Kroniske bivirkninger efter katte-influenza {{forumTopicSubject}}
Hej.
I September 2021 købte jeg en kat på et internat. Hele internatet var inficeret med katteinfluenza (ja jeg burde være gået igen)
Men jeg fik en stor killing med hjem, som var meget syg.
Jeg fik medicin med til ham, og fulgte det til punkt og prikke. Jeg har sørget for hans vacciner er iorden, og han er ikke i kontakt med andre katte.
Han bliver ved med at være snottet, det er som om det er blevet kronisk. 2 gange i den tid jeg har haft ham, har dyrlægen udskrevet antibiotika/penicillin, som også er blevet fulgt til punkt og prikke.
Det hjælper bare overhovedet ikke.
Han er ikke snottet 24-7, det kommer og går. Nogle dage er der intet, andre dage tørrer jeg hans næse fordi det genere ham. Og der er intet mønster i hvornår han snotter. Han er indekat, med adgang til en indhegnet terrasse, som han kun kan komme ud på når jeg er hjemme.
Så nu forsøger jeg at skrive herinde, for jeg tænker at nogen måske kan sidde med noget viden.
Måske er det bare noget vi skal leve med, men det kunne jo også være der kunne gøres noget.
Jeg har IKKE haft kontakt med internatet siden, og kommer heller ikke til det, vil jeg lige tilføje.
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
jun 2023
Emner: 1 Svar: 7
Vi snakkede på et tidspunkt om, om man kunne tjekke hvilken form for influenza han havde haft. Der sagde hun at det er svært at afgøre.
Jeg vil præsentere hende for det du siger.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Min søsters kat danner snask i øjnene og får dem renset dagligt og min egen Lucas har mistet synet på det ene øje som følge af en virus der gik i øjet - jeg ved dog ikke om det også var herpes.
jun 2023
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
Det gav sig i at han mere eller mindre var snottet hele tiden - on/off
uden at pencillin virkede.
han var temmelig syg af influenzaen, var vel 6-8 år på det tidspunkt. Faktisk var han så syg at han var indlagt
men han kom sig. Men efterfølgende fik han kronisk snotnæse.
Og det havde han indtil at han blev aflivet som 14 årige af andre årsager
Satte ham i perioder på https://www.foetex.dk/produkter/roed-solhat/200133552/?gclid=EAIaIQobChMIjsXh16Gv_wIVlbPVCh3q1g58EAQYBSABEgK3MPD_BwE&gclsrc=aw.ds
og var det ellers at pusse hans næse efter behov.
Ellers var der ikke nogen tegn på at der var noget galt
selvfølgelig kom der ind imellem tidspunkt hvor han måtte have pencillin, men efterhånden blev de færre og færre
Og så skal man lige huske på at det er fint at vaccinere kattene, men de virker IKKE 100%
har selv arbejdet på internat i flere år, og vi havde influenza 2 gange om året i flere år. Og det gav ikke katte med kroniske problemer
men ind imellem er man bare uheldig og få en som gør det
da jeg havde den store tur, havde jeg 19 katte - en var syg med lymfekræft - hun var ikke vaccineret, men blev ikke syg andet end et par dage med nys
det eneste jeg ikke forstår er at du fik lov til at tage ham med hjem. når vi havde influenza fik ingen lov til at tage dem med hjem. De måtte vente til at kattene var raske igen
jun 2023
jul 2008
Min Speedy havde et normalt katteliv sammen med de andre
for det smitter ikke når det er kronisk
jul 2008
https://alternativdyrlaege.dk/?gclid=EAIaIQobChMIt52gtMDr8wIVzgN7Ch26YQSzEAAYASAAEgLjZ_D_BwE
Det kan være at hun har noget som kan gøre at han slipper af med noget af det
Jeg har brugt hende flere gange
jun 2023
jul 2008
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Ditte blev fundet som lille killing der var ret dårlig af influenza.
Hun blev også kronisk snottet - on/off, men selvom det var før man vaccinerede hvert år, ja så blev hun 13 år og døde af andre årsager
jun 2023
Så jeg tænker at vi lever med det, og så bliver jeg ved med at passe på ham, som jeg i forvejen gør. Og så tager jeg en snak med dyrlægen, om der er noget vi skal prøve, hvis det bliver værre, eller der kommer nyt til.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
jun 2023
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
jun 2023
Kroniske bivirkninger efter katte-influenza