{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.409 visninger | Oprettet:

det jeg frygtede mest er sket :( kæreste allergisk overfor katte {{forumTopicSubject}}

min kæreste er blevet allergisk over for vores katte imens vi har haft dem og han begyndte så at tage medicin for at holde det nede og vi gør rent hver dag.
han reagere nu ikke på medicinen mere og har prøvet forskellige , men intet virker mere.

jeg kan bare ikke gå af med mine katte, men kan jo heller ikke undvære min kæreste. og jeg mener jo at mine katte ikke får bedre hjem end hos mig.

er der nogen der kan hjælpe`? jeg græder hver eneste gang jeg tænker på det og når jeg skriver det her ja så ... snøft.. stortuder jeg.

Please hjælp.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  det jeg frygtede mest er sket :( kæreste allergisk overfor katte
  • #2   8. dec 2008 Øv ØV .. ja det har han.

jeg elsker virkelig mine katte overalt på jorden, jeg kan jo ikke smide min kæreste ud, det vil være det samme som at smide sin mand ud hvis man er gift. jeg er bare bange for at jeg ikke kan skille mig af med dem. smiley

• #3   8. dec 2008 Det er godt nok noget af en kattepine du er havnet i Carina, desværre har jeg ikke nogen anden løsning end at du bliver nødt til at vælge imellem kattene og kæresten. Jeg forstår udemærket godt dit kæmpe dilemma for uanset hvad du vælger, så bliver du ked af det.

Det er jo heller ikke en sjov situation for din kæreste at stå i. Har din kæreste fået konstateret hos lægen at det er kattene han ikke kan tåle??

• #4   8. dec 2008 Øv og øv smiley Er det HELT sikkert, at det er katte, han er allergisk overfor?

For mange år siden boede jeg sammen med en der fik voldsom allergi, nyseanfald, svidende hævede røde øjne osv. og jeg troede, at det var katteallergi. Test viste dog ikke noget.
    I dag er jeg 99% sikker på, at det skyldtes skimmelsvamp. (der var synlig skimmelsvamp i huset). Jeg nævner det, fordi du i en anden tråd nævner en sur gennemtrængende lugt. Denne lugt er sandsynligvis hankattestrint, men hvis lugten nu skyldes et eller andet andet i huset - tænker jeg om det kan være det, din kæreste reagerer på...

Du nævnte i den anden tråd, at du ville have en killing efter Balou. En ret dårlig ide, hvis din kæreste har katteallergi.

• #5   8. dec 2008 ja jeg vil gerne have en efter Balou, men får jeg aldrig.

ja han fik det testet ved lægen og det var kat. vi troede nemlig først at det var hunden. og det er fuldstændig samme måde han slår ud på .. smiley

altså jeg har haft kattene i et år lidt mere .. og min kæreste har jeg haft i 8 år .. smiley men det er stadig så svært, for elsker virkelig mine katte .. Betty har jeg selv reddet fra at blive kørt over da hun var 5 uger. .. snøft.. ej hvor er det hårdt at skrive om.

• #6   8. dec 2008 har du ikke nogle gode venner som mangler nogle katte så kan du jo spørge om de må bo hos dem og så kan du jo besøge dem når du vil smiley

• #7   8. dec 2008 nej der er ingen af mine venner der kan lide katte .. det forstår man jo ikke, de er noget af det skønneste der findes. tror heller ikke mine venner vil være gode til dyr.

• #8   8. dec 2008 hvad med din mor/far søskene?

• #10   8. dec 2008 Føler med dig..

jeg ville dø hvis jeg måske skulle af med min

• #11   8. dec 2008 Jeg vælger at besvare dette indlæg, fordi min mindste datter fornylig lige har fået konstateret katteallergi, og ikke kun katteallergi, hun er MULTIALLERGIKER... :¤(
    Vi har altid haft katte, dog er vores katte normalt kun udekatte, men var inde da vi havde hunkatte som fik killinger, eller inde hvis en kat var syg eller fordi vi fik en ny kat som lige skulle vænne sig til sit nye hjem inden den kom ud.
    Den nyeste kat vi fik, en killing på nu 1/2 år (jeg har ikke oprettet den her endu), der skete det mystiske at en time efter vi kom hjem, der fik min datter freja et voldsomt allergi lignende udbrud, jeg talte med vagtlægen og hun fik en halv pille og den virkede...
    Siden har hun ikke haft et voldsomt udbrud, men nyser lidt ind imellem.
    Katten er kun udekat nu, men kommer ind for at blive kælet osv.
    Måske (nu håber jeg mit forslag bliver modtaget positivt) det kunne hjælpe hvis katten kommer ud ? Det kræver selvfølgelig at kattene har mulighed for at komme ind andre steder end i huset, mine har både stald, lade, loft, garage osv.
    Jeg har også hørt at vaccination mod allergi skulle virke godt, har i prøvet det ?
    Jeg har også hørt om alternative råd, som aloeveradrik og akupunktur osv...
    Håber mest for jer at i kan helbrede allergien, for sikke dog et frygteligt dilemma du står i.
    Mvh Janni...

• #12   8. dec 2008 Janni: 2 af mine katte er købt til inde katte .. og den ene bliver jo nød til at være inde også.
    og så fordi der er også en meget trafikeret vej ude foran min have og der er mange katte blevet kørt over smiley

• #14   8. dec 2008 jeg har også haft en ven der havde allergi over for katte og han havde selv 2 der var udekatte , men han fik en form for vaccination eller sprøjte ca hvert halve år de hjalp ham så han kunne gå rundt med katte hvad det lige var han fik ved jeg desværre ikke , men det burde lægen vide

• #15   8. dec 2008 Ej hvor forfærdeligt.. Det ville godt nok også være mit største mareridt at jeg selv, eller min kæreste, ville blive allergiske overfor dyr...

Ved desværre intet om allergi.. der er et link på inges kattehjem...
    http://www.inges-kattehjem.dk/?Behandling_af_allergi#Behandling_af_allergi

• #16   10. dec 2008 okay, jeg kender jo ikke noget til hvor du bor... Du skriver at du har haft din kæreste i 8 år (eller mener du 8 MDR ?). og dine katte i lidt over et år... Ud fra din profil ser det ud til du er 18-19 år, har i været kærester siden i var 10 år ? :¤) det undrede mig lige lidt..
    Har i prøvet vaccination ? Det har jeg hørt skulle være godt og har overvejet det til min datter hvis hun begynder at døje med sin allergi, mender er ingen problemer med hende nu.
    Der ER faktisk nogen som bliver helbredt for allergi, men det er sjældent..
    Prøv at læse dette link: (link fjernet)
    Jeg har hørt også om hypnose og akkupnktur og aloeveradrik som skulle hjælpe godt...
    Held og lykke med at få bugt med allergien.Mvh Janni..

• #18   10. dec 2008 Felis f: Hvorfor tror du ikke på at man kanbehandle og derved helbrede allergi ?
    Det må da være noget du har læst i en gammel bog som ikke har fulgt med nutiden..
    Jeg mener ikke at alle "mirakelkure" virker på hvem som helst, men jeg syntes heller ikke man bare skal give op..
    Og som den terapeut skriver, så har de fleste (som dig) desværre den opfattelse at når man først har fået allergi, så er man nød til at leve med det resten af livet...
    Når du selv skriver at det forsvinder af sig selv, så er du vel også klar over at der er en grund til at det forsvinder, men det kan jo være man selv er ubevidst om det...
    Jeg mener at man har gjort ændringer i sit liv feks kostomlægning og anden sundere levevis.
    Nu du nævner migræne, det er der jo også som regel en årsag til folk får, jeg har kun selv prøvet det en eneste gang og det var pga stress, det har jeg stadig, men ikke migrænen.
    Jeg kender en ædru alkoholiker som mens han drak havde konstant migræne i meget slem tilstand, det forsvandt "underligt" nok da han stoppede med at drikke...
    Jo jeg er overbevist om at allergi kan helbredes, men nok ikke 100 % i alle tilfælde da man jo skal kende årsagen til allergien er opstået og behandle den, indtil da kan man kun behandle symptomerne så godt man kan..
    Jeg ved også at nogen midler virker bedre på nogen end andre, så man kan ikke ikke vide sig sikker på en behandling virker lige godt på alle...
    Kender forøvrigt en dame der som barn led ekstremt meget af eksem, det blev HELBREDT med zonetarpi, det var væk i mange år men hun fik det så igen som voksen, dog i meget mindre grad... :¤)

• #19   28. jan 2009 Hej Carina. Jeg ved lige præcis hvordan du har det. Vi har selv kat som vi har haft i ca et år nu og jeg har lige fået konstateret at jeg er allergisk overfor katte. Så nu står jeg også overfor det svære valg om vi skal skille os af med katten og desværre var han en fødselsdagsgave til min kæreste så det er svært at tvinge hende til at skille sig af med ham plus jeg heller ikke selv har lyst men da jeg stort set vågner op hver dag nu med vejrtrækningsproblemer er det nok desværre nødvendigt. Jeg skal på sygehuset på fredag og have taget en lungefunktionsprøve fordi det måske har givet mig astma og jeg hader bare det skal være sådan. Føler virkelig med dig. Din stakkels pige.

Kommentér på:
det jeg frygtede mest er sket :( kæreste allergisk overfor katte

Annonce