{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.854 visninger | Oprettet:

Adoption af kat fra Tyrkiet {{forumTopicSubject}}

Hvad koster det at få katte igennem grænsedyrlægen i Billund lufthavn ?
Og skal jeg derud også betale told ?
Har adopteret en gadekat og har ikke mulighed for selv at hente den Pgra sygdom og derfor bliver det betragtet som kommerciel indførsel .
Har forsøgt at Google og været i kontakt grænsedyrlægen men de kommer ikke med et svar.
Håber der er en venlig sjæl derude der kan hjælpe mig og oplyse prisen.
Hilsen Vivi

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adoption af kat fra Tyrkiet
  • #1   31. jan 2023 Jeg håber du kan få hjælp, men jeg tror ikke der er mange som har prøvet det? Der er jo katte her hjemme, som ikke har et hjem, og nogle bor laaaang tid på internaterne, der er ikke så mange som vil tage voksne katte.
    Jeg ved at nogle stykker har som speciale, at rede forbillede katte her hjemme.
    Det med import ved opdrættere nok lidt om.

• #2   31. jan 2023 Undskyld, men jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor man skaffer sig en gadekat fra udlandet, når det er SÅ MANGE katte her i landet, som trænger til et nyt hjem smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #3   31. jan 2023 "Jeg kunne selv forelsket mig i en kat som jeg har kendt i alle de dage som jeg har været på ferie i Tyrkiet,". Ved så ikke om det forholder sig sådan, jeg gætter bare. Ellers kan jeg ikke se hvordan Vivi ellers kender til katten smiley

• #4   31. jan 2023 http://www.tyrkiskehunde.dk/index.asp?loadContent=182671
    tænker at de også kan give nogle gode råd når det kommer til at få en kat hjem til Danmark

ellers hvis du er på FB så prøv at lav et indlæg på Alle os med racekatte
    for tænker at der er en del som køber katte i udlandet, også udenfor EU
    Der er jo ikke nogen forskel på at om det er en racekat eller huskat, når det kommer til at importer dem

• #5   31. jan 2023 Jeg har fået en kat hjem fra Polen.

Hun kom med kæledyrs-kurrer.

Kurreren havde styr på alle papir og div. For at gå igennem tolden.
    Så alt jeg skulle var at vente i forhallen på at kurreren kom og afleverede katten i mine arme.

Det kan jeg til en hver tid anbefale (sørg for at vælge en anerkendt kæledyrskurrer)

Men i forhold til papir osv. kan jeg ikke hjælpe dig. Som sagt tog den professionelle sig af den del. Tror (uden på noget måde at kunne huske det) at jeg gav ca 3500 - 4000 for kurrer. - Inkl rejsen.

• #6   1. feb 2023 Da jeg fik min kat hjem fra Australien, skulle det være med et fragtselskab. Katten skulle frigives af grænsedyrlægen og tolden. Meget besværligt og DYRT!

Kan du få katten bragt herop med personlig ledsagelse som pet-in-cabin, går alting meget lettere.

• #7   3. feb 2023 Du må ind under og læse hvad Tyrkiet skriver om udførsels af katte.
    Som opdrætter kan vi ikke importer tyrkiske katte, da det kræver Tyrkisk indfødsret, for at kunne tage en tyrkisk kat ud af Tyrkiet.

Kommentér på:
Adoption af kat fra Tyrkiet

Annonce