1.217 visninger
|
Oprettet:
BARF TIL KATTE {{forumTopicSubject}}
Har en kat med foder-allergi.. Kan man bruge BARF metoden til katten..???
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 23 Emner: 39 Svar: 242
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 23 Emner: 39 Svar: 242
apr 2008
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 13 Svar: 17
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 864
Der findes flere fodermærker, der har allergivenlige/sensible udgaver. Hvad med at kigge dem igennem og se om der ikke er en med et lavt protein-indhold?
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Katte: 5 Emner: 28 Svar: 754
Der er (så vidt jeg husker) ikke korn og andet fyld-fiber i Orijen.
En bekendt bruger Orijen til hendes allergihund og også til hendes katte, der dog ikke er allergiske.
Orijen har jeg fundet billigst ved zooplus.uk.co fordi kursen på pundet er så lav for tiden.
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Svar: 2
Min ældste kat har også lige konstateret kronisk tarmbetændelse og fødevareallergi og har købt BARF-kød ind, som vi koger og blender. Det er dog nemmere sagt end gjort at få kattene vænnet til det. Lige nu afprøver vi rensdyr, som går rimeligt, hvis der kommer lidt laks i. Hvis der er andre der har erfaringer med at vænne katten til BARF, vil jeg meget gerne hører om det. Men kan se at det kommer til at tage lang tid. Jeg har læst at der er mange der fodrer med råt BARF.kød med gode resultater, men det har vores dyrlæge frarådet. Så indtil videre må vi koge det og blende det. Men kattene har helt klart fået det bedre. Vores gamle kat opfører sig som en killing, hans pels er blevet rigtig flot og deres afføring lugter mindre. Så det er skønt. Den lille har også fået mere krudt i r....Det havde han ellers ikke brug for, da de var mere end rigeligt i forvejen...smiler.. Men hvis andre har erfaringer hører jeg det gerne.. Det skal lige siges, at de jeg bruger kødet som suplement til tørkost fra dyrlægen..
BARF TIL KATTE