, splatmave og sporadisk opkastning.
Forsøgsvist har han idag fået depomedrol og Convenia og snottet i næsen er allerede ved at løsne sig....
Vi talte både om scanning og endoskopi, men han er 14 år og 3 måneder og så synes jeg, at det er uetisk at kaste ham igennem så meget.
Vi talte om L-Lysin og jeg har fundet Felilysin fra Aptus og så Alysia som også indeholder det der er i Zylkene samt Echinacea.
Begge dele er godbidder.
Har I nogle gode skud i bøssen når det handler om at få ham på fode igen inden systemet lukker ned?
Han spiser fint og virker slet ikke som en der står på den yderste kant.
På forhånd tak
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 7.998
Den er rigtig god til dårlig mave og opkastninger. faktisk meget bedre end zoolac
Pro-kolin er også godt - også bedre end zoolac
du kan godt hører at jeg ikke har så meget til zoolac. Men har haft så meget med dårlige mave at gøre at man hurtigt ser at det ikke virker særlig godt
imminforsvaret vil jeg bruger Echinacea.Bare som dråber i vandet. det er nemmere
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Godt med væske
Det andet du nævner er ok, har heller ikke god erfaring med zylkene
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 842
Syntes det har været forskelligt hvad der har virket fra gang til gang.
Men overordnet set vil jeg sige Binyrebarkhormon og pincilin har været de største vindere her i huset.
Og så en blanding af det Gastro du giver nu blandet med Hypoallergenic (det råd fik jeg af en anden da intet virkede for min i en periode)
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.261
Jeg tror at det allerede har hjulpet lidt. Stadig splat, men det er ikke som vand og det er ikke samme mængder. Den cocktail plejer også at være en vinder herhjemme, men det er lidt som om at dyrlægerne tøver lidt med at bruge det uden røntgen, scanning, afføringsprøve og / eller endoskopi. Jeg synes at det er lidt uetisk når Elvis er så gammel. Han havde tabt 500 gram siden sidst og det er meget på få måneder.
aug 2010
Tak for tippet. Den kendte jeg ikke.
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 842
Kan godt forstå du ikke vil sende ham igennem en helt masse.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 805 Katte: 20 Emner: 115 Svar: 7.321
aug 2010
Der er ikke udtaget prøver overhovedet kun behandlet på mistanke fordi han er så gammel som han er.
Til gengæld er han så frisk som en havørn - hverken hoste eller diarré
Hjælp til fordøjelse og immunforsvar