788 visninger
|
Oprettet:
Kattebid {{forumTopicSubject}}
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0yksh1aGMLfimiCgWHVUXDwjV4qDkR4FyLSboDCLdwqH4qXMUrvXa6SXzAxWgwr6el&id=199020180511
Pyyyh. Vil lige dele, og håber alle tager det alvorligt
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 557
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg havde både bid og krads, var til åben morgen konsultation, og fik at vide, det var godt jeg kom hurtigt, ellers skulle jeg have haft en anden og kraftigere behandling.
Har også haft en byld, fra en klo igennem buksebenet, Røde var ved at falde, så bruger man jo sømskoene
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
Den bakterie kan man få alle steder fra. Har læst om en som var faldet, og det kostede så et halvt ben
Så artiklen er endelig ikke sådan som den burde være skrevet. For den siger at alle kattebid er farlige men et kattebid i sig selv giver normalt ikke give et skud kødædende bakterier
Ja man bør være forsigtige med kattebid
Sådan en som min far tåler ikke kattebid uden at han hæver helt vildt. Har da også været indlagt efter bid i fingeren
Jeg har været bidt mange mange gange - også på internatet. Men jeg har ingen problemer med det
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
SÅ: Han kunne potentielt have fået det af at skære sig på en flise.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Men det vigtigste er, at gøre noget, når man er blevet bidt eller har fået en klo dybt, fordi såret lukker sig og er svært at rense.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Det burde være forbudt at offentliggøre så ringe artikler. Journalisten har hverken styr på emne, vinkel eller fakta :-S
Der er en podcast på DR der hedder De kødædende Bakterier, og vistnok også dokumentar-tv-udsendelse. Jeg har ikke selv set/hørt dem, men læste en artikel og det var RIGEligt for mig! Den omhandlede en ung pige, der havde skåret sig på en flaske, og endte med at få amputeret armen.
dec 2006
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
jeg har så været ramt af infektioner og noget med mine nyrer bagefter og er ved at blive udredt på nyreambulatorisk . Hvad er det man siger en ulykke kommer sjældent alene. Det kan jeg vist ikke give katten skylden for. Katte bidet kostede en måned på pencilin og det er stadig lidt irriteret der hvor de største bid var.
Det er den eneste gang jeg er blevet bidt af en fremmed kat og noget af det var jo nok min egen skyld. Jeg skubbede til ham med en kost for at få ham væk fra Silla. Og det skal man ikke gøre med den kat. Jeg tænker han har mødt en del koste, da han går ind i andres huse . Jeg skulle ha vist han vandkanden så plejer han at løbe.
dec 2006
Det var en slem omgang, men godt at det trods alt ikke er gået værre. Men skræmmende synes jeg nok det var - alene det at blive bidt! Men ja, det kan jo ske. I sådan en uventet situation, så tager man jo bare en kost eller hvadsomhelst i panik, for at redde sin egen kat.
Hvis den bidske kat stadig hærger i kvarteret, så er det nok en god ide altid at have en fyldt vandkande parat til hvis nu...... (gudforbyde det, én gang må være nok! )
Øv med nyrerne , jeg krydser fingre for at det ikke er noget alvorligt.
Kattebid