3.409 visninger
|
Oprettet:
det jeg frygtede mest er sket :( kæreste allergisk overfor katte {{forumTopicSubject}}
min kæreste er blevet allergisk over for vores katte imens vi har haft dem og han begyndte så at tage medicin for at holde det nede og vi gør rent hver dag.
han reagere nu ikke på medicinen mere og har prøvet forskellige , men intet virker mere.
jeg kan bare ikke gå af med mine katte, men kan jo heller ikke undvære min kæreste. og jeg mener jo at mine katte ikke får bedre hjem end hos mig.
er der nogen der kan hjælpe`? jeg græder hver eneste gang jeg tænker på det og når jeg skriver det her ja så ... snøft.. stortuder jeg.
Please hjælp.
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 273
jeg elsker virkelig mine katte overalt på jorden, jeg kan jo ikke smide min kæreste ud, det vil være det samme som at smide sin mand ud hvis man er gift. jeg er bare bange for at jeg ikke kan skille mig af med dem.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Det er jo heller ikke en sjov situation for din kæreste at stå i. Har din kæreste fået konstateret hos lægen at det er kattene han ikke kan tåle??
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
For mange år siden boede jeg sammen med en der fik voldsom allergi, nyseanfald, svidende hævede røde øjne osv. og jeg troede, at det var katteallergi. Test viste dog ikke noget.
I dag er jeg 99% sikker på, at det skyldtes skimmelsvamp. (der var synlig skimmelsvamp i huset). Jeg nævner det, fordi du i en anden tråd nævner en sur gennemtrængende lugt. Denne lugt er sandsynligvis hankattestrint, men hvis lugten nu skyldes et eller andet andet i huset - tænker jeg om det kan være det, din kæreste reagerer på...
Du nævnte i den anden tråd, at du ville have en killing efter Balou. En ret dårlig ide, hvis din kæreste har katteallergi.
sep 2007
ja han fik det testet ved lægen og det var kat. vi troede nemlig først at det var hunden. og det er fuldstændig samme måde han slår ud på ..
altså jeg har haft kattene i et år lidt mere .. og min kæreste har jeg haft i 8 år ..
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 147
sep 2007
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 147
okt 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 3 Emner: 30 Svar: 196
jeg ville dø hvis jeg måske skulle af med min
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 5 Emner: 44 Svar: 232
Vi har altid haft katte, dog er vores katte normalt kun udekatte, men var inde da vi havde hunkatte som fik killinger, eller inde hvis en kat var syg eller fordi vi fik en ny kat som lige skulle vænne sig til sit nye hjem inden den kom ud.
Den nyeste kat vi fik, en killing på nu 1/2 år (jeg har ikke oprettet den her endu), der skete det mystiske at en time efter vi kom hjem, der fik min datter freja et voldsomt allergi lignende udbrud, jeg talte med vagtlægen og hun fik en halv pille og den virkede...
Siden har hun ikke haft et voldsomt udbrud, men nyser lidt ind imellem.
Katten er kun udekat nu, men kommer ind for at blive kælet osv.
Måske (nu håber jeg mit forslag bliver modtaget positivt) det kunne hjælpe hvis katten kommer ud ? Det kræver selvfølgelig at kattene har mulighed for at komme ind andre steder end i huset, mine har både stald, lade, loft, garage osv.
Jeg har også hørt at vaccination mod allergi skulle virke godt, har i prøvet det ?
Jeg har også hørt om alternative råd, som aloeveradrik og akupunktur osv...
Håber mest for jer at i kan helbrede allergien, for sikke dog et frygteligt dilemma du står i.
Mvh Janni...
sep 2007
og så fordi der er også en meget trafikeret vej ude foran min have og der er mange katte blevet kørt over
jun 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 22 Svar: 193
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 13 Svar: 21
Ved desværre intet om allergi.. der er et link på inges kattehjem...
http://www.inges-kattehjem.dk/?Behandling_af_allergi#Behandling_af_allergi
sep 2007
Har i prøvet vaccination ? Det har jeg hørt skulle være godt og har overvejet det til min datter hvis hun begynder at døje med sin allergi, mender er ingen problemer med hende nu.
Der ER faktisk nogen som bliver helbredt for allergi, men det er sjældent..
Prøv at læse dette link: (link fjernet)
Jeg har hørt også om hypnose og akkupnktur og aloeveradrik som skulle hjælpe godt...
Held og lykke med at få bugt med allergien.Mvh Janni..
sep 2007
Det må da være noget du har læst i en gammel bog som ikke har fulgt med nutiden..
Jeg mener ikke at alle "mirakelkure" virker på hvem som helst, men jeg syntes heller ikke man bare skal give op..
Og som den terapeut skriver, så har de fleste (som dig) desværre den opfattelse at når man først har fået allergi, så er man nød til at leve med det resten af livet...
Når du selv skriver at det forsvinder af sig selv, så er du vel også klar over at der er en grund til at det forsvinder, men det kan jo være man selv er ubevidst om det...
Jeg mener at man har gjort ændringer i sit liv feks kostomlægning og anden sundere levevis.
Nu du nævner migræne, det er der jo også som regel en årsag til folk får, jeg har kun selv prøvet det en eneste gang og det var pga stress, det har jeg stadig, men ikke migrænen.
Jeg kender en ædru alkoholiker som mens han drak havde konstant migræne i meget slem tilstand, det forsvandt "underligt" nok da han stoppede med at drikke...
Jo jeg er overbevist om at allergi kan helbredes, men nok ikke 100 % i alle tilfælde da man jo skal kende årsagen til allergien er opstået og behandle den, indtil da kan man kun behandle symptomerne så godt man kan..
Jeg ved også at nogen midler virker bedre på nogen end andre, så man kan ikke ikke vide sig sikker på en behandling virker lige godt på alle...
Kender forøvrigt en dame der som barn led ekstremt meget af eksem, det blev HELBREDT med zonetarpi, det var væk i mange år men hun fik det så igen som voksen, dog i meget mindre grad... :¤)
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 4
det jeg frygtede mest er sket :( kæreste allergisk overfor katte