{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat som vegetar.
  • #1   1. jan 2009 Nej! Katte er rovdyr.

  • #2   1. jan 2009 Nej, det kan de ikke!

    Fra en af mine dyrlægebøger:

    "<b>En kat kan ikke være vegetar,</b> for der er mange næringsstoffer i vegetarkost, der ikke eller kun mangelfuldt kan optages og udnyttes af katten.

    Katten skal f.eks. have tilført aminosyrerne Arginin og Taurin via animalske proteinkilder. Desuden skal katten have det meste af sit sukkerbehov dækket via proteinomsætningen (den såkaldte glukoneogenese).

    De fleste dyr kan bruge aminosyren Trypofan til at danne vitaminet Niacin. Det kan katten ikke. Derfor skal katten have Niacin igennem animalsk kost."



  • #3   1. jan 2009 Simpelthen... Så er den ged vidst barberet smiley

  • #4   1. jan 2009 Nej, det kan de ikke. Jeg mener at have læst at hunde godt kan overleve på vegetarisk kost, men katte kan så absolut ikke..

    Nogen der ved om det er rigtigt, med hunden??


  • #5   5. jan 2009 Jeg har haft en kat, der spiste meget grønt, hun var især glad for bønnespire, agurk,gulerødder men hun spiste også kattemad med kylling. Men hvis jeg havde blande for meget dåsemad i gøntsagerne blev hun sur, og nippede kun meget lidt til dåsemaden. hun rørte ikke noget med oksekød, det var altid kylling eller lever..
    Men tror ikke på den med 100% vegetar.....Mange katte spiser jo også mus eller fugle, det ligger i deres gener.


Kommentér på:
Kat som vegetar.

Annonce